Nacalai Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) Heisann, internettet mitt pleier stadig å falle ut i 2 sekunder, før det kommer tilbake, og nå begynner det å bli litt irriterende, har vært slikt et par uker. Jeg ser jeg blir koblet fra f.eks Steam og blir tilkoblet igjen i løpet av sekunder. Kjører via kabel, jeg er ganske sikker på at dette skjedde etter at jeg fikk inn nye pc-deler, kan nevne at hovedkortet er Asus P8Z77-V Deluxe, og nyeste drivere er installert fra Asus sine sider. Jeg har ikke noe programmer som sluker nettet mitt, så det er ikke det. Hva er årsaken? Begynner å bli frustrerende da jeg har servere som kjører, og det er ikke noe særlig når spillere opplever 2-sekunders lag.Takk for hjelp. Endret 1. februar 2013 av nicwillu Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Har du Altibox? Er det slik at alt fungerer helt fint men ting som krever en aktiv pålogging detter ut ofte? Minner meg om hva jeg slet med før, helt til jeg bytta ut hjemmesentralen til Altibox med en billig ruter. Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 Har du Altibox? Er det slik at alt fungerer helt fint men ting som krever en aktiv pålogging detter ut ofte? Minner meg om hva jeg slet med før, helt til jeg bytta ut hjemmesentralen til Altibox med en billig ruter. Takk for svar, det har jeg faktisk. Jeg detter ut her og der, hele tiden. Det er nesten ikke mulig å laste ned store filer, da nettilgangen brytes i et par sekunder, og er nok til at nedlastningen blir avbrutt. Kan vel nevne at jeg har restartet Altiboxen, uten noe hell. Jeg vil se om det er noen andre løsninger, å kjøpe en router må bli siste utvei. Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Kjøpte ikke ny router før det hadde gått sikkert 1-2 år selv, problemet kom av og på hele tiden. Spilte mye WoW på den tiden og på det værste kunne jeg ikke være pålogget mer enn 30 sekunder om gangen fordi jeg datt ut så ofte. En ting til, med mitt problem så var det ikke slik at det kom opp noe "Internet connection lost" eller noe, forbindelsen viste aldri at den brøyt men ting ble kobla ut konstant. Står det hos deg at du ikke har internett tilgang når det skjer eller blir du bare frakobla? Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 Kjøpte ikke ny router før det hadde gått sikkert 1-2 år selv, problemet kom av og på hele tiden. Spilte mye WoW på den tiden og på det værste kunne jeg ikke være pålogget mer enn 30 sekunder om gangen fordi jeg datt ut så ofte. En ting til, med mitt problem så var det ikke slik at det kom opp noe "Internet connection lost" eller noe, forbindelsen viste aldri at den brøyt men ting ble kobla ut konstant. Står det hos deg at du ikke har internett tilgang når det skjer eller blir du bare frakobla? Det kommer ikke noe helst form for varsel nedi hjørnet om at jeg detter ut, jeg merker det kun i programmer som krever internett. Jeg kontaktet Altibox på facebook, en jeg kjenner hadde visst samme problem, nå har de fått Mac-addressen til sentralen så vi får se om de finner ut noe. Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Har du flere maskiner i nettverket? Hos meg skjedde det med alle maskiner utenom av en eller annen grunn bror min sin maskin, den mista aldri forbindelse samme hvor ødelagt det var på min side. Du kan jo eventuelt bruke elimineringsmetoden, ta bort ett og ett ledd til du sitter med direkte forbindelse fra din maskin til hjemmesentralen, om det fortsatt skjer da er det nok en defekt sentral eller på din ISP sin side. Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) Har du flere maskiner i nettverket? Hos meg skjedde det med alle maskiner utenom av en eller annen grunn bror min sin maskin, den mista aldri forbindelse samme hvor ødelagt det var på min side. Du kan jo eventuelt bruke elimineringsmetoden, ta bort ett og ett ledd til du sitter med direkte forbindelse fra din maskin til hjemmesentralen, om det fortsatt skjer da er det nok en defekt sentral eller på din ISP sin side. Har en bærbar stående 24/7, samt at mamma bruker sin PC til tider, det skjer på alle maskinene. Skal prøve å koble ut alt og alle og bare la min stå tilkoblet etterhvert. Altibox fant ingenting feil og ba meg kontake lokal ISP, så får høre hva de sier først. Endret 1. februar 2013 av nicwillu Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Antar at din lokale ISP vil sil det samme som meg, at kun én maskin er direkte tilkobla hjemmesentralen i 24 timer, det var det eneste de kom med her. Vet ikke om trådløs teller men anntar de mener kabla direkte fra internett-porten, det var hvertfal det jeg gjorde og problemet skjedde da og. Var vel etter det at jeg bare kjøpte en ny ruter og ba dem sette hjemmesentralen i bridge mode. Tror ikke de sentralene er av spesielt høy kvalitet. Lenke til kommentar
Xwarf Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Ny ruter og bridge mode fiksa identiske problemer for meg også. Så da antar jeg vi er mange nok med samme svar til at du bare bytter ruter snarest... Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 Ny ruter og bridge mode fiksa identiske problemer for meg også. Så da antar jeg vi er mange nok med samme svar til at du bare bytter ruter snarest... Om ikke Vesterålskraft finner ut av noe, så får jeg bare gjøre det. Skal vente til jeg hører fra de først. Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Jeg bytta i en DLin ruter til 399,- elns på Elkjøp og det var nok til å fiske problemet så du trenger ikke en dyr fancy ruter for å fiske det hvis det kommer til det, men sikkert best å se litt mer rundt enn å kjøpe billigste på Elkjøp sånn som jeg gjorde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå