losDos Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Har følgende: ASUS P8Z68 Crucial m4 128gb i5 2500k @ 4.3ghz Plutselig en dag jeg sto opp hadde pc'en boota og fant ikke ssd'en. Ser nå at det kommer regelmessig bsod etter rundt 1 time oppetid. Når jeg da starter på nytt så er ssd'en borte i bios....det fikser jeg ved å bare dra ut s-ata kabelen og plugge den i igjen. Da virker windows en stund. Windows install er fra des 2011. Pc'en har vært stabil i over 1 år. Oppgraderte java igår kveld, ellers har jeg ikke gjort noen forandringer på lang tid. Fjerna java idag, men problemet er der fortsatt. Har kjørt virus scan med malwarebytes og MSE uten å finne noe. Har kjørt error checking med speedfan på ssd'en, den sier alt er ok. Kan ikke se noe temp problemer på verken cpu eller annet. Crystaldiskinfo sier også alt er greit med ssd'en. Har testa minne gjennom windows sin egen test før oppstart. Prøver å få til minidump av bsod'en, men den vil ikke skrive noen av en eller annen grunn. Har forandra litt nå så håper det virker ved neste bsod. Sist pc'en boota nå så kjørte windows chkdisk av seg selv tror jeg? Noen forslag? Håper minidump fila skal kunne gi noe info, poster her når jeg får skrivd en. Lenke til kommentar
Fredelig Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Finn .dmp-filene i C:\windows\minidump og last dem opp her, så vi kan få ta en titt. Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Mulig det hjelper å sette windows til å skrive dump filene til en annen disk enn SSD disken. Lenke til kommentar
losDos Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 Will do Ser ut som windows error reporting var avslått under services. Prøver å tvinge frem bsod nå. Lenke til kommentar
losDos Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 Hmm, nå ser det ut til at ting begynner å bli verre.Fikk ikke bsod nå, programmer begynte bare å crashe, så pluselig bare boota pc'en. Ligger ingenting i windows/minidump, mappa blir ikke oppretta. Den var der opprinnelig med filer fra da jeg først fikk pc'en og hadde problemer, men jeg sletta den. Noen forslag? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 De BSOD'ene er ikke vanskelig å forklare. Crucial M4 har en "bug" i tidligere firmware som gjorde at SSD'en fikk "hikke" ca hver time. Flash til siste versjon som er 040H og den fikser masse. Lenke til kommentar
losDos Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 Hvordan kan det skje etter 1 år+ ? Kjører memtest86 nå bare for å være sikker....mulig jeg prøver å flashe senere. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) Hvordan kan det skje etter 1 år+ ? Kjører memtest86 nå bare for å være sikker....mulig jeg prøver å flashe senere. Det vil ikke skje for etter god stund etter det jeg vet. Har nemlig samme SSD selv i laptopen og hadde nettopp de problemene. Etter flashing til siste firmware, no more BSOD. Edit: Crucial M4 får "hikke" etter ca 4500 - 5000 timer etter det jeg har funnet. Endret 2. februar 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
losDos Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) Ok, skal prøve å teste det ut imorgen. Der fikk jeg en vanlig bsod igjen, men fortsatt blir det ikke skrevet noen minidump selv om jeg valgte å skrive den til en annen disk. Endret 1. februar 2013 av losDos Lenke til kommentar
losDos Skrevet 2. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2013 Da setter jeg denne som løst. Har ikke hatt bsod på en stund etter å ha flasha til 040H. Var litt tull, men det gikk til slutt med en boot cd. Takk for hjelpen Chavalito og dere andre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå