andrevh Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Hei! Jeg har en AMD Phenom II X6 1100T BE DeskTop CPU AM3 938 prosessor, som jeg byttet ut med min nåværende prosessor, noe som ikke gikk. det begynte å lyse 2 røde lamper på skjermkortet og pcen ville ikke boote. Hovedkortet er et Gigabyte GA-MA790X-DS4, http://www.gigabyte.com.au/products/product-page.aspx? Er det fordi det ikke er kompatibelt, noe den skulle vært, hvis ikke jeg har misforstått alt? Mvh Andre Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) Den linken førte meg ingen steder. 2 røde lamper på skjermkortet? Er det ikke hovedkortet du mener. Regner med det står noe ved siden av de lampene som forklarer hva som er feil. Ifølge http://www.gigabyte....spx?pid=2695#sp skal det jo være kompatibelt. Endret 1. februar 2013 av nicwillu Lenke til kommentar
andrevh Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) Hei, takk for svar og beklager det med linken! Er faktisk på skjermkortet, skriften er så liten så jeg klarer dessverre ikke å lese av. Når jeg bruker den originale prosessoren blinker de bare ved oppstart, nå lyser dem hele tiden. Den skal vel gå inn i bios selv om operativsystemet ikke virker som det skal? Endret 1. februar 2013 av andrevh Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Ok, hvilket skjermkort har du da? Og hvor stor strømforskyning har du? Kan hende skjermkortet får for lite strøm pga oppgradering av prosessoren (yter bedre og bruker mer strøm), jeg tviler på det, men det kan være mulig. Lenke til kommentar
andrevh Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 god idè! det sitter en corsair powersupply 550watt i den og et radeon hd 4850 512mb gddr3 i den. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Har du oppdatert BIOS? Lenke til kommentar
andrevh Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 Nei har ikke oppdatert bios. må jeg gjøre det før jeg kan bruke en am3 prosessor? Kan jeg i samme slengen spørre hvordan man gjør det? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Du må nok oppdatere BIOS for å bruke en prosessor som kom ut når hovedkortet var ute av produksjon ja Hvordan dette gjøres varierer fra produsent til produsent, de fleste tilfeller krever at du oppretter en oppstartbar USB-minnepinne med en form for DOS og et program som flasher BIOS til siste utgave. Letteste måten å sjekke på er på Gigabytes nettsider. Lenke til kommentar
andrevh Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 Såpass ja, var helt ærlig ikke klar over at hovedkortet var sååå gammelt! Okei! Tusen takk for gode råd! Prøver en oppdatering av bios, hvis ikke det virker får jeg heller prøve meg fram med litt annen hardware i pcen. Ha en god helg! Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) Er rimelig sikker på at du må sette den gamle CPUen i HK før du oppdaterer BIOS(ikke X6 CPUen). Last ned nyeste BIOS, pakk den ut og sett pakken på en USB-minnepenn. Start pc på ny med USB-minnepenn i, trykk på End når du ser BIOS logo. Nå er du komt inn i Q-Flash Utility, velg så Update BIOS from Drive. Nå finner Q-Flash BIOSen så innstallerer du den. Eller du kan gjøre det slik: http://www.youtube.com/watch?v=Qlx5GBkiaM0 Endret 1. februar 2013 av jetzbullet 1 Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 god idè! det sitter en corsair powersupply 550watt i den og et radeon hd 4850 512mb gddr3 i den. Da er det ikke PSUen, mer en nok watt Siden du har et hovedkort fra steinalderen, så kan som jetzbullet sier, BIOS-oppdatering være løsningen. Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Hvis du har gitt oss rett info om HK? så trenger du BIOS: F10D. Denne må du ha installert for å kunne bruke X6 CPUen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå