Gå til innhold

Amd Phenom II x6 kompatibilitet

andrevh

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en AMD Phenom II X6 1100T BE DeskTop CPU AM3 938 prosessor, som jeg byttet ut med min nåværende prosessor, noe som ikke gikk. det begynte å lyse 2 røde lamper på skjermkortet og pcen ville ikke boote.

Hovedkortet er et Gigabyte GA-MA790X-DS4,

http://www.gigabyte.com.au/products/product-page.aspx?

Er det fordi det ikke er kompatibelt, noe den skulle vært, hvis ikke jeg har misforstått alt?

Mvh Andre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, takk for svar og beklager det med linken!

Er faktisk på skjermkortet, skriften er så liten så jeg klarer dessverre ikke å lese av. Når jeg bruker den originale prosessoren blinker de bare ved oppstart, nå lyser dem hele tiden.

Den skal vel gå inn i bios selv om operativsystemet ikke virker som det skal?

Endret av andrevh
Lenke til kommentar

Du må nok oppdatere BIOS for å bruke en prosessor som kom ut når hovedkortet var ute av produksjon ja :)

Hvordan dette gjøres varierer fra produsent til produsent, de fleste tilfeller krever at du oppretter en oppstartbar USB-minnepinne med en form for DOS og et program som flasher BIOS til siste utgave. Letteste måten å sjekke på er på Gigabytes nettsider.

Lenke til kommentar

Såpass ja, var helt ærlig ikke klar over at hovedkortet var sååå gammelt!

Okei! Tusen takk for gode råd! Prøver en oppdatering av bios, hvis ikke det virker får jeg heller prøve meg fram med litt annen hardware i pcen.

Ha en god helg!

Lenke til kommentar

Er rimelig sikker på at du må sette den gamle CPUen i HK før du oppdaterer BIOS(ikke X6 CPUen).

Last ned nyeste BIOS, pakk den ut og sett pakken på en USB-minnepenn.

Start pc på ny med USB-minnepenn i, trykk på End når du ser BIOS logo.

Nå er du komt inn i Q-Flash Utility, velg så Update BIOS from Drive.

Nå finner Q-Flash BIOSen så innstallerer du den.

Eller du kan gjøre det slik: http://www.youtube.com/watch?v=Qlx5GBkiaM0

Endret av jetzbullet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

god idè! det sitter en corsair powersupply 550watt i den og et radeon hd 4850 512mb gddr3 i den.

Da er det ikke PSUen, mer en nok watt :) Siden du har et hovedkort fra steinalderen, så kan som jetzbullet sier, BIOS-oppdatering være løsningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...