E_B84 Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 SKal prøve å lage en iso-fil av min play disc av Might and Magic VI - The Mandate of Heaven. Problemet er at når jeg lager en iso rett fra plata utenom å gjøre noe, så får jeg ikke musikk i spillet når jeg mounter iso-fila. Musikken kommer kun med cden i pcen mens jeg spiller. Når jeg lager iso av cden så sier den at det er en multisession disc, altså at det er spill i filer på den, men samtidig kan spor 2 og utover spilles av på en vanlig cd-spiller. Er det noe håp på å lage en iso eller bin som faktisk kan mountes og få med ALT? Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 I dette tilfellet må du bruke BIN/CUE istedenfor ISO. En .bin fil inneholder all data på CD-en i råformat mens .cue filen inneholder metadata om layouten til sporene på CD-en. Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 3. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2013 I dette tilfellet må du bruke BIN/CUE istedenfor ISO. En .bin fil inneholder all data på CD-en i råformat mens .cue filen inneholder metadata om layouten til sporene på CD-en. Men når jeg mounter bin-fila, så får jeg ikke noe musikk da heller. Den mountede fila blir ikke større enn isofila, enda bin er dobbelt så stor som iso.. Men skulle jeg mounta bare cue-fila i stedet? Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Nå er det en stund siden jeg holdte på med bin/cue. Men jeg tror det er cue filen man vanligvis bruker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå