Cilleron Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) Intervju med Masaya Maeda: http://www.dpreview....ns-masaya-maeda That was the reason I put an APS-C sensor in the PowerShot G1 X and the EOS M - for the time being, that's the standard. Betyr dette kanskje at EOS M får mindre sensor etter hvert, eller? The future for semi-pro Now that full frame is appearing in cameras the size and price of the 6D, the future of APS-C at the semi-pro level is in doubt, he says: 'That's something we're considering at the moment. From our semi-pro users there's still demand for APS-C but in the future, I think we will see an increase in the number of full-frame models.' Either way, that doesn't close the door on an EOS 70D though - when asked when we can expect one, Maeda promises: 'some day in the future. Without fail.' EOS 70D bekreftet, men uten dato. Om 7Dmk2 kommer virker usikkert, eller? EDIT: Tyrkleif. Endret 1. februar 2013 av Cilleron Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Betyr dette kanskje at EOS M får mindre sensor etter hvert, eller? Jeg tolker ikke det slik - slik EOS M er designet, så vil den ha 1.6x crop sensor utover. Det er vel heller det at det er det tilbudet de har i segmentet. EOS 70D bekreftet, men uten dato. Om 7Dmk2 virker usikker, eller? 7D er såpass up-marked, og populær, slik at jeg tror nok at Canon kommer med en oppdatering på den også. Er vel heller det at 7DII ikke ble nevnt fordi det ikke ble spurt om spesifikt om den. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) Betyr dette kanskje at EOS M får mindre sensor etter hvert, eller? Det tviler jeg sterk på, de har jo lagt et enorm arbeid og sikkert flere hundretalls millioner kroner bak EOS-M fatningen, så det ville være merkelig og de skulle avvikle dette allerede nå. En 70D ser vi nok så fort Canon har fått fart på den nye sensorfabrikken "forhåpentligvis ikke med den gamle sensoren", tror nok Canon vil lansere en 1200D, 700D og en ny EOS-M før vi ser en 7D MkII, såfremt den nye sensoren blir tilgjengelig inne kort tid. Sannsynligvis til høsten eller i begynnelsen av neste år tror jeg 7D MkII kommer. Endret 2. februar 2013 av Nautica Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 2. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2013 (endret) Min tolkning av det var at vi kan få EOS M med både 1.6 og et eller annet mindre - da treffer man både de som vil ha den ekstra kvaliteten og de som bare er ute etter rekkevidde... EDIT: 7D info: http://www.canonrumo...s-c-is-unknown/ DKW: As for the readers of DigiKame Watch, there are many who are waiting for the EOS 7D’s sucessor. Up through the release of last year’s major firmware update, there were many who felt that a new model with even better specs would be released shortly… MM: Yes, they would be correct. For us, it’s about looking at what the camera has the potential to be and then adding that to what it can currently do. I do think the current model is still very attractive to buyers. And while we are, of course, developing its successor, it’ll be one that incorporates a certain number of innovative technologies. We will not be putting out a product with merely better specs, but one that has evolved into new territory. But then again, we’re not talking about something a long time from now either. Endret 2. februar 2013 av Cilleron Lenke til kommentar
se# Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 Min tolkning av det var at vi kan få EOS M med både 1.6 og et eller annet mindre - da treffer man både de som vil ha den ekstra kvaliteten og de som bare er ute etter rekkevidde... Min tolkning er at han ikke ville si noe som helst utover det som er ganske opplagt, at det kommer mere Eos M og et nytt avansert cropkamera. Og selv der var det ganske vage uttalelser. 1 Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Vanskelig å tolke tåkesnakket hans, men det er snakket tildigere om 3 cropkamera hvor det ene er midrange - noe jeg tolker som at man her snakker om xxxxD serien, xxxD serien og xxD som midrange, dvs 70D. 7D er nok over midrange, og skal man tippe noe der nå så kan det se ut til at mk2 er langt unna fremdeles, kanskje ikke i år en gang. Det kan vel og tolkes at det ikke kommer noe smått ff-kamera fra canon i nærmeste horisont, og da hverken som kompakt eller speilløst systemkamera. Han sa vel og noe om at det stort sett er japan og østen de selger litt volum av EOS-M, noe som vel stemmer med det segmentet forøvrig. Men man kan vel da anta at Sony blir alene med kompakt med ff-sensor en god stund fremover (såfremt ikke en annen produsent hiver seg inn der). Med andre ord: Lite nytt fra Canon for tiden. Tor Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Link *UPDATE* During my current travels, I missed an interview Masaya Maeda gave in Japan about the 7D’s successor. Below is a translated part of the interview that talks about the EOS 7D Mark II. It does reaffirm our thoughts that the 7D Mark II will enter new territory. DKW: As for the readers of DigiKame Watch, there are many who are waiting for the EOS 7D’s sucessor. Up through the release of last year’s major firmware update, there were many who felt that a new model with even better specs would be released shortly… MM: Yes, they would be correct. For us, it’s about looking at what the camera has the potential to be and then adding that to what it can currently do. I do think the current model is still very attractive to buyers. And while we are, of course, developing its successor, it’ll be one that incorporates a certain number of innovative technologies. We will not be putting out a product with merely better specs, but one that has evolved into new territory. But then again, we’re not talking about something a long time from now either. Hvis det kommer en ny 7D så høres det ut som det blir en betydelig oppgradering. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Det høres spennende ut med en ny utgave av 7D. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Link Hvis det kommer en ny 7D så høres det ut som det blir en betydelig oppgradering. Den kommer nok, men jeg tror at canon fremdeles er såpass i bakleksa med etterslep at de strever med å få den nye sensoren på plass - ny sensor vil måtte bli den største forbedringen de kan komme med, resten blir bare småmikk. Godt synlig bedre støyegenskaper står nok øverst på ønskelista til flertallet av de som måtte vurdere en utbytting av mk1. Klarer ikke canon å følge opp der blir neppe mk2 like populær som mk1. Jeg tolker det forøvrig som om canon ikke mener det haster særlig med en nylansering fordi mk1 fremdeles står seg bra i kamerajungelen. Kanskje blir det forandret dersom Nikon kan snart komme med en direkte konkurrent. Men de har visst gitt opp D400 eller hva den ville blitt lansert som. Tor Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Hva tror dere prisen på 70d- huset vil ligge på? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Hva tror dere prisen på 70d- huset vil ligge på? Ved lansering, 4-5 tusen mer enn det det er verdt; hvis Canon fortsetter med prispolitikken sin Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Jeg kommer nok til å vente til prisen har lagt seg. Passer vel egentlig med nytt apparat før vinteren og mørket kommer. Det blir spennende å se om ISO- egenskapene og ellers forbedret sensorytelse er verdt oppgradering fra 60d. Det er sikkert wifi og andre nyttige ting/ forbedringer, men som 60d er i dag, er det vel bare sensoren som jeg ønsker oppgradert. Ellers er det et glimrende kamera. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå