RobinV92 Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) Hei! Jeg har nylig anskaffet meg en 430EX II blitz, og tenke at jeg skulle prøve å få den til å fungere trådløst sammen med Canon 600D. Problemet er at det virker som de ikke vil kommunisere med hverandre. Har fulgt denne videoen: http://www.youtube.com/watch?v=gn1xioiYgpg Kameraet og blitzen står på samme kanal og blitzen står på slave A, men den vil ikke fyre av når man tar bildet. Hva kan være feil her? Endret 1. februar 2013 av RobinV92 Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Denne styringe foregår via IR-lys - feilsøking bør gjøres i et som med lite belysning ellers. Blitsen må oftest ikke være bak kameraet for å virke. Rett IR-mottageren på blitsen mot kameraet. 1 Lenke til kommentar
JonasPB Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Bare for å ta det som er faller meg inn først; sjekk at blitzen på kameraet står oppe den trådløse funksjonen mellom disse enhetene baserer seg på at kamerablitzen fyrer ett "styrelys" som den eksterne blitzen registrerer, så denne må stå i åpen posisjon. Når det er gjort så sørger du for at sensoren på blitzen kan "se" blitzlyset fra kameraet ved å plassere den i rett posisjon.. 2 Lenke til kommentar
RobinV92 Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 Takk! Det var det som manglet! Da fungerer det 1 Lenke til kommentar
JonasPB Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Bare hyggelig! Ha en god helg med masse gode bilder:) Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Slet med det samme selv da jeg prøvde trådløs blits første gangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå