Nilsen Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Det er en vei rundt Java-blokkeringen. Slik kommer du runt Apples nettbank-sperre Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) I firefox: Du kan dessverre ikke logge inn med BankIDDet ser ut til at du har problemer med Java på din PC, nettbrett eller mobil Det kan være at: - Du ikke har installert Java. Last ned Java - Java er skrudd av i nettleseren din. Se hvordan du skrur på Java - Nettleseren din ikke støtter Java, typisk for mobiler og nettbrett Og jeg lasta ned og installerte 11ern i dag... Endret 1. februar 2013 av Zepticon Lenke til kommentar
Irathi Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) Fruen har installert Java på nytt minst 5 ganger nå. Java sier selv at alt er oppdatert. Får ikke logge inn i sparebanken. Jeg har også gjort det samme med min, får også beskjed av Java at alt er OK, men blir stoppet av DnB med beskjed om at jeg må oppdatere. Heldigvis kan man tvinge chrome til å kjøre den utdaterte java versjonen og komme seg på netbanken. Java er noe drit og rangerer blant top 10 forhatte programmer vi bruker i dag.. Endret 1. februar 2013 av Irathi Lenke til kommentar
jaknudsen Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Alternativ 5: BYTT BANK. 1 Lenke til kommentar
Q&A Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Hvis du er DNB-kunde kan du ringe og bestille kontofponkode. Da trenger du ikke Java. Lenke til kommentar
Populært innlegg 1BlueAnd1White Skrevet 1. februar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 1. februar 2013 Slik kommer du rundt nettbank-sperren på Mac Bruk Windows-PC Haha 10 Lenke til kommentar
GitKenneth Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Alternativ #3 bør byttes med alternativ #1. Mac er rett og slett noe dritt. Bruk Windows eller Linux pls. Helst linux. Lenke til kommentar
jaknudsen Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Hvis du er DNB-kunde kan du ringe og bestille kontofponkode. Da trenger du ikke Java. Jo, du trenger det hvis du skal betale på nett med bankkort. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Artikkelen heter "Slik kommer du rundt nettbank-sperren på Mac". Løsningsforslag "Bruk Windows-PC". Ja, det tipset er nok til stor hjelp for Mac-brukere som trodde at de som har skrevet artikkelen hadde et snev av kunnskap om hva de pratet om. Det er et svar jeg forventer av folk som ikke kan noe som helst om IT. Nok et fantastisk tips fra hardware.no! 2 Lenke til kommentar
slapoFF Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Åpne Terminal og kjør: sudo vim eller nano /System/Library/CoreServices/CoreTypes.bundle/Contents/Resources/XProtect.meta.plist Der ligger det en string med 1.7.11.22, endre den til 1.7.1.19 Så restart Safari, det skal fungere. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Litt flamebait kanskje dette, men likevel en sannhet. Dette er vel "gleden" ved å bruke Apples univers...du kan faktisk ikke bestemme selv hva du skal installere på PCen din Lenke til kommentar
anonymus94 Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Alternativ 4, installer Windows på Macintoshen din! Veldig enkelt og greit. Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Alternativ 6. Åpne terminal: sudo mkdir /System/Library/Launchdaemons/Disabled sudo mv /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.xprotectupdater.plist /System/Library/LaunchDaemons/Disabled/com.apple.xprotectupdater.plist sudo /usr/libexec/PlistBuddy -c "Delete:JavaWebComponentVersionMinimum" /System/Library/CoreServices/CoreTypes.bundle/Contents/Resources/XProtect.meta.plist Tada Lenke til kommentar
Thorz Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Kan ikke bare BankID begynne å jobbe i å erstatte Java med en bedre plattform som f.eks. HTML5? Det er helt uforståelig at etter flere år med Java problemer de ikke har gitt å gjøre noe med en sak som påvirker de fleste av kundene sine! Lenke til kommentar
jaknudsen Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Det er helt uforståelig at etter flere år med Java problemer de ikke har gitt å gjøre noe med en sak som påvirker de fleste av kundene sine! Det som er KOMPLETT uforståelig er at staten har godkjent BankID som offentlig signeringsmetode uten å kreve at BankID går bort fra Java. Lenke til kommentar
Q&A Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Jo, du trenger det hvis du skal betale på nett med bankkort. Ja, det stemmer. Hadde litt dårlig tid da jeg skrev, så keg glemte det. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Fruen har installert Java på nytt minst 5 ganger nå. Java sier selv at alt er oppdatert.Får ikke logge inn i sparebanken.Jeg har også gjort det samme med min, får også beskjed av Java at alt er OK, men blir stoppet av DnB med beskjed om at jeg må oppdatere.Heldigvis kan man tvinge chrome til å kjøre den utdaterte java versjonen og komme seg på netbanken.Java er noe drit og rangerer blant top 10 forhatte programmer vi bruker i dag.. Noe feiler garantert her sannsynligvis bør du prøve dette : 1 Avinstaller Java. 2 Slett cache i nettleseren ( temp filer ). 3 Restart pcen 4 Last ned siste versjon av java og installer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+152 Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Alternativ 4: Bruk en Linux-pc Lenke til kommentar
007CD Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) En stor blemme som man må undersøke nøye når man har nettbank Java kaffe problemer er å sjekke tilegget i nettleseren. I allefall Firefox vil holde Java deaktivert selv om du oppdaterer den 1000 ganger fra Java sin nettside om den ble deaktivert av Firefox for å være usikker ved en tidligere versjon. Alternativ 4: Bruk en Linux-pc Grøss og gru, Java kaffen på Linux er helt forferdelig i nettbanken... Mye venting og kluss med innloggingen, kan ikke akkurat si at Oracle har prioritert Linux gutta. Og isteen funker dårlig også, da nettbanken direkte avviser dem. Endret 1. februar 2013 av 007CD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå