GeirGrusom Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Jeg har tabell med klienter noe lignende dette: nvarchar(256) Email, nvarchar(256) Msisdn Jeg ønsker å velge det av disse to feltene som ikke er null. Er det noen enkel måte å få dette ut av et select? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 Fant ut av det. En bruker coalesce funksjonen. create table #Foo ( email nvarchar(256) default(null), msisdn nvarchar(256) default(null) ) insert into #Foo (email, msisdn) values ('abc', NULL), (NULL, 'foo'), (NULL, NULL), ('abc', 'foo') select coalesce(email, msisdn) from #foo drop table #Foo 1 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) Scriptet skal brukes av testavdelingen for å få en liste over operasjoner som skal utføres av et annet program jeg har skrevet. Endret 1. februar 2013 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Scriptet skal brukes av testavdelingen for å få en liste over operasjoner som skal utføres av et annet program jeg har skrevet. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) Åkey. Fuglene vet hva de skal med det ettersom programmet allerede lister dette. Endret 1. februar 2013 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Åkey. Fuglene vet hva de skal med det ettersom programmet allerede lister dette. Ah, nå er alt forståelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå