Gå til innhold

Beyerdynamic DT770 32 Ohm eller 80 Ohm impedans


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nylig kjøpt meg lydkort, et Creative SB Z, og ønsker å kjøpe et headsett som jeg kan bruke til musikk, film og spill. Har hørt mye bra om DT770 og fikk låne et eksemplar av en kamerat. Jeg er veldig fornøyd med dette, da spesielt fordi det er mye mer komfortabelt enn tidligere headset jeg har vært i besittelse av, i tillegg til at lyden er en helt annen enn det integrerte skvipet jeg nøyet meg med tidligere. Denne versjonen har en impedans på 32 Ω, men jeg har lest flere steder at 80 Ω-utgaven er anbefalt over denne, da hovedsaklig pga bedre bassgjengivelse. I tillegg er den også billigere.

 

Kan noen her bekrefte at de lave frekvensene gjengis bedre på 80Ω-utgaven ? Og vil dere anbefale meg å kjøpe 80Ω fremfor 32Ω? Kan få kjøpt sistnevnte brukt av kameraten min for 900,- og han har ikke brukt det mer enn 10 timer. Det skal være en 600 Ω dedikert headphone forsterker på lydkortet, så det bør ikke være noe problem å drive noen av utgavene som finnes av DT770.

 

En annen ting jeg lurer på, som kanskje skulle vært i en annen tråd, er at jeg hører en konstant suselyd når jeg hører på musikk i rolige partier med dette. Dette gjelder ikke bare når jeg hører på musikk i Spotify, men også når jeg lytter til FLAC-filer. Noen ide om hva det kan være ? Kan membranen i hodetelefonen være "sprengt" eller må jeg stille inn på noe på lydkortet?

 

På forhånd, takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Hadde 80 Ohm-utgaven før, de gikk i stykker så jeg kjøpte 32 Ohm-utgaven. Kan ikke si jeg merker forskjell, men har ikke gjort en A/B. Har dessuten http://www.digizoid.com/zo/ så bass er aldri noe problem. For min del er det uansett viktigere at jeg kan bruke hodetelefonene på hva som helst. 98% av tiden brukes de på PC, men greit å kunne plugge dem i noe annet uten å bekymre seg for impedansen- selv om 80 ohm ikke er noe problem for det meste.

Lenke til kommentar

Det er veldig enkelt; 80 ohm-versjonen er den som har mest bass (også mer enn modellene over 80 ohm). Ulempen er at den krever mer for å drives. Hva som er viktigst for deg får være opp til deg selv.

 

Vi snakker ikke om gigantiske forskjeller.

Endret av Occi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forskjellen mellom 32Ω og 80Ω blir så liten at det blir litt hipp som happ.

 

Du får kanskje 5-10% høyere lyd fra en mobil med 32Ω vs 80Ω, men neppe noe du kommer til å merke eller rive ut hårene og angre på.

 

Slik jeg har skjønt det ihvertfall.

Jeg har både 32 og 80. Dog altså qpad 1339 (32) og dt770pro 80. 80 har klart bedre bass og trøkk.

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har 80 ohm. DT770 blir litt spinkel på vanlig uttak. De bør absolutt brukes på en forsterker.

 

Forskjellen på 32 og 80 kan jeg ikke uttale meg noe særlig om, men vil tro det ikke er noen stor forskjell.

 

Suselyden du hører er nok ifra PC'en. Særlig hvis du har de koblet direkte til bak og kanskje lydkortet stående i en ugunstig slot.

Lenke til kommentar

Jeg har 80 ohm. DT770 blir litt spinkel på vanlig uttak. De bør absolutt brukes på en forsterker.

 

Forskjellen på 32 og 80 kan jeg ikke uttale meg noe særlig om, men vil tro det ikke er noen stor forskjell.

 

Suselyden du hører er nok ifra PC'en. Særlig hvis du har de koblet direkte til bak og kanskje lydkortet stående i en ugunstig slot.

 

Hva mener du med en ugunstig slot på hovedkortet ?

Så du tror ikke det kan være pga at hodetelefonens membran(er) er sprengt?

Når jeg skrur ned forsterkningen på høye frekvenser i equalizeren forsvinner deler av denne nevnte suselyden, uten at det gjør problemet noe bedre :p er jo leit å gå glipp av høye toner i musikk bare for å slippe et problem med statisk støy.

Endret av TeslaCoil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...