code Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Jeg har tenkt å kjøpe meg et snowboard, men på grunn av lav inntekt tenkte jeg å gå på innkjøp av et brukt brett. Jeg ser med en gang at det er overraskende vansklig å finne et brett i lengden jeg ønsker, samt et rocker brett. Men en ting jeg lurer på/fryter er, fleste brett på størrelsen jeg liker, 149-155 står det ofte at dette er til barn, eller personer på en mye lavere vekt enn meg selv. Er idag 172-175cm og 80-85kg, og frykter at innkjøpt av et brett i denne lengen vil kjøre dårligere mtp. det ofte er laget til noen som er 20-30kg lettere enn meg. Også noen som har noen tips når det kommer til å kjøpe brukt brett? Takk for alle svar. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Jeg er 189cm, 83kilo og kjører brukt cycab 145cm uten noe som helst problemer. Føler ikke brettet er for lite, eller for svakt. Jeg ville anbefalt å ta turen til selgeren å kikke på snowboardet, at det ikke har mye riper, og at alle skruer er originale og sitter godt, det har jeg erfart at om man vil justere en skrue er det vanskelig å få det bra igjen, skruene går opp av seg selv så man trenger loc tite (lim) Håper det var litt til hjelp Lenke til kommentar
code Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 Takk for svar, hvordan er det egentlig med jente brett/bindinger, er det forskjell fra manne brett? Folk er generelt dårlig på finn.no til å skrive informasjon ang. brettet. Og ikke akkurat lett å se forskjell på alt sammen. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Så vidt jeg vet så er det ikke forskjell på jente/gutt bindinger annet en farge Men det finnes sikkert spessiallaget jentebrett, men da må man ha spessielle sko osv. Om du kjøper et helt vanlig brett så passer det til jenter og gutter Lenke til kommentar
code Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 Annet spørsmål, hvor stor forskjell er det egentlig på Camber/Rocker og Twin brett? Har for det meste stått på Camber, prøvd et par ganger med Rocker, men forholdene i bakken var så dårlig at jeg ikke kan ta en god beskutting. Har så lagt nesten bare kjørt på et 10år gammelt Gsport brett til 2000kr, som var camber, men ønsker å gå over til noe som er mere einet til park, mykt twin/rocker brett. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Det vet ikke jeg, får håpe noe andre vet det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå