Malmern Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 (endret) Hei, har en stikkkontakt som har begynt å gnistre, har seff slutta å belaste den og de som kommer etter denne, men tenkte jeg skulle få tak i Wago koblingsklemmer eller lignende frem til en kompis får tak i ny stikkkontakt. Dette er Wago btw.: http://elby.no/Koblingsmateriell/WAGO-Koblingsklemme/Wago-koblingsklemme-2-X-1-5-2-5-Gul-10 Evt. hvor jeg kan få kjøpt stikkontakter enkeltvis, men gidder ikke kjøpe drit, så det skal helst være Elko. Det er ganske hastverk da jeg skal ha LAN imorra, kjipt å bruke en kjede av pads som ikke akkurat er anbefalt. Ps. Bor i Drammensområdet, så det bør ikke være mer enn 2-3 mil unna Drammen. Pps. Dette er garantert feil sted på forumet, men fant ingen andre kategorier som hadde med kabler å gjøre. Endret 1. februar 2013 av malmern Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) Clas Ohlson? De selger noe ELKO og Wago.... Men er DU elektriker? Endret 1. februar 2013 av Skipstrixxy Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 3. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2013 (endret) Nei, men kompisen som skal gjøre det har fagbrev som elektrikker, og tenkte det var bedre å gjøre en midlertidlig kobling med et par Wago'er istedet for at ledningene skal stå å gnisse. Endret 3. februar 2013 av malmern Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 (endret) Like fort å bytte stikkontakten (Selges også på Clas, Jula etc) Endret 3. februar 2013 av Twinflower Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 tar 2 min å bytte en kontakt. Husk å ta sikringen. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 3. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2013 (endret) tar 2 min å bytte en kontakt. Husk å ta sikringen. Vet det er lett, bare tenkte å skaffe Wago i butikk da det er mye billigere, ihvertfall frem til kompisen min stikker til grossisten og kjøper ny stikk, han får de til rundt 100 - 150,- for en kvadruppelstikk. Endret 3. februar 2013 av malmern Lenke til kommentar
hean Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Hvorfor skal Wago være midlertidig... min erfaring er at det er bedre enn vanlige toppklemmer. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 17. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2013 Hvorfor skal Wago være midlertidig... min erfaring er at det er bedre enn vanlige toppklemmer. Har du lest tråden i det hele tatt? Det var snakk om å bruke Wago til jeg får skaffa ny stikkontakt (som jeg nå har fått), derfor det skal være midlertidlig. Lenke til kommentar
hean Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 (endret) Har du lest tråden i det hele tatt? Det var snakk om å bruke Wago til jeg får skaffa ny stikkontakt (som jeg nå har fått), derfor det skal være midlertidlig. Leste tråden ja men kommer ikke frem hvorfor du skal kjøpe wago først og deretter stikkontakt når du like vel får det på samme butikk... logsik nok siden begge ting er elektrisk materiell. Var det kun midlertidig blending av ledninger ville kun isolasjonstape holde bra. Endret 18. februar 2013 av Nasciboy Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 18. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2013 Leste tråden ja men kommer ikke frem hvorfor du skal kjøpe wago først og deretter stikkontakt når du like vel får det på samme butikk... logsik nok siden begge ting er elektrisk materiell. Var det kun midlertidig blending av ledninger ville kun isolasjonstape holde bra. Fordi jeg får stikkontakter mye billigere av en kompis enn i butikken, men han brukte litt tid på å få tak i stikkontakt da han må stikke innom grossisten etter jobben, og han pleier å være ferdig på jobb etter at grossisten stenger. Wago hos Clas: 59,- Stikkontakt: De har ikke typen jeg skal ha ("firer"), nærmeste jeg kommer er en 2+6 til 349,-. Grossist "firer": 189,- 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå