sheherezade Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Jeg har en Asus K55 VM laptop som til nå har hatt en dual boot mellom Windows 7 og Ubuntu. Av diverse årsaker bestemte jeg meg for å slette alt for å starte på scratch så jeg kjørte Asus recovery diskene jeg hadde brent på forhånd. Alt fungerte tilsynelatende smertefritt, og da jeg var ferdig å kjøre gjennom diskene kom det opp en beskjed om at alt hadde gått bra, og at disken var gjenopprettet. Jeg gikk så inn i BIOS for å endre tilbake bootrekkefølgen, og da så jeg at bootloaderen til Ubuntu fremdeles lå der, men jeg satte maskinen til å boote fra windows og valgte save og exit. Da maskinen så rebootet kom den vanlige ASUS logoen før det hele stoppet med en sort skjerm med "error:unknown filesystem. grub rescue". Jeg får den samme beskjeden når jeg prøver å kjøre fra Ubuntu bootloaderen. Jeg skulle gjerne hatt Windows 7 tilbake, så er det noen som kan hjelpe meg å komme ut av denne suppa? Jeg kommer inn i BIOS, men det er det. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 prøv å kom inn på recovery disk igjen, er det valg om CMD der? I så fall, når du er i CMD ønsker du å tilbakestille tilbake til standard Windows Boot Manager, skriv følgende kommando i CMD-vinduet: Bootrec.exe /FixMbr Lenke til kommentar
sheherezade Skrevet 31. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2013 Nei, det eneste "valget" jeg får er om jeg er klar til å starte recovery. Ellers er hele greia automatisert. (Trykker jeg cancel på spørsmålet om å starte recovery rebooter maskina igjen.) Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Da trenger du en Windows 7 Recovery Disk eller vanlig setup DVD. Lenke til kommentar
sheherezade Skrevet 2. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2013 Var antagelig noe feil med oppstartsfilene(sannsynligvis bootloaderen til Windows). Jeg kom meg inn i Ubuntu via en live USB og fikk kjørt boot-repair derfra. Etter det fikk jeg bootet korrekt og recovery operasjonen på Windows fortsatte slik at jeg fikk gjenopprettet Windows 7 til fabrikkstandard. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå