EinarEriksen Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Sikkerhetseksperter har laget et program som gjetter kodene dine ved hjelp av akselerometeret. Bevegelser avslører mobilpassordet ditt Lenke til kommentar
Hayabuuza Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Hvorfor ikke ha det så sifrene kommer på tilfeldige plasser hver gang? 3 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Faste bevegelsemønster er uansett en idiotisk løsning siden folk kan lett observere pin-koden på mange meters hold. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Faste bevegelsemønster er uansett en idiotisk løsning siden folk kan lett observere pin-koden på mange meters hold. Bevegelses mønster med synlig "spor" er veldig lett å se. Det samme er standard pinkode, da tallene typisk spretter opp i skjermen. Jeg bruker bevegelsesmønster uten synlig spor som følger et litt sært mønster. Litt sunn fornuft ifht hvem man beskytter seg mot, så føles det sikkert nok. Hvorfor ikke ha det så sifrene kommer på tilfeldige plasser hver gang? Enkelt og genialt. Men mennesker er vanedyr, så mange ville nok ikke likt at tallene ikke hadde sin faste plass. Viktig og at tallene ikke vises etter input, slik de gjerne gjør. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Okay, så en app kan finne ut bevegelsesmønsteret eller pin-koden min. Hva så? Hva skal de med den koden? Det siste en kjørende app trenger, er vel koden til å låse opp telefonen (programmet kjører jo allerede i bakgrunnen) ? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Vel, dem trenger fremdeles tilgang til telefonen før dem kan skaffe koden. Det blir som "Jeg kan bryte meg inn i huset ditt, men først må du invitere meg inn slik at jeg kan åpne døra på baksiden" 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg