TheKims Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 (endret) Hei. Som emne tittelen sier så plages jeg med at nettet mitt faller fra 12Mb til 2-3Mb på ettermiddagen og kvelden. Jeg bruker nettet alene å har trådløst slått av. Har vært i kontakt med Telenor, men de sier bare at når de sjekker linja så er alt normalt, så de tipset meg til å ringe Telenor eksperten som ikke tar mindre enn 25kr minuttet fra hustelefon, å jeg har kun mobil, så det kan jo ende opp med å koste både skjorta og trusa. Har hørt at å åpne porter?? kan hjelpe på, men siden jeg ikke er data ekspert så aner jeg ikke hva det er. Noen som aner råd? Endret 31. januar 2013 av Kim Spartacus Lenke til kommentar
42 Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Kan være at flere bruker internettet på denne tiden av døgnet, man kommer gjerne hjem fra jobb og logger seg på? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 31. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2013 Jo har tenkt samme tanken, men det skal vel ikke gå utover mitt nett? Betaler for 12Mb, så er trasig at når man bruker nettet mest så får man kun 2-3Mb nedhastighet. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) Det hjelper ikke å åpne porter i dette tilfellet hvertfall. Du kan jo laste ned Pingplotter (standardversjonen) og teste mot www.uio.no i ett døgn. Da vil du se om det oppstår noen forsinkelser mellom ditt modem og Oslo. Jeg hadde selv periodiske problemer med Telenor DSL og fikk det samme døve svaret som du fikk. Vi har testet linjen og funnet alt OK..., vi kan sende montør men du risikerer å måtte betale for det.... JA! selvsagt er alt OK det meste av tiden... ^^, men det var ikke problemet. Jeg dumpet Telenor og de 599.- de tok i måneden. Nå har jeg internett (20/10Mbit) via TV-kabelen, som er stabilt og koster halvparten. Endret 1. februar 2013 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Jo har tenkt samme tanken, men det skal vel ikke gå utover mitt nett? Betaler for 12Mb, så er trasig at når man bruker nettet mest så får man kun 2-3Mb nedhastighet. Du betaler for MAX 12 Mbps, men ingen leverandører har kapasitet i sine løsninger til at alle abonnenter kan få max hastighet samtidig. Så ja, dersom det er mange som er tilknyttet din "sentral" som er på samtidig, vil det gå utover ditt nett. Lenke til kommentar
arsenalfan Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Mitt tips: Gå over til kabel. Hadde Nextgentel før, problemer hver uke, enten tregt nett eller router-problemer. Nå har jeg kabel gjennom CD, og alt fungerer utmerket! Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 Jeg har desverre ikke mulighet for å bytte leverandør, da Telenor er eneste tilbyder her jeg bor. Lenke til kommentar
Sakiko Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Jeg har desverre ikke mulighet for å bytte leverandør, da Telenor er eneste tilbyder her jeg bor. Du kan nok bytte til nextgentel da de leverer å samme linjen som telenor og da kan levere de samme plassen. Men om du bor en plass det bare er telenor utstyr i sentralen må ngt "leie" utstyret i sentralen fra telenor, det vil se at de maks kan oppnå det samme som telenor så jeg der da ikke vitsi å bytte da det er nøyaktig samme linje uanset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå