Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vifter og lys kommer på, men sender ikke ut video signal

Anbefalte innlegg

Hei, byttet ut skjermkort, processor og psu i dag. etter jeg hadde byttet delene prøvde jeg å boote, viftene å lys kommer på, men på skjermen står det bare "no signal" vet det ikke er skjermen eller ledningen, fordi jeg har prøvd flere.

Har tatt ut skjermkortet og koblet skjermen direkte til hovedkortet, men fortsat ingenting. Prøvde å bytte tilbake til gammel prosessor og gammel psu, men fortsatt ingenting.

Når jeg byttet tilbake til det nye, kom det opp "no keyboard detected", koblet til keyboardet, trykte på "F1" siden det sto "trykk på F1", så skjedde bare det samme igjen, ingen video signal. Har brukt anti statisk armbånd, so tror ikke jeg har ødelagt noe på den måten.

Det er også et grønt lys på hk som lyser, som jeg tror betyr at hk funker?

Noen som har noen ideer til hva jeg kan prøve, eller hva feilen kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan nok være grunnen til at det ikke funker. Prøv å bøye den pinnen tilbake, men vær helv... forsiktig slik at du ikke knekker den. Har selv hatt en bøyd pinne på en LGA1366 sokkel, bøyde den tilbake og PC'en funket flott i over 2 år etter det.

Det er vel ikke sjangse for at CPU(ene) er blitt ødelagt når jeg hadde de på sockelen med bøyd pin?

Endret av RemiM2
Lenke til kommentar

Slår musen seg på (laser/optisk lys under)?

Har du et keyboard med lys på? - kommer det lys her?

Dersom de ikke slår seg på er det mye som tyder på et fritert hovedkort. Hvor festet du det antistatiske armbåndet? Personlig har jeg aldri brukt slikt, bygget over 10 pc'er de siste årene og aldri skadet pc'n, jeg tar på en radiator/vasken med jevne mellomrom i stedet. Jobber heller ikke på et teppe, men midt på parketten/bordet.

Lenke til kommentar

Forsøk å bøye tilbake pinnen, prøv med den nye cpuen, hvis den ikke virker prøver du med den gamle igjen. Hvis ingen av de to virker må du ha nytt hk.

Ser for øvrig at du også har byttet PSU, har du sjekket/dobbelt/trippel/quadruppel sjekket at du har plugget i alle strømkablene?

Lenke til kommentar

Slår musen seg på (laser/optisk lys under)?

Har du et keyboard med lys på? - kommer det lys her?

Dersom de ikke slår seg på er det mye som tyder på et fritert hovedkort. Hvor festet du det antistatiske armbåndet? Personlig har jeg aldri brukt slikt, bygget over 10 pc'er de siste årene og aldri skadet pc'n, jeg tar på en radiator/vasken med jevne mellomrom i stedet. Jobber heller ikke på et teppe, men midt på parketten/bordet.

Det kommer lys på tastaturet mitt, har antistatisk armbånd festet i kabinettet.

Lenke til kommentar

Forsøk å bøye tilbake pinnen, prøv med den nye cpuen, hvis den ikke virker prøver du med den gamle igjen. Hvis ingen av de to virker må du ha nytt hk.

Ser for øvrig at du også har byttet PSU, har du sjekket/dobbelt/trippel/quadruppel sjekket at du har plugget i alle strømkablene?

Skal prøve å bøye den tilbake, men er jo nesten umulig å i det hele tatt se den bøyde pinnen med mindre jeg tar bilde.

Tror jeg har koblet alle i, det er to som skal i hovedkortet, (8-pin og den andre store (husker ikke hvor mange pins) også to i skjermkortet, og sata kabler i hdd og dvd, er det alle eller er det flere?

Lenke til kommentar

Hvilket hovedkort har du?

Et eller annet fra Asus, som heter CG8250 (kjøpte pc hel), har tenkt å kjøpe nytt hk uansett, men ikke før om ca. 2 uker

EDIT: Skal det være tre ledninger til HDD? ser det er plass til en ledning til der, men er bare to som er koblet til (en til hk og en til psu)

EDIT2: Jeg prøvde å skru PCen på igjen, og plutselig funket den igjen! Men den funker bare når jeg koblet til TVen. Bør jeg prøve å bøye pinnen på sockelen tilbake igjen, eller bare la den være siden det funker?

Endret av RemiM2
Lenke til kommentar

Betyr det at pc-skjermen funker også?

Det kan være at pinnen er bøyd akkurat nok til at den får dårlig kontakt, men at ved å riste kabinettet (regner med du har vært mye inn og ut av det nå) har den fått kontakt.

Eh.. bøy pinnen på egen risiko, er pc'n stabil trenger du ikke det nei.

Det er 2 ledinger til HDD, en til dataoverføring, en til strøm. Den siste du ser på er ikke til en ledning, men til en "jumper" som bestemmer om HDD' skal være slave, master eller automatisk.

Dette er hovedkortet ditt: http://www.asus.com/...#specifications

Det skal ha 1x8 pin og 1x24 pin strøm.

Fant HK fra dette reviewet http://www.hardwarez...-cg8250-preview

"Essentio CG8250 employs a Socket 1155 motherboard, the P8H67-M Pro"

Ang statisk elektrisitet kan denne være grei å lese:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=247137

"Det første du kan gjøre for å beskytte dine komponenter mot dette er å rett og slett ta i metallrammen til kabinettet ditt, mens kabinettet er koblet til en jordet strømledning, Slik:"

"Du kan også velge å bruke et såkalt ESD-armbånd, det er rett og slett et armbånd du fester rundt håndleddet ditt. Fra dette armbåndet går det en leder til en eller annen jordet dings i rommet du er i, ofte er dette akkurat samme plass som jeg demonstrerte at du skulle ta tak i: metallrammen i kabinettet."

Endret av Irathi
Lenke til kommentar

Betyr det at pc-skjermen funker også?

Det kan være at pinnen er bøyd akkurat nok til at den får dårlig kontakt, men at ved å riste kabinettet (regner med du har vært mye inn og ut av det nå) har den fått kontakt.

Eh.. bøy pinnen på egen risiko, er pc'n stabil trenger du ikke det nei.

Det er 2 ledinger til HDD, en til dataoverføring, en til strøm. Den siste du ser på er ikke til en ledning, men til en "jumper" som bestemmer om HDD' skal være slave, master eller automatisk.

Dette er hovedkortet ditt: http://www.asus.com/...#specifications

Det skal ha 1x8 pin og 1x24 pin strøm.

Fant HK fra dette reviewet http://www.hardwarez...-cg8250-preview

"Essentio CG8250 employs a Socket 1155 motherboard, the P8H67-M Pro"

Ang statisk elektrisitet kan denne være grei å lese:

http://www.diskusjon...howtopic=247137

"Det første du kan gjøre for å beskytte dine komponenter mot dette er å rett og slett ta i metallrammen til kabinettet ditt, mens kabinettet er koblet til en jordet strømledning, Slik:"

"Du kan også velge å bruke et såkalt ESD-armbånd, det er rett og slett et armbånd du fester rundt håndleddet ditt. Fra dette armbåndet går det en leder til en eller annen jordet dings i rommet du er i, ofte er dette akkurat samme plass som jeg demonstrerte at du skulle ta tak i: metallrammen i kabinettet."

Har nå byttet alle delene til de nye delene, untatt prosessoren. Når jeg prøver å bytte prosessoren til den nye, gir den ikke ut noe video signal igjen. Når jeg bytter tilbake til den gamle prosessoren funker alt som normalt (skjermen min funker igjen også) betyr dette at den nye prosessoren er ødelagt eller bare at den får dårlig kontakt med pinnen som er bøyd? Burde jeg sende den inn igjen?

Lenke til kommentar

Har nå byttet alle delene til de nye delene, untatt prosessoren. Når jeg prøver å bytte prosessoren til den nye, gir den ikke ut noe video signal igjen. Når jeg bytter tilbake til den gamle prosessoren funker alt som normalt (skjermen min funker igjen også) betyr dette at den nye prosessoren er ødelagt eller bare at den får dårlig kontakt med pinnen som er bøyd? Burde jeg sende den inn igjen?

Hvilken CPU har du kjøpt`?

Lenke til kommentar

Ja, mulig cpu ikke er støttet av hovedkortet? Har en kammerat som oppgraderte til en nyere cpu, men glemte å sjekke kompatibilitetslisten til hovedkortet.

Jepp, mulig det er derfor han har en bøyd pin også. Presset nedi en inkompatibel CPU.

Lenke til kommentar

Kjøpte i5-3570k. (Den er kompatibel :p) men trengte en BIOS oppdatering som dere sa :D det fikset det! Takk for hjelp alle sammen :D

EDIT: angående den bøyde pinnen, har ikke opplevd noe ustabilitet, så tror jeg bare lar den være og ikke ødelegger mer :p med mindre det skjer et eller annet. (skal jo også få nytt hk om ca. 2 uker uansett)

Endret av RemiM2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...