Sparrk Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 (endret) Hei, Bestillte akkurat deler for å sette sammen en pc. bestilte nesten alt på dustinhome og hovedkortet på komplett. Delene jeg bestilte er: SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 24X SATA BULK BLACK LOGITECH OPTICAL MOUSE G400 USB LOGITECH MEDIA KEYBOARD K200 USB KINGSTON SSDNOW V300 120GB SSD 7MM SATA/600 MLC INTEL CORE I5 3470 3.2GHZ 6MB S-1155 IVY CORSAIR MIDITOWER CARBIDE 200R ATX BLACK CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB) MSI B75MA-P45 hovedkort. Når jeg starter den blir skjermen helt svar med "99" nede i høyre hjørne. Dette kommer opp etter ca. 5 sekunder. Det kommer ingen bios opp eller noe. Av feilsøking har jeg: -Sjekket alle kablene, - Tatt ut å inn rammen og prøvd de i alle slottene, 1 og 1. - tatt ut CPUen og sjekket at den lå rett - av å på med CPU Noen som har en annelse hva det kan være? Eller hvordan jeg kan feilsøke? Er abselutt ingen ekspert så en kamerat som har bygget et par pc hjalp meg. Vi bygget den på tregulv og hadde altid på statiskbånd. Endret 31. januar 2013 av Sparrk Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Den koden 99 betyr visst "Super IO Initialization". Det er visst en del som har problemer med det rundt omkring, noen fikset det med å fjerne alt som var koblet til USB portene og bruke PS/2 tastatur. Andre sjekket at alt satt skikelig i sporene, og noen igjen måtte bare ta en RMA. Altså sende kortet tilbake og få et nytt hovedkort. Og noen greide å oppdatere BIOS da noen versjoner hadde problemer med gaming tastatur. Men hva som egentlig er feil er ikke lett å si. Tydeligvis vet visst ikke MSU support det heller etter det jeg leste rundt på Internett. Lenke til kommentar
Sparrk Skrevet 31. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2013 Den koden 99 betyr visst "Super IO Initialization". Det er visst en del som har problemer med det rundt omkring, noen fikset det med å fjerne alt som var koblet til USB portene og bruke PS/2 tastatur. Andre sjekket at alt satt skikelig i sporene, og noen igjen måtte bare ta en RMA. Altså sende kortet tilbake og få et nytt hovedkort. Og noen greide å oppdatere BIOS da noen versjoner hadde problemer med gaming tastatur. Men hva som egentlig er feil er ikke lett å si. Tydeligvis vet visst ikke MSU support det heller etter det jeg leste rundt på Internett. Har prøvd uten tastatur og mus. Antar det blir å sende det tilbake. Får heller ikke oppdatere bios da det kun er den svarte skjerm som kommer opp.. rart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå