Jakke Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Jeg trenger drivere for å installere Windows 7 Ultimate. Ikke faen om den sier hvilke drivere, og ingen av de to platene jeg fikk med hovedkortet har drivere som den mener er rett. Hva faen? Installerer forresten Windows via DVD, ikke USB. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Hvis du ikke har satt opp X79 som RAID, tror jeg ikke Windows 7 skulle trenge noen drivere. Men uansett så kan det hende at Win 7 skriker etter AHCI driveren etter som X79 brikkesettet er nyere enn Windows 7. Mulig den ligger på hovedkort DVD under Drivers\RAID\RST\Driver\Disk\32bit eller 64bit alt etter om du har 32 bit eller 64 bit Ultimate. RST mappen kan hete RSTe også. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 31. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2013 Det er det som er probemet, Den sier at det er feil driver. Skal flashe BIOS til nyeste, se om det hjelper. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 Nå sier folk at jeg må flashe tilbake til første BIOS. Det går jo faen ikke heller. HVA FAEN ASUS? Om jeg må RMAe hovedkorte på DOA nå, så blir det siste gang jeg handler stasjonær, ALT for mye tull nå! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) Fra brukermanualen: When SATA Mode is set to RAID Mode, you must load IRST Driver during Windows 7 or Vista installation for the system to detect the Optical Disk Drive (the ODD should be connected to the Intel SATA ports), or else the ODD will not run. We strongly recommend you save the IRST Driver from SCD to the USB Flash Drive before OS installation. Her står det ganske klart at du skal kopiere driverne fra CD over på minnepinne. Driverne kan du eventuelt finne her. Jeg trengte ikke å gjøre noe av dette da jeg la inn Win7 (uten SP) på P9X79 WS (toppmodellen) ----- Feilet flashingen? Men hvis du nå har et "dødt" kort etter feilflashing så er ikke håpet ute likevel. I likhet med kortet jeg har har dette kortet mulighet til gjenoppretting av BIOS fra minnepinne. Last ned en fungerende BIOS og legg den på en minnepinne (helst uten noe annet tull innpå), kall den P9X79PRO.ROM og legg den rett på minnepinnen. Innerst på IO-panelet finner du en USB-port i en annen farge (mitt har en grå ring rundt porten) og en knapp for flashing. Denne knappen skal du holde inne ved oppstart, men les dette nøye i brukermanualen på side 2-47. Ikke få panikk, dette ordner vi Endret 1. februar 2013 av efikkan Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 Det er ikke flashinga som gikk galt, det var samme problem før jeg flasha også. Ang.drivere så har jeg prøvd å hente fra CDen, fra internett, overalt rett og slett. Ingen drivere fungerer. Lurer på om hovedkortet ikke liker at Windows blir installert fra DVD. Skal stikke på Elkjøp å skaffe meg en 16G minnepenn nå, så får vi se hvordan det fungerer. Sist skanse her. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Vent litt her da, det tok litt tid for hjernen kom i gir. Det er en ting jeg glemte med det hovedkortet og det er at det har Asmedia og Marvell kontroller (stort sett noe dritt begge de to). Prøv å sett Asmedia (og Marvell) til IDE i BIOS, og vær sikker på at du har hard disken koblet til Intel SATA portene. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 Jeg har disabla Asmedia og Marvell kontrollerne. Asmedia er USB3 forsåvidt, kanskje også e-sata? Uansett, har disabla de helt, den finner IRTSE C600 driveren til Intel-kontrolleren, men den sier at den kan ikke installere den. Lurer på om det er feil på disken min, har minnepenn nå, holder på med W7USB/DVD Tool. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 Latterlig. Rett i install med en gang med minnepenna. Skal aldri stole på DVD mer. Spilleren er og blir for Blu-Ray-filmer, thats it! Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) Jeg har P9X79 deluxe utgaven og jeg trengte ingen driver under innstalering av windows 7eller 8. Brukte de øverste hvite sata portene (6g) til min os disk. Sata portene er satt til AHCI noe som også er standard på mitt kort. Asmedia er til usb 3 og til noen av sata portene. og marvell er til power esata portene trur jeg. Edit Du fikk fiska det ja brukte selv usb til installen. Rart at det ikke skulle gå med dvd Endret 1. februar 2013 av Handl3vogn Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Latterlig. Rett i install med en gang med minnepenna. Skal aldri stole på DVD mer. Spilleren er og blir for Blu-Ray-filmer, thats it! Du har et poeng der, raskere med USB også. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 2. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2013 Jeg har P9X79 deluxe utgaven og jeg trengte ingen driver under innstalering av windows 7eller 8. Brukte de øverste hvite sata portene (6g) til min os disk. Sata portene er satt til AHCI noe som også er standard på mitt kort. Asmedia er til usb 3 og til noen av sata portene. og marvell er til power esata portene trur jeg. Edit Du fikk fiska det ja brukte selv usb til installen. Rart at det ikke skulle gå med dvd Asmedia er til USB og e-sata, Marvell er til de to nederste sataene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå