ENY Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 (endret) Hei. Jeg har sendt inn en søknad på SiO sine nettsider, og lurer på hvor godt jeg egentlig ligger an til å få en bolig. Jeg sendte søknaden i midten av januar (10.01 tror jeg). Når er det egentlig "vanlig" å sende inn søknader? Burde jeg forresten søke etter boliger på flere nettsider som driver samme virksomhet som SiO? Takker på forhånd for svar Endret 31. januar 2013 av ENY Lenke til kommentar
Dipol Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Bare å sende en mail til SiO og spør det! Lenke til kommentar
ENY Skrevet 31. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2013 Bare å sende en mail til SiO og spør det! Takk for tipset! Jeg må si jeg er mektig imponert. Kom du på det helt selv eller? Noen som gidder å svare på problemstllingen? Når søker dere?? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Hvordan i huleste kan du forvente at noen her inne vet hvordan du ligger an hos SiO? Det er da virkelig ikke andre enn SiO som kan svare deg på det.. Makan... Når er det vanlig å søke på bolig? Jeg søkte på boliger som lå i tilknytning til mine tre førstevalg rundt midten av Mars. Lenke til kommentar
ENY Skrevet 31. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2013 (endret) Hvordan i huleste kan du forvente at noen her inne vet hvordan du ligger an hos SiO? Det er da virkelig ikke andre enn SiO som kan svare deg på det.. Makan... Er du litt forbanna, eller? Hvorfor har du oppfatning av at jeg forventer at dere vet hvor godt jeg ligger an? Når er det vanlig å søke på bolig? Jeg søkte på boliger som lå i tilknytning til mine tre førstevalg rundt midten av Mars. Takker for svar! Det var dette jeg lette etter. Søkte du på noe annet enn SiO? Endret 31. januar 2013 av ENY Lenke til kommentar
Dipol Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 (endret) og lurer på hvor godt jeg egentlig ligger an til å få en bolig. Hvorfor har du oppfatning av at jeg forventer at dere vet hvor godt jeg ligger an? Fordi du spurte om det... Endret 31. januar 2013 av Dipol Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Søkte ikke på SiO.. Lenke til kommentar
ENY Skrevet 31. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2013 Fordi du spurte om det... Hmm.. Ser ikke noe spørsmåltegn. Mulig du tok noe ut av kontekst? Søkte ikke på SiO.. Hva søkte du på da? Lenke til kommentar
Dipol Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Hmm.. Ser ikke noe spørsmåltegn. Mulig du tok noe ut av kontekst? Mulig du glemte spørsmålstegn? Lenke til kommentar
ENY Skrevet 31. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2013 Mulig du glemte spørsmålstegn? Det er i grunnen irrelevant. Når det ikke står et spørsmålstegn der, så blir det en opplysning og ikke et spørsmål. Lenke til kommentar
Dipol Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Det er i grunnen irrelevant. Når det ikke står et spørsmålstegn der, så blir det en opplysning og ikke et spørsmål. Du opplyser om at du lurer på noe, men vil ikke ha svar på det. Smart! Lenke til kommentar
ENY Skrevet 31. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2013 Du opplyser om at du lurer på noe, men vil ikke ha svar på det. Smart! Vel... Når det kommer til deg kunne jeg latt være å skrive noe som helst. Du hadde ikke vært mer relevant uansett Lenke til kommentar
ENY Skrevet 31. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2013 Du var jo forresten smart nok til å mistolke innledningen min. Hvorfor skal jeg høre på hva en slik person definerer som smart eller dumt? Du kaster bort tiden min. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Kva som er mest vanlig er vanskelig å seie, men det er nok grovt sett to grupper av søkere: 1) Dei som er sjølvsikkre nok til å søke om bolig samtidig som dei søker studieplass. 2) Dei som venter til dei er sikre på å få studieplass. Tidspunktet du sender søknaden på speler ikkje veldig stor rolle. Studentsamskipnadane prøver ofte å hjelpe dei som har dårlige forutsettninger for å finne bolig sjølv (unge, studenter som bur langt unna studieplassen, småbarnsforeldre, osv). Men dei behandler også søknadane fortløpande så dersom din søknad er den einaste i søkerbunken så får du tildelt den boligen som er ledig. Studentsamskipnaden rår berre over dei boligane som dei sjølv drifter, så det kan nok være fornuftig å også prøve å skaffe bolig gjennom andre formiddlere i tillegg. Dersom du er ute etter å leige privat så vil det være ein stor fordel om du sjølv setter inn ein annonse. Det er mange utleigere som heller vil velge leigetaker sjølv, i staden for å sette ut annonse og bli ringt opp både dag og natt av all verdens tullinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå