Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om man kan sjekke om pc'en er hacket, selv om bitdefender internet security 2013, eller malwarebytes ikke finner noe?

Saken er at jeg spiller på nettet via servere, og der blir brukerkontoen min brukt gang på gang av en person jeg la til som venn på facebook. Support til spillserveren skjønner ikke hvordan denne personen klarer dette, og kunne bare råde meg til å søke etter trojanske hester, samt og bytte passord, brukernavn og epostadresse tilhørende denne spillkontoen. Alt dette ble selvfølgelig gjort, men ingenting nytter.

Noen som kan gjette på hva som foregår?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Prøv å laste ned Socket sniffer og last opp resultatet her. Programmet skal vise hvilke programmer som er (eller kan eller har) tilknyttet internett. Kan gi en pekepinn om det er en skjult exe-fil som ligger et sted og lar "kompisen" din styre.

Last også ned Autoruns, lagre resultatet og post fila her. Det vil kunne vise om det er uhumskheter som starter opp sammens med windows.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om man kan sjekke om pc'en er hacket, selv om bitdefender internet security 2013, eller malwarebytes ikke finner noe?

Saken er at jeg spiller på nettet via servere, og der blir brukerkontoen min brukt gang på gang av en person jeg la til som venn på facebook. Support til spillserveren skjønner ikke hvordan denne personen klarer dette, og kunne bare råde meg til å søke etter trojanske hester, samt og bytte passord, brukernavn og epostadresse tilhørende denne spillkontoen. Alt dette ble selvfølgelig gjort, men ingenting nytter.

Noen som kan gjette på hva som foregår?

Min anbefaling:

1. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246

(Før du kjører combofix deaktiver Antivirus-Guards)

Post log

2. Scan på Rootkits:

http://www.bleepingcomputer.com/download/aswmbr/

Post log

3. Endre alle Passord: Både på brukerkontoen og email adressen som er tilknyttet brukerkontoen og sikkerhetsspørsmål til å gjennomrette passord for brukerkontoen og email adressen. Lag sikre passord:

http://www.idg.no/pcworld/vg/article145874.ece

Lenke til kommentar

Jeg ville også satt på Intrusion Detection System, i det minste for en periode.

Du får selv velge hvor høyt du vil sette sikkerheten. Høyere er bedre sikkerhet, men også mer mas.

- Intrusion Detection System = ON

- Internet Connection Sharing = OFF (om du ikke helt nødvendig trenger ICS)

- Block port scans = ON

- Increase log verbosity = ON

- Monitor Wi-Fi Connections = ON

_

post-59796-0-39458800-1359707677_thumb.jpg

|

Bruk program som KeePass Professional Edition for å generere og lagre passord.

PS: Bruk så mange tegn som nettsidene tillater

_

post-59796-0-03310300-1359707988_thumb.jpg

|

Bruk en portabel nettleser mens du bytter passord.og lager ny e-post konto

http://portableapps.com/apps/internet

Iron Portable eller Private Browsing by PortableApps er to eksempler

PS: Beste er faktisk å laste ned Portable KeePass og låne en annens PC med internetttilkobling for å bytte e-post konto og passord. Vet det kan ta seg sin tid, men for sikkerhet vile jeg byttet passord på de andre nettsidene du har konto/passord i også. Spesielt gjelder dette mer personlige sider som e-post, nettbank, minside o.l.

Endret av Svenni212000
Lenke til kommentar

Takk for gode tips. Jeg fikk ikke til å lagre infoen fra socket sniffer, og listen fra autoruns var så lang, at jeg lurer på om det er noen vits i å poste alt som kom opp der, dessuten så blir det bare "greske tegn" ut av det som blir lagret? Combofix

Jeg har vært innom forskjellige forumer på nettet, og noe som ofte går igjen er hacking av passord gjennom chat. Derfor lurer jeg på om det kan ha noen sammenheng mellom hacking av spillkontoen min, og at jeg chattet med vedkommende på facebook? Jeg har også slettet et par "venner" fra skype, som jeg ikke visste hvem var. Og facebook-kontoen er også rensket for personer jeg ikke stoler på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...