Gå til innhold

Test: Mad Catz S.T.R.I.K.E. 7

Anbefalte innlegg

De skal jaggu levere noe bedre før jeg handler, bare det å eie et "Mad Catz" produkt i seg selv er jo flaut... Prisene er heller ikke noe å skryte av.

Jeg har riktignok aldri prøvd et produkt fra Mad Cats, så inb4flame, men navner er teit og utseendet på mange av produktene er glorete. Min mening.

Madcatz-musen er grådig stilig, perfekt til en gaming maskin om du spiller sci-fi spill. Men det er ikke alle produktene deres som har vært like vellykket... De skulle laget strike 7 i aamme stil som cyborg-musen, med mekaniske taster og en utsalgspris på rundt 1000kr.

mad-catz-cyborg-7-gaming-mouse.jpg

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg for min del syns musen er altfor glorete, for mye detaljer og for... "spiss". Men jeg er enig i at tastaturet burde hatt mekaniske taster og til tross for modulene, LCD-skjermen og også evt. mekaniske taster er prisen latterlig stiv. Jeg foretrekker stilrent design og synes nesten MX518 er for glorete, og det sier vel litt om hva jeg mener om MadCatz... :)

Endret av Liquicity
Lenke til kommentar

Jeg for min del syns musen er altfor glorete, for mye detaljer og for... "spiss".

Det var min holdning også, helt til jeg testet ut en. De sitter utrolig godt i hånden. Noe av det beste jeg har vært borti.

Dessverre så er min nokså bugga. Den stopper som om den treffer en vegg. Forsvinner etter noen sekunder, så dukker opp igjen.

Har byttet 2 ganger nå med samme problem. Ifølge div forum, er dette er kjent problem med laseren de bruker.

Lenke til kommentar

Det var min holdning også, helt til jeg testet ut en. De sitter utrolig godt i hånden. Noe av det beste jeg har vært borti.

Dessverre så er min nokså bugga. Den stopper som om den treffer en vegg. Forsvinner etter noen sekunder, så dukker opp igjen.

Har byttet 2 ganger nå med samme problem. Ifølge div forum, er dette er kjent problem med laseren de bruker.

Har samme problem med min, virker av og til bare på 1 akse, ikke begge.

Og noe annet er at hver gang du løfter musen så hopper siktet skrått nedover mot høyre, det er også en svakhet med laseren i musen.

Jeg bruker den delen som lager en liten "hylle" på høyre siden av musen som lillefingeren kan hvile på, ellers har jeg skrudd ut det meste som kan løsnes for å fjerne vekt men den er fremdeles på grensen til å være for tung.

Men den ligger godt i hånden og det er det viktigste.

Lenke til kommentar

Hørtes merkelig kjent ut, dog jeg bruker Steelseries Sensei som også bruker laser. Merker dette kun hvis jeg skrur ned sensen kraftig dog, men det er horribelt plagsomt selv om jeg kun skrur ned sensen for GTA..

Lenke til kommentar

Kan være den musen også bruker Philips Twin Eye sensor, de fleste dyrere musene gjør det, desverre :p

Beste musen jeg har hatt har vært en av MS IntelliMouse explorer 3.0, husker ikke nøyaktig hvilken. Og blå tøymatte. Ingenting siden har kunnet måle seg, jeg spilte mot norges beste klan i CS og de mente jeg var "mistenkelig" og trodde jeg jukset.

Men samtidig har jeg ikke lett etter noe bedre, har ikke vært opptatt av slike ting på en stund. Jeg har vel begynt å bli gammel..

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Som jeg sa: 6 gb er ikke akkurat passe. Det er overkill. Selv om noe er billig betyr det ikke at man må fråtse. Spiser du deg feit da siden junkfood er billig?

I dag har man aldri bruk for 12 GB ram eller 16 GB ram som mange har i maskinene sine. Det kan faktisk by på problemer om man har for mye RAM også. En del jeg kjenner fikk bluescreen hele tiden. Så tok de bort 8 GB RAM, så de hadde 8 i maskinen. Problemet løst.

Det er også forskjell på RAM. Mye av den rammen som er veldig billig er det ikke mye futt i heller. Gå heller for et kjapt hovedkort og 3d kort med 2 gb minne i. Og en kjapp i7 prosessor.

Så lenge du har ledig RAM når du spiller trenger du ikke mer ram

Vet du egentlig hva ram brukes til?? Ram er for å kunne legg til ting i harddisken, opperasjoen må gjennom ramen først for så å kunne bearbeides videre og regnes ut sagt på en enkel måte, den har skrive frekvens som måles i MHz altså Mega Hertz. Hvis du har mye ram kan du da gjøre flere store oppgaver samtidig. Si meg, hvorfor har mange pc'er tilgang til å ha 32 og helt opp til 64 ram? det er en grunn til at man skal ha mulighet til å ha så mye, er det ikke? For folk som kjører store programmer eller mange samtidig, etc. Redigerer video trenger mye ram, dette kan du ikke nekte for fordi det her harde fakta! Harddisk har man alltid bruk for, en harddisk begynner å tape seg betraktelig fra mellom 2-3 år... etter 3 år burde den skiftes ut! Hvis man foreks. lagrer mye video eller lager gameplays trenger man mye plass. Jeg fyller lett opp både 1 og 2 terrabytes på gameplays...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...