Gå til innhold

Innspill til treningsprogram ønskes!

sungun

Anbefalte innlegg

Trenger litt input på programmet jeg følger. Har trent i et par måneder og ønsker å få maks ut av øktene.

Jeg er 27 år, 188 høy og veier ca 95 kg. Målet er å være i generelt god form, sterk som faen og i det minste ta min egen vekt i benk, knebøy og markløft.

Trener 2-3 dager i uken. Når jeg bare har tid til to så er det C som ryker.

Programmet mitt er som følger:

Dag A:

3x20 Push ups

4x8 Dips*

4x8 Benkpress*

4x8 Knebøy*

3x8 Skråbenk manual

3x8 Flyes

3x8 Tåhev(?)

3x8 Beinpress

3x8 Franskpress

3x8 Triceps nedtrekk

3x30s planke

Dag B:

5 min rolig roing

4x8 Nedtrekk*

4x8 Markløft*

4x8 Barbell Row*

3x8 Skulderpress

3xmax pull ups

3x8 bicepscurl manual

3x8 hammercurl

3x8 sidehev

3x30s Planke

Dag C:

30-60 min kardio

Div mageøvelser

3x30s planke

3x20 Push ups

* Første sett er oppvarming

Jeg øker 2-5 kg hver andre uke.

Hva syns dere? Hvordan kan det forbedres? Bytte ut øvelser? Endre sett?

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil absolutt anbefale å ha knebøy og markløft i begynnelsen av sine respektive økter, samt benkpress før dips osv. Fra stort til smått! :)

Ville også vurdert å bytte ut beinpress til fordel for f.eks utfall på beindagen, for å kjøre hamstrings mer.

Du kjører et voldsomt volum, og bicepsene dine kommer til å få kjørt seg på dag B, for å si det mildt.

Lenke til kommentar

Takk for svar og tips.

Rekkefølgen i første innlegg er litt random. Pleier å begynne med baseøvelser som kne/mark.

Bicepsene får kjørt seg ja, men så lenge jeg ikke kjenner smerter/ubehag i etterkant er det vel greit?

Utfall er notert. Har vurdert det lenge. Vanlig eller bulgarske?

Vurderer å presse inn fire økter i uken. A-B-Hvile-A-B-Hvile-Hvile. Synspunkter?

Lenke til kommentar

ABxABxx skal fungere fint, kanskje vurdere å holde seg til én økt mark i uka, og gi f i dag C, hvis det allerede er slik at den ryker noen uker allerede, når du kjører 2-3 økter i uka :) Hvis øktene blir for lange kan du droppe et par øvelser, f.eks nedtrekk samme dag som du har chins.

Hvis du kjenner deg generelt sliten og det er et ork å komme seg på trening, ta et hint. Da er det bare å kutte ned på volum eller frekvens,

Når jeg tenker meg om kan det hende du hadde hatt veldig godt av en bedre hamstringøvelse enn utfall, f.eks strakmark, good mornings el.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...