Gå til innhold

Ring med én hånd og surf med den andre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-- Det måtte jo skje --

Ser man på moteverden så går den i sykluser på X antall år, også er 50-tallet på moten igjen, eller 60-tallet osv osv.

Kan dette være indikasjonen på at vi kommer til å se det samme innen IKT ?

Tenk bare på bærbare maskiner. For 4-5 år siden så var det vel nærmere 200 knapper på en 15" med multimedia knapper for alt mulig, og special feature shortcut knapper for å starte internet browser :D

Mens for ikke lenge siden var Apple sin minimalistiske design det hot'este som var.

Når jeg vokste opp så var noe av det råeste for hobby-nerder en digital klokke med kalkulator på :) En fantastisk oppfinnelse og framskritt fra den nitriste tikk-takk'ern med visere. Hva har jeg i dag da ? Casio Wave Ceptor Solar, med 3 visere og ett bittelite lcd panel til dato, stoppeklokke og meny.

Sier seg selv når man tenker over det, at å vase rundt med ett Note II 5,5" hangarskip til øren så ser man litt pussig ut, samt at det veier litt (sier jeg som har Lumia 920 :) ) så for meg er dette en helt naturlig evolusjon av mobilen :)

Lenke til kommentar

Tror dere burde oppdatere artikkelen, så ikke folk missforstår hva NFC er for noe.

Man kan ikke bruke NFC som komunikasjonsform for samtaler.

NFC= near field communication, og er samme teknologi som i ruter sine månedskort eller enkelte hotellromnøkler.

Det er snakk om maks et par centimeter hvor denne teknologien har kontakt.

NFC brukes for å binde opp telefonen mot butterfly, og overføre kontakter ect. altså IKKE for selve tilkoblingen, den foregår via Blåtann.

NFC brukes forøvrig av samsungmobiler blandt annet, for å dele innhold via wifi.

Eksempel: person A vil dele en video, person B holder ryggen på telefonen sin mot ryggen på telefonen til person A.

Person A trykker på del med nfc. telefonene godkjenner overføring, og resten blir sendt via wifi, hvor telefonene oppretter et ad-hoc nettverk mellom hverandre for anledningen, og overføringen går meget raskt.

Poenget mitt er at NFC kan brukes til mye rart, men det er ikke noen teknologi for komunikasjon av store mengder data.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...