Gå til innhold

Iphone 4 eller 4s

Anbefalte innlegg

Har mer og mer gått over til Apple produkter hjemme. Så nå er det mobilen sin tur. Jeg har først bestemt meg for å ikke bruke mer enn 3000kr maks på ny/brukt mobil.

Mitt spørsmål er følgene.

Er det vært og kjøpe en brukt 4s til f.eks 3000kr som er blitt brukt i 6månder

(Har ingenting konkrett nå , men ser at de ligger mye på det)

ELLER

Kjøpe en ny 4 fra apple stor for 2890kr inkl frakt. Som er 100% fra dag en når det kommer til utsene og garantier osv

Jeg er egentlig ikke så opptatt av det nyeste. Men har bestemt meg for en av disse. Er det noen som har hatt begge telefonene og som kan gi meg noe tilbake melding på bruker opplevelse på begge osv

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

iPhone 4 som selges fra Apple pr i dag har kun 8 GB lagringsplass, som er alt for lite etter min mening (selv min første iPhone fra 2007 hadde 16 GB). iPhone 4S har 16 GB lagringsplass, er mye raskere på alle måter, og har et vesentlig bedre kamera (samme kamerakvalitet som i iPhone 5). iPhone 4S vil sannsynligvis få oppdateringer av iOS minst et år lengre enn iPhone 4, så den vil holde seg bedre over tid. Selv om iPhone 4 leveres med iOS 6 mangler noen funksjoner som du får med iPhone 4S med iOS 6, bl.a Siri og den glimrende panoramafunksjonen i kamera-appen. Anbefaler derfor sterkt å gå for 4S (og gjerne glemme det pristaket du har satt). :)

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

iPhone 4 som selges fra Apple pr i dag har kun 8 GB lagringsplass, som er alt for lite etter min mening (selv min første iPhone fra 2007 hadde 16 GB). iPhone 4S har 16 GB lagringsplass, er mye raskere på alle måter, og har et vesentlig bedre kamera (samme kamerakvalitet som i iPhone 5). iPhone 4S vil sannsynligvis få oppdateringer av iOS minst et år lengre enn iPhone 4, så den vil holde seg bedre over tid. Selv om iPhone 4 leveres med iOS 6 mangler noen funksjoner som du får med iPhone 4S med iOS 6, bl.a Siri og den glimrende panoramafunksjonen i kamera-appen. Anbefaler derfor sterkt å gå for 4S (og gjerne glemme det pristaket du har satt). :)

Ville du fremdeles anbefalt en brukt 4s fremfor en ny 4?

Forøvrig har jeg hatt 8 gb lagringsplass på begge iphonene jeg har hatt. Jeg ser på meg selv som en flittig bruker, både av apps og bilder og filer som tar plass, men jeg har aldri hatt problemet med at tlf blir full

Lenke til kommentar

Hmm, spørs litt hva du skal bruke telefonen til. Men eneste forskjellen på iphone4 og 4s er prosessoren, og at iphone 4s har Siri.

Så jeg tror nesten jeg hadde gått for en ny ubrukt iPhone 4 da :)

Det er vel litt flere forskjeller enn bare prosessoren og støtte for Siri, bl.a. kameramodulen. Er man glad i å bruke mobilen som kamera bør man gå for 4S.

http://www.phonearena.com/news/iPhone-4S-vs-iPhone-4-camera-comparison_id24245

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...