Gå til innhold

Nintendo er skuffet over Wii U-salget (WiiU)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En del av problemet kan kanskje være at casuals allerede "har en Wii" slik som de allerede "hadde en (ja, gjerne to) DS fra før".

Mer informerte brukere er kanskje av den oppfatningen av Wii U (med sin maskinvare) kommer 5 år for sent til festen og dermed sitter på gjerdet mtp. PS4 og 720.

Nei, maskinkraft er ikke det eneste som teller i en konsoll , men til syvend og sist vil det avgjøre antallet tredjepartsspill som kommer på plattformen. Uten dem sitter man igjen kun med eksklusive titler for å trekke kjøpere.

Og jeg vil ikke betale 3500 kroner for en maskin jeg (sannsynligvis) kun kommer til å spille Zelda, Metroid og Mario på. Da venter jeg til den faller minst 1500 kroner i pris, og til spillene faktisk står i hylla.

Lenke til kommentar

Fordi spillutvalget på Wii U er annerledes enn på PS360, og ikke alle vil ha en jevn strøm av FPSer?

Om man absolutt må ha blueray-spiller får man det svært billig i dag, og Wii U trenger ikke å presse ut litt flere polygoner for at fjortiser skal gidde ta en titt. Det er nok av andre kjøpere.

Når man betaler for en spillmaskin som koster rundt 3000, bør man få med bluerayspiller/dvdspiller. Man kan jo få et billig digitalkamera utenfor en mobil hvis man betaler 3500, som en S3 koster, men man bør få det med likevel.

Feil pris her. Man får en Wii U Premium med Nintendo Land, 32GB for 2890kr på Elkjøp. Si riktig pris for en gang skyld før man dømmer prisen på en Wii U ;)

Wii U Basic er en grei plass å starte. Denne ligger vel rundt 2500-2800kr, selvom jeg anbefaler folk som sitter på gjerdet angående Wii U, kjøp Premium av maskinen.

Så den for 3500 på spaceworld, men det er vel ikke billigst der.. :p Likevel, 32gb på en maskin i 2013 er lite! Man burde få et godt mediesenter for den prisen, som PS3. Bilder og musikk burde det vært plass til, i massevis!

Endret av iFire
Lenke til kommentar

Når man betaler for en spillmaskin som koster rundt 3000, bør man få med bluerayspiller/dvdspiller. Man kan jo få et billig digitalkamera utenfor en mobil hvis man betaler 3500, som en S3 koster, men man bør få det med likevel.

Hvorfor er det så utrolig viktig med blueray-spiller? Spillene blir ikke automatisk bedre av den grunn?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

tja, de som vil kjøpe den har kjøpt den, for oss andre som kanskje sitter på gjerdet vil jeg si at den er for dyr. med samme teknologi som konkurentene er den en 1000 lapp for dyr. hadde den kostet 1000kr mindre hadde jeg kjøpt den, men for en konsol som har et spill jeg små interessert i er det verdt å legge ut 3k for en litt software messig konsoll med spill som kom ut ifjor.

og nintendo lineupen er ikke så spennende, med unntakk av nintendo sine egne.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det så utrolig viktig med blueray-spiller? Spillene blir ikke automatisk bedre av den grunn?

Jeg snakker ikke om at spillene blir bedre, jeg snakker om at dette burde vært en fullverdig multimediamaskin! Det burde vært unødvendig å kjøpe en ekstra blueray/dvdspiller når man betaler 3000 for en spillmaskin. Bruker ikke Nintendo modifiserte bluray-plater da?

Lenke til kommentar

Jeg snakker ikke om at spillene blir bedre, jeg snakker om at dette burde vært en fullverdig multimediamaskin! Det burde vært unødvendig å kjøpe en ekstra blueray/dvdspiller når man betaler 3000 for en spillmaskin. Bruker ikke Nintendo modifiserte bluray-plater da?

Hvorfor skal alle konsollene absolutt være multimediamaskiner i dag? Hva skjedde med de gode, gamle dagene der spillkonsoller ble brukt til å spille spill? Grunnen til hvorfor den er så "dyr" er fordi det er mye der som er helt nytt. Ta gamepaden, for eksempel. Noe sånt har PS3 og XB360 ikke vært i nærheten av, og om noen av dem (PS4, sannsynligvis) kommer med noe samme blir det nok bare en blek kopi ala PSMove.

Dessuten glemmer dere fullstendig at ingen kjøper Wii U for å få de samme spillene som alle de andre konsollene. Wii U har mange eksklusive spill de andre ikke er i nærheten av engang. Her snakker vi faktisk variert gameplay, ikke bare enda en FPS og enda et "skyt alt som rører seg" spill. For den saks skyld, hva gjør det at grafikken ikke er like bra om XB720 og PS4 i følge ryktene kommer til å bli? Kan dere tenke dere et fotorealistisk Zelda eller Mario? Det vil aldri fungere. Metroid kunne kanskje ha fungert sånn, men jeg tviler. Det er bedre å ha en unik stil og gjøre den så bra som mulig, enn å utelukkende satse på samme grafiske stil som alle andre spill.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal alle konsollene absolutt være multimediamaskiner i dag? Hva skjedde med de gode, gamle dagene der spillkonsoller ble brukt til å spille spill? Grunnen til hvorfor den er så "dyr" er fordi det er mye der som er helt nytt. Ta gamepaden, for eksempel. Noe sånt har PS3 og XB360 ikke vært i nærheten av, og om noen av dem (PS4, sannsynligvis) kommer med noe samme blir det nok bare en blek kopi ala PSMove.

Dessuten glemmer dere fullstendig at ingen kjøper Wii U for å få de samme spillene som alle de andre konsollene. Wii U har mange eksklusive spill de andre ikke er i nærheten av engang. Her snakker vi faktisk variert gameplay, ikke bare enda en FPS og enda et "skyt alt som rører seg" spill. For den saks skyld, hva gjør det at grafikken ikke er like bra om XB720 og PS4 i følge ryktene kommer til å bli? Kan dere tenke dere et fotorealistisk Zelda eller Mario? Det vil aldri fungere. Metroid kunne kanskje ha fungert sånn, men jeg tviler. Det er bedre å ha en unik stil og gjøre den så bra som mulig, enn å utelukkende satse på samme grafiske stil som alle andre spill.

Hva med i gamledager, der mobiler ble brukt til å ringe? Nå har vi kamera, HD-skjermer og musikk/video-avspiller i ett!

Det er smart å ha flere ting i ett, og 3000 for en spake med en skjerm, pluss en konsoll er jo mye. Den burde hatt blueray/dvd og 100gb, minst, for den prisen.

Lenke til kommentar

Det er vel ingen/ytterst få som kjøper en Wii U kun pga hardware (selv om kontrolleren er ganske så spennende). Men pga spillene som en ikke kan få spilt på noen annen maskin uansett å overlegen hardware den måtte ha.

Så fort Nintendo får ut flere spill så vil spilleglade kjøpe seg en Wii U, det er jeg bombe sikker på.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Eg er ein av dei. Er ikkje i tvil om at eg skal ha Wii U, men ventar på at utvalet tar seg opp litt.

Verkar nesten som folk har glømt at Wii gjorde presist det same angåande hardware og likevel var ein formidabel suksess. I mykje større grad trur eg prisen på ps4/720 blir ein nøkkelfaktor for styrkeforholdet mellom dei tre, blir spennande å sjå!

Lenke til kommentar

Eg er ein av dei. Er ikkje i tvil om at eg skal ha Wii U, men ventar på at utvalet tar seg opp litt.

Verkar nesten som folk har glømt at Wii gjorde presist det same angåande hardware og likevel var ein formidabel suksess. I mykje større grad trur eg prisen på ps4/720 blir ein nøkkelfaktor for styrkeforholdet mellom dei tre, blir spennande å sjå!

Det var derfor at Wii var en "sunnere" konsoll for barna, billig, og en flerspillerkonsoll. En av de beste artigste konsollene å spille flere på, til og med med familien!

Lenke til kommentar

Hva med i gamledager, der mobiler ble brukt til å ringe? Nå har vi kamera, HD-skjermer og musikk/video-avspiller i ett!

Det er smart å ha flere ting i ett, og 3000 for en spake med en skjerm, pluss en konsoll er jo mye. Den burde hatt blueray/dvd og 100gb, minst, for den prisen.

Ja, hva med gamledager? Da var telefonene ment for å ringe med, og de tålte mye. I dag er telefonene svært billige, men kvaliteten blir deretter. Det er ikke uten grunn mobiltelefoner de siste ti årene har gått fra å være en investering til å bli en forbruksvare. Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar
Salget av Wii U kommer til å ta av med en gang ett nytt super mario og zelda spill er tilgjengelig. Iallefall de spillene jeg venter på skal komme før jeg kommer til å kjøpe meg WiiU. Uansett så er dette next gen. konsoll så den kommer til å ligge veldig konuransedyktig til med tanke på pris med en gang microsoft og sony kommer med dem sine next gen. konsoller. Ps3 kosta jo 6k når den kom ut, så 3k for en helt ny konsoll som kommer til å være på markedet en god del år framover er ikke rare greiene å betale.
Wii U er ikke Next gen den er like bra som maskiner som kom ut for 6 år siden....Og 3k er skyhøyt med tanke på at man nettop kunne få xbox 360 for 500 kr i julen hvor maskinvaren er like bra.Og Ps3 var en Blue Ray spiller og, de kostet mye da

For mange kjøper man ikke WiiU for å spille COD, BF3, crysis osv. eller grafikk hungrige spill, man kjøper det fordi nintendo har alltid vært den beste på stuespilling med venner og for deres eklusive titler som mario og zelda som sette gameplay foran grafikk uansett. I forsvaret hadde en med seg en nintendo64 og en hadde en playstation3, Nintendo64 var det alle spilte om de kunne tok de den med ned til vaktbrakka på kennelen og spilte der når de hadde vakt marioparty, smash bros, mari cart osv. er sikre vinnere når du har kompiser på besøk og jeg tror nintendo vil fortsette å være sånn, fifa var morsomt i tre helger så var det litt sånn meh, pråvde black ops2 men han som var hos meg var ikke noe særlig i spilelt så det ble kjedelig og for mange er det litt sånn. Nå har jeg ikke så mye penger som student så jeg kan ikke kjøpe en wiiu akkurat nå da jeg har brukt alt for mye penger den første måneden allerede, men regner med den kommer den og en dag i leiligheten.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Morsomt her var det motsatt, her gikk det på 4 stykker på Ps1 og alle kompisene kom og spillte.

Og komme med de lame FPS klagene er bare teit, Fps er en sjanger som alle konsoller og PC har, det gjør ikke konsollen dårlig bare fordi den har noen kjedelige spill.

Du er åpenbart fan av Nintendo, men det var helt feil svar, problemet er prisen og det svarte du ikke på.

Lenke til kommentar

Morsomt her var det motsatt, her gikk det på 4 stykker på Ps1 og alle kompisene kom og spillte.

Og komme med de lame FPS klagene er bare teit, Fps er en sjanger som alle konsoller og PC har, det gjør ikke konsollen dårlig bare fordi den har noen kjedelige spill.

Du er åpenbart fan av Nintendo, men det var helt feil svar, problemet er prisen og det svarte du ikke på.

Hvem er det som spiller fps på console uansett?(14åringer som spiller nyeste CoD i dag teller ikke) Du spilte vel ikke fps på PS1 gjorde du?

Som Zimmerh sier kjøper mange Wii/U for de platformspesifike spillene som Mario, Zelda og co og ikke for å spille multiplatformspill som nyeste CoD.

Men jeg er enig i at prisen er litt høy, når Mario 3D/Zelda kommer er den nok droppet litt.

Lenke til kommentar

Wii U er etter mi meining overprisa. Eg kunne godt tenkt meg Mario i HD, men klarar dessverre ikkje å rettferdiggjere eit kjøp. Som nemnt, er dette ei maskin på nivå med dei eksisterande konsollane, men til dobbel pris, med færre og dyrare spel, og utan moglegheita til å spele av film.

Men no er neste generasjon rett rundt hjørnet, kanskje Nintendo droppar prisen når det skjer. Då vil dei kanskje vere i ein liknande situasjon som forrige gong, med ein vesentleg svakare, litt billigare konsoll enn konkurrentane. Men det spørs om dei klarar å tiltrekke seg like mykje merksemd som sist.

Kay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...