Maolsb Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Hei! Som overskriften sier så puttet jeg i en minnebrikke i pcen min mens strømmen sto i. Etter jeg gjor det så er det ikke noe strøm i den. Jeg får ikke den på, ingen lys inni maskinen som lyser...helt dødt. Jeg har ikke brukt pcen på en dag før jeg gjorde dette så er ikek 100% sikker på om dette er årsaken til mine problemer. Var det på grunn av at jeg putta inn minnebrikken i pc'n den døde? Hva kan være galt? strømforsyningen? Batteriet i hovedkorte? Plz hjelp meg!=) Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Har du tatt minnebrikken ut igjen ? Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Var PCen på når du gjordet det? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Hvorfor gjorde du det? 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 nå døde en kattunge, og det er din skyld... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Hei! Som overskriften sier så puttet jeg i en minnebrikke i pcen min mens strømmen sto i. Etter jeg gjor det så er det ikke noe strøm i den. Jeg får ikke den på, ingen lys inni maskinen som lyser...helt dødt. Jeg har ikke brukt pcen på en dag før jeg gjorde dette så er ikek 100% sikker på om dette er årsaken til mine problemer. Var det på grunn av at jeg putta inn minnebrikken i pc'n den døde? Hva kan være galt? strømforsyningen? Batteriet i hovedkorte? Plz hjelp meg!=) Med mindre kontakten er deisgnet for å kunne kobles på med strømførende kontakt (f. eks Sata-standarden) hvor jordingskontakten alltid vil få kontakt først, så kan det skje en del rart, med kortslutning internt på brikken som et eksempelvist resultat. Høyst sannsynelig er minnebrikken defekt, og en kortslutning her vil føre til at maskinen ikke går på (pga en kortslutning). Om minnebrikken er tatt ut, strømkabelen til PCen er blitt tatt ut i minst 1 minutt og inn igjen og det fortsatt ikke fungerer, så kan det være hovedkortet som også fikk en smell som forårsaker en kortslutning her også. I ekstremt uheldige situasjoner så er det den integrerte minnekontrolleren i CPUen som har tatt kvelden, men dette vil jeg på dette tidspunktet ikke tro er noen stor risiko for. Resten av maskinen burde være rimelig uskadet. I spesielle tilfeller så kan PSU ha tatt skade av det, tross at alle gode strømforsyninger skal ha fungerende overspenning og overstrøm-vern. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå