SkinnyT Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Lurte på om noen kloke hoder kan hjelpe meg her. Har grei peiling på bygging av pc'er, men har støtt på et lite problem etter at jeg monterte et ekstra GTX 590 skjermkort. Innmat: Asus P8Z77-V Pro Hovedkort Intel i7 3770k 3,5 GHz 16 GB Corsair 1600MHz RAM 2xGTX590 OCZ 1250W Det første kortet er montert i PCIEX16_1 og det andre i PCIEX16_2, problemet er bare det at PCIEX16_2 ikke fungerer. Står i bios at det ikke er noe tilstede i den slotten og finner det heller ikke under device manager, kun det som er montert i slot 1. Har flashet bios til nyeste versjon, reset av CMOS. Har også prøvd å kjøre med et enkelt kort i slot 2 og da får jeg opp en rød vga led på hovedkortet og ingen signal på noen av skjermene mine.. Har på forhånd bestilt en bios-chip i tilfelle det skulle være den.. om ikke har jeg i alle fall en i reserve. Noen som har et godt forslag til hva jeg kan se på videre? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Lurte på om noen kloke hoder kan hjelpe meg her. Har grei peiling på bygging av pc'er, men har støtt på et lite problem etter at jeg monterte et ekstra GTX 590 skjermkort. Innmat: Asus P8Z77-V Pro Hovedkort Intel i7 3770k 3,5 GHz 16 GB Corsair 1600MHz RAM 2xGTX590 OCZ 1250W Det første kortet er montert i PCIEX16_1 og det andre i PCIEX16_2, problemet er bare det at PCIEX16_2 ikke fungerer. Står i bios at det ikke er noe tilstede i den slotten og finner det heller ikke under device manager, kun det som er montert i slot 1. Har flashet bios til nyeste versjon, reset av CMOS. Har også prøvd å kjøre med et enkelt kort i slot 2 og da får jeg opp en rød vga led på hovedkortet og ingen signal på noen av skjermene mine.. Har på forhånd bestilt en bios-chip i tilfelle det skulle være den.. om ikke har jeg i alle fall en i reserve. Noen som har et godt forslag til hva jeg kan se på videre? HK kan være defekt Lenke til kommentar
SkinnyT Skrevet 31. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2013 Ja, det er jo en mulighet, dessverre Hovedkortet er vel rundt 3-4 måneder gammelt og har ikke brukt pci-e slot 2 siden eg monterte det, så da må den porten ha vært død fra starten av i tilfelle.. Lenke til kommentar
Doktor_Roberts Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Du kunne jo for moro skyld sette kortet i den tredje slotten og se om du får kontakt? Ikke at det egentlig er egnet til skjermkort da. Lenke til kommentar
SkinnyT Skrevet 31. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2013 Testa det nå, fungerer og får bilde, men den pci-e slotten kjører bare på x4 i motsetning til 8x om jeg hadde plassert kortene i slot 1 & 2. Så.. ja.. Prøvde også bytte til det andre skjermkortet i slot 2 samt resetting av RTC RAM, no luck! Lenke til kommentar
Doktor_Roberts Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Da er det nok dessverre pci dimmen som er ødelagt :-( Lenke til kommentar
SkinnyT Skrevet 31. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2013 Hohoho, fikk ordnet det. Viste seg å være korrupt BIOS. Hadde mine anelser for et par uker siden da CPU-multiplieren var borte etter BIOS-flashing. Var ingen hjelp i downgrade BIOS heller, så måtte flashe med hjelp av FTK og modifisert BIOS via en usb-stick og dos. Litt stress, men nå er alt oppe og går som det skal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå