Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kroppspleieprudukter gutt.

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Har endelig fått med meg at kroppspleieprodukter er akkseptabelt på gutter. Gikk opp for meg 20 år for sent.

Jeg er egentlig ganske attraktiv og renslig gutt, men jeg er interessert i å høre hva andre gutter bruker.

Jeg tenker da på;

-Dusjsåpe / shampoo

-Hudkremer / ansiktsmasker / aftershave

-Diverse "sminke"

-Hårfjerning (hvor og hvordan)

-Parfyme / deodorant / andre luktgivende (eller dempende) midler

-Annet

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har ganske uren hud i ansiktet hvis man ser meg på nært hold. dette er noe jeg egentlg kunne tenkt meg å få gjort noe med. Har også noen kviser som popper opp etter harde treningsøkter.

Jeg har ikke noen planer om å dra det helt ut med sminke osv. men jeg tenker noen kremer eller lignende som får ansiktet mitt og gjerne hendene mine til å virke renere og mer attraktivt.

Anonym poster: 84675a8ba88ccf82f0f8f50b42661338

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at du vil ha svar fra menn og ingen kvinner, men likevel!....

Min mann bruker shampoo fra frisøren sin, dusjsåpe og renser fra apoteket og deodorant fra parfymeriet.

Beholder kroppshår og ofte skjegg etter mitt ønske. :) Kroppshår er bra! Øyebryn er det mange gutter som faktisk kan fikse litt på, kun for å få de litt finere da mange har bustete og svære bryn.

En ting gutter faktisk burde være flink på er å kjøpe en bodypeeling og skrubbe kroppen godt en til to ganger i uken, fotpleie kan heller ikke være dumt å stikke innom engang iblant for å stelle bena godt. :)

Hvis du f.eks vil titte på produkter så kan du se her:

http://www.blivakker.no/search?q=MENN .. Spesifiserte søket på menn, så får du faktisk sett hvor mye produkter det er til menn. Som kan bestilles lett på nett!

Lenke til kommentar

Regner med at du vil ha svar fra menn og ingen kvinner, men likevel!....

Min mann bruker shampoo fra frisøren sin, dusjsåpe og renser fra apoteket og deodorant fra parfymeriet.

Beholder kroppshår og ofte skjegg etter mitt ønske. :) Kroppshår er bra! Øyebryn er det mange gutter som faktisk kan fikse litt på, kun for å få de litt finere da mange har bustete og svære bryn.

En ting gutter faktisk burde være flink på er å kjøpe en bodypeeling og skrubbe kroppen godt en til to ganger i uken, fotpleie kan heller ikke være dumt å stikke innom engang iblant for å stelle bena godt. :)

Hvis du f.eks vil titte på produkter så kan du se her:

http://www.blivakker.no/search?q=MENN .. Spesifiserte søket på menn, så får du faktisk sett hvor mye produkter det er til menn. Som kan bestilles lett på nett!

Takker for svar:)

Var hovedsaklig gutter jeg forventet svar fra, men det e jo en stor bonus å få høre hva jenter liker!

Er veldig usikker når det kommer til kroppspleieprodukter fordi jeg har alltid vert en av dem som har fnyst når det kommer til menn og "jåleting".

Bruker dusjolje istedenfor såpe som jeg fikk beskjed av hudlege at var bedre for min hud, siden jeg fikk tørr hud om vinteren osv. Så har jeg en tilfeldig shampoo som "room maten" min bruker. Vanlig Asan for skrittet. Munnskyldevann, tanntrå og tannbørste (er vel ikke helt jålete..), Q-tips for øre, nese osv. Negleklipper for negler. Intimbarbaring.. Det er vel så langt kroppspleien min strekker seg.

Er relativt ung enda, er 21 år og skjeggveksten har ikke helt kommet på plass enda, så det ser ikke så bra ut. Hun jeg holder på med (19 år) er heller ikke glad i gutter med skjegg.

Har vurdert solarium og noe fuktighetskremer eller noe i den duren for å få mest mulig ren hud i ansikt, hender og skuldre.

Er det mer som kan være verd å prøve? Er som noen sikkert merker veldig ukjent på disse områdene. Anonym poster: 84675a8ba88ccf82f0f8f50b42661338

Lenke til kommentar

Har endelig fått med meg at kroppspleieprodukter er akkseptabelt på gutter. Gikk opp for meg 20 år for sent.

Jeg er egentlig ganske attraktiv og renslig gutt, men jeg er interessert i å høre hva andre gutter bruker.

Jeg tenker da på;

-Dusjsåpe / shampoo

-Hudkremer / ansiktsmasker / aftershave

-Diverse "sminke"

-Hårfjerning (hvor og hvordan)

-Parfyme / deodorant / andre luktgivende (eller dempende) midler

-Annet

Anonym poster: 84675a8ba88ccf82f0f8f50b42661338

Kan fortelle hva jeg bruker:

Sjampo: Bytter på mellom redken og tigi. Dusjgele bruker jeg billig fra coopen.

Hudpleie: Dermalogica skin smoothing cream(fuktighetskrem), murad pomegranate cleaner(ansiktsrens), md formulations skin perefection gel (kvisekrem), zirh aftershave. Bruker også en ansiktsmaske fra Md formulations mot kviser.

Bruker selvfølgelig parfyme, det må til!

Sminke holder jeg meg langt unna. Det er for jenter, men kan til nød gå med på en dagkrem med litt farge.

Hårfjerning kun i ansiktet og nedentil. En mann skal ikke barbere seg andre plasser spør du meg. (med forebehold om unormalt mye hårvekst)

Hvis du sliter med uren hud kan jeg anbefale produktene jeg har listet opp. Svindyre i norsk butikk, men billigere på nettbutikker fra england f.eks feelunique.com eller på ebay..

Lenke til kommentar

Kan legge til noe jeg selv bruker i ansiktet for å opprettholde ren og god hud. Har du den i skapet er det vel ikke en eneste jente som ville tenkt over at det var noe jålete over det engang. :)

Jeg bruker Clinique anti-blemish soulutions, det er en tre-stegs ansiktsrens 1. Cleansing foam 2. Clarifying lotion 3. hudkrem som kan brukes morgen og kveld.

Renser huden morgen og kveld, etter rens bruker jeg en bomullspad med clarifying lotion og drar over ansiktet også smører jeg huden med hudkremen. Jeg slet med kviser i ungdomsårene og startet med dette, har holdt meg til dette og er super fornøyd. Hele settet får du til maks en tusen lapp og de holder leeenge. Fåes kjøpt blant annet hos Kicks og i noen parfymerier som selger Clinique. :)

Solarium er ikke noe _jeg_ vil anbefale, selvfølgelig sier de det hjelper i forhold til å tørke ut kviser og man får en fin farge. Men mtp hudkreft, hudens aldringer osv så er det jo egentlig ikke noe som anbefales.

Biotherm har gode body lotioner, enten med eller "uten" lukt (litt mer unisex-lukt), mener de også har serie for menn. Ut i fra det jeg leser så virker det jo som om du har et normalt forhold til kroppspleie til å være gutt. Tror mye av kroppspleien kommer veldig an på hva du driver med på fritid og i jobbsammenheng. Menn som f.eks jobber i klesbutikker for menn (hehehe, dette har jeg lagt merke til!!!) er jo nødt for å se mer velstelt og pen ut til enhver tid, enn f.eks menn som jobber ute i fysisk arbeid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...