Gå til innhold

Brukte HDMI fra Bluray på PC skjerm?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En HDMI-kabel som støtter 3D er av høyere kvailitet enn en vanlig HDMI-kabel.

Vanlige HDMI-kabler støtter ikke 3D, for det er dyrere å produsere.

Men den funker likevel glimrende sålenge du ikke ser på 3D.

 

Har PC-skjermen HDMI-inngang? Da funker det.

Om den bare har DVI-inngang, og du planlegger å benytte en HDMI til DVI-overgang, da vil det ikke fungere. Blu-Ray er nemlig kryptert. HDMI støtter denne krypteringen, men det gjør ikke DVI.

 

Kan jeg inntill videre, bruke HDMI kabelen som fulgte med blu-ray spilleren på min Samsung led pc skjerm til laptop?

Beklager, men jeg forstår ikke helt denne setningen. Hva er det du lurer på?

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En HDMI-kabel som støtter 3D er av høyere kvailitet enn en vanlig HDMI-kabel.

Vanlige HDMI-kabler støtter ikke 3D, for det er dyrere å produsere.

Men den funker likevel glimrende sålenge du ikke ser på 3D.

 

Har PC-skjermen HDMI-inngang? Da funker det.

Om den bare har DVI-inngang, og du planlegger å benytte en HDMI til DVI-overgang, da vil det ikke fungere. Blu-Ray er nemlig kryptert. HDMI støtter denne krypteringen, men det gjør ikke DVI.

 

 

Beklager, men jeg forstår ikke helt denne setningen. Hva er det du lurer på?

 

Hei :)

 

Skjermen er av denne typen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=742667

Er HDMI utgang, aner ikke om det er HDMI 1.2 - 1.3 eller 1.4.

 

Bluray spilleren

 

 

Skal koble min Asus laptop til Samsun LED'en :) Og ikke bruke 3d på den, så da kan jeg egentlig bruke kabelen som følger med blu-ray spilleren permanent :) Siden de kablene jeg har bestilt, da mest sannsynelig kanskje er av samme type som fulgte med Phillipsen?

 

Slik ser kabelen ut som jeg har bestilt: http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Kabler/HDMI/OEM/HDMI-kabel-HDMI-HDMI-2m-sort--flat--HDMI-v14-3D-st%C3%B8tte-115096-p0000045678.aspx

 

Kabelen som følger med Phillips'en har jeg ingen informasjon om, desverre :)

Lenke til kommentar

Har PC-skjermen HDMI-inngang? Da funker det.

Om den bare har DVI-inngang, og du planlegger å benytte en HDMI til DVI-overgang, da vil det ikke fungere. Blu-Ray er nemlig kryptert. HDMI støtter denne krypteringen, men det gjør ikke DVI.

Må nesten rette deg litt der, DVI støtter også HDCP kryptering. Som du ser på bildet under så er HDCP aktivert her, og det med kun en DVI kabel koblet opp mot pc'en.

 

post-187645-0-38809500-1359605057_thumb.png

Lenke til kommentar

Bare slik at det er sagt: en HDMI-kabel som støtter 3D klarer alt en vanlig HDMI-kabel klarer. Forskjellen er bare at den takler 3D i tillegg. Så ja, du kan uten videre bruke denne kabelen til å koble PC-en eller Blu-Ray-spilleren til PC-skjermen. Du kan også bruke den til ting som PS3 eller TV.

 

Kabelen du linker til er HDMI v. 1.4, dvs. at den takler mer enn en v. 1.3-kabel. Versjonen forteller enkelt forklart hvor stor båndbredde du kan presse gjennom kabelen (hovedsaklig). Så hvis du kobler en HDMI v. 1.4-kabel til en skjerm med HDMI v. 1.3-kontakt så vil dette fungere ypperlig. Men hvis du kobler en HDMI v. 1.3-kabel til en Blu-Ray-spiller og du skal spille av en film i 3D så virker ikke dette. Det er fordi du er nødt til å ha v. 1.4 for 3D. Men hvis du spiller av filmen i 2D så kan du bruke en v. 1.3-kabel.

 

Håper dette var litt oppklarende, og at alt som ikke er besvart nå er besvart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...