Xanman Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) Når ketchupeffekten til Walcott tar slutt, hvem er det som da skal redde dem ut? Tja, Giroud, Podolski og Cazorla har puttet henholdsvis ni, syv og åtte mål i ligaen. Walcott har elleve. Vi avhenger ikke lenger i like stor grad av èn målscorer. Woolwich er utvilsomt ganske mye svekket i forhold til i fjor, og jeg ser ikke for meg at de havner i CL. Er vi virkelig svakere enn i fjor? Vi har ikke lenger RvP, men i fjor hadde vi hverken Cazorla, Podolski, Giroud eller Wilshere. Nå har vi i tillegg hentet Nacho, så bredden i forsvaret ser heller ikke så verst ut. Vi ligger nå fire poeng bak Tottenham med fjorten kamper igjen. 42 poeng å spille for. Etter 24 runder i fjor, lå vi ti poeng bak dem. Vi har store mangler i stallen, men det har da vitterlig de og. De har en av sine viktigste spillere i Sandro ute resten av sesongen, og det ser svært tynt ut på topp. Dessuten har de et mye tøffere kampprogram fremover enn det vi har. Av skikkelig vanskelige kamper, gjenstår Everton, Tottenham og United for vår del. Både Everton og Tottenham er på vårt gress. Tottenham skal møte oss, Liverpool, Everton, Chelsea og City, og har i tillegg igjen et par tøffe bortekamper mot Stoke og Swansea. Tror virkelig at Wenger klarer å ro dette i land for oss, slik han har gjort hver eneste sesong siden han kom i 1996. AVB, på sin side, har vist før at han ikke er veldig god til å håndtere motgang. (PS: Vet at du ser på Everton som favoritter, men siste delen av innlegget er rettet mot de som tror Tottenham stikker av med fjerdeplassen.) Endret 1. februar 2013 av Le Professeur 1 Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) Gjenstående kampprogram for 3. - 7. plass: 1. - 7. plass 8. - 13. plass 14. - 20 plass Chelsea (5, 5, 4) B Newcastle H Wigan B Manchester City H West Brom B Fulham H West Ham B Southampton H Sunderland H Tottenham B Liverpool H Swansea B Manchester United B Aston Villa H Everton Tottenham (5, 6, 3) B West Brom H Newcastle B West Ham H Arsenal B Liverpool H Fulham B Swansea H Everton B Chelsea H Man City B Wigan H Southampton B Stoke H Sunderland Everton (6, 4, 4) H Aston Villa B Manchester United B Norwich H Reading B Arsenal H Manchester City H Stoke B Tottenham H QPR B Sunderland H Fulham B Liverpool H West Ham B Chelsea Arsenal (3, 5, 6) H Stoke B Sunderland H Aston Villa B Tottenham H Everton B Swansea H Reading B West Brom H Norwich B Fulham H Manchester United B QPR H Wigan B Newcastle Liverpool (4, 4, 6) B Manchester City H West Brom H Swansea B Wigan H Tottenham B Southampton B Aston Villa H West Ham B Reading H Chelsea B Newcastle H Everton B Fulham H QPR La oss si at en rød kamp gir null poeng, en gul kamp gir ett poeng og en grønn kamp gir to poeng. Da vil vi få en tabell som ser slik ut: 1. Arsenal - 17p 2. Liverpool - 16 3. Chelsea - 13p 4. Everton - 12p 5. Tottenham - 12p Basert på dette, ser det ut til at Arsenal har det letteste kampprogrammet. Tottenham og Everton har det vanskeligste. Kan også være interessant å lage en tabell over disse lagene basert på hvor mange poeng de tok på de fjorten siste rundene forrige sesong: 1. Arsenal – 30p 2. Everton – 26p 3. Chelsea – 21p 4. Tottenham 19p 5. Liverpool 13p Dette kommer til å bli en ekstremt spennende sluttspurt, men jeg tror Arsenal har det som skal til for å kapre fjerdeplassen. Skal heller ikke se bort ifra at Chelsea får en aldri så liten kollaps. Endret 1. februar 2013 av Le Professeur 1 Lenke til kommentar
Schweigaard Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) Bra post. Kan bli en vanvittig spennende avslutning på sesongen ser det ut til, visste ikke at Chelsea, Everton og Tottenham hadde et så vanskelig kampprogram fremover. Liker at 75% av våre kamper mot laga fra 1-13 plass er på hjemmebane. Spesielt Everton har vi hatt god kontroll på, på Anfield de siste åra. Vi kommer nok til å være mye nærmere CL i år enn i fjor, selv om jeg ikke tror vi når helt opp. Endret 1. februar 2013 av OKMarius Lenke til kommentar
Latias Skrevet 2. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2013 Tja, Giroud, Podolski og Cazorla har puttet henholdsvis ni, syv og åtte mål i ligaen. Walcott har elleve. Vi avhenger ikke lenger i like stor grad av èn målscorer. Kampene spillerne du nevner har scoret i (stillingen til Arsenal først): Podolski Liverpool (2-0) Soton (6-1) Fulham (3-3) Spurs (5-2) Reading (5-2) Newcastle (7-3) West Ham (5-1) Giroud West Ham (3-1) 2xFulham (3-3) Tottenham (5-2) 2xNewcastle (7-3) 2xWest Ham (5-1) Liverpool (1-1) Cazorla Liverpool (2-0) West Ham (3-1) Man Utd (1-2) Spurs (5-2) 3xReading (5-2) West Ham (5-1) Disse scorer altfor få viktige mål. Målene kommer stort sett i kamper der 3p allerede er sikret. Spesielt spissene er altfor ustabile. Er vi virkelig svakere enn i fjor? Vi har ikke lenger RvP, men i fjor hadde vi hverken Cazorla, Podolski, Giroud eller Wilshere. Nå har vi i tillegg hentet Nacho, så bredden i forsvaret ser heller ikke så verst ut. Kampene Arsenal ikke har greid full pott i: 0-0 0-0 1-1 1-2 0-1 1-2 3-3 0-0 1-1 0-2 1-1 0-2 1-2 2-2 11-19 i målforskjell på 14 kamper. Vitner dette om et lag som er godt nok offensivt? Hva hjelper det å putte 37 mål på 10 kamper hvis de øvrige 14 ligakampene kun skal produsere 11 mål? Forklar meg gjerne hva de 28 målene på 5 kampene er verdt. Forskjellen er enkelt og greit van Persie. Du må gjerne se deg blind på de fancy tallene Giroud/Podolski/Cazorla har opparbeidet seg på de fem kampene der det ble scoret 28 mål, men virkeligheten er nå ikke like rosenrød. RvP scoret i fjor mot 18 forskjellige klubber i ligaen, dette beviser hva slags stabilt nivå han lå på gjennom hele fjorårssesongen. I år har han allerede greid å nette mot 13 forskjellige klubber, og vi snakker kun februar. Robin har prestert jevnt og trutt siden han omsider ble skadefri. Han han vært den avgjørende faktoren bak United 7p ledelse, uten han er det ikke sikkert vi hadde ledet engang. Ellers har ikke Arsenal Song heller nå. Jeg vil si at toppnivået hans er høyere enn det Wilshere innehar per dags dato. Dessuten var etter det jeg kan huske keeperen ganske så god mot slutten av forrige sesong, i år har han derimot vært en skygge av seg selv. Nacho er det umulig å si noe om, vi har nok av eksempler der folk har slitt med å tilpasse seg til ligaen fra dag én. Det er vel ingen tvil om at dere er svakere nå enn i fjor? Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 (endret) Klarer ikke helt å se hva du vil frem til når du trekker frem målforskjellen fra kampene vi ikke har vunnet. Det er vel ganske logisk at vi ikke putter flest mål i kampene vi ikke vinner? Jeg er dog enig i at angrepsspillerne våre ikke scorer nok viktige mål. Vi savner van Persie, men samtidig kan man tenke seg hva som hadde skjedd om vi hadde hatt ham i stedet for Cazorla, Podolski og Giroud denne sesongen. Om han hadde plukket opp en skade, hadde vi vært fucked. Og jeg er ekstremt uenig i sammenligningen din av Song og Wilshere. Sistnevnte er en klasse over. Han er kanskje den beste spilleren vi har. Song i sin siste sesong var ekstremt naiv defensivt og forutsigbar i angrep. Han hadde noen fantastiske assists, men samtidig hadde han utallige spektakulære forsøk når det lettere alternativet hadde vært det beste. Kan ikke si at jeg brydde meg noe særlig da Song ble solgt. Det stallen vår savner er en DM. Det har ikke Song vært på mange år. Edit: Og selv om det kan være at Nacho trenger tilvenningstid, så kan han i hvert fall ikke svekke oss. Frem til nå har Andre Santos vært back-up. Nå er det Gibbs og andrevalget på et av tidenes beste landslag (hvis ikke det beste) som konkurrerer om plassen. Endret 2. februar 2013 av Le Professeur Lenke til kommentar
Lemongrass Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 Hadde vært vilt med Everton i Champions League. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 Kan virkelig ikke se at det skjer når de skal møte alle de andre lagene i topp 7, og i tillegg er alle kampene bortsett fra City på bortebane. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 2. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2013 Gikk ikke fullt så bra for tipsene mine denne runden. Kan fort bli en drømmehelg for North London-lagene. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 RDM ble vel sparket rundt halv 11 på dagen og Rafa sitter enda. Tottenham og Arsenal tar CL-plassene denne sesongen. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 3. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2013 I går var det vel ikke Rafas skyld at det ble tap? Tror Chelsea hadde tatt seieren med Ba på banen og om Cisse hadde blitt utvist. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Jeg vet ikke, men trodde det var vanlig å gjøre noen bytter mot slutten av en kamp når spillere begynner å bli slitne. Uansett, så er det klart at hele opplegget hans ikke fungerer. Får håpe det blir bedre når noen spillere kommer tilbake i fra Afrika og Hazard. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 3. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2013 En ting som Rafa ikke kan klandres for er den syltynne troppen Chelsea har. I forhold til Manchester-lagene har han ikke mange spillere å velge mellom, derfor er det ikke overraskende at det er en liten luke opp mot toppen. City og United kan stille med to hele ellevere uten å bli nevneverdig svekket, det kan ikke Chelsea. Skjønner fortsatt ikke hvorfor Chelsea har 25 spillere på utlån, det gir ikke mening. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Jeg håper på Tottenham på 3., Arsenal eller Everton på 4. og Chelsea på 6. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Hadde vært morsomt om Spurs og AVB endte over Chelsea på tabellen ja, men frykter vi har nok en svak vårsesong. Manchester U. Manchester City. Chelsea. Arsenal. Tottenham. Everton. Liverpool. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 RDM ble vel sparket rundt halv 11 på dagen og Rafa sitter enda. Tottenham og Arsenal tar CL-plassene denne sesongen. Ryktes om at det skal være et møte kl 3 i Engelsk tid. Så mulig vi får vite noe rundt da. Det beste for klubben er helt klart om Rafa går. Flere kilder hevder at spillerne har vært misfornøyd med Rafa sin måte å spille fotball på og tatt dette opp til ledelsen. Så det kan selvfølgelig være det som skal diskuteres. @Lattias. Nei Rafa kan ikke klandres for troppen, men vi har 3 sentrale spillere ut. Luiz, Mikel og Moses. Ikke missforstå meg når jeg sier Moses ville spilt fast, men han er helt klart god å he tilgjengelig i en tropp. I tillegg har JT spilt lit og Cech vært ute med skade. Turnbull har kostet oss mange poeng på få kamper (utrolig at man kan være så dårlig). Uansett så er det riktig av Chelsea og ikke la Rafa få handle da vi ikke vil ha han som permanent manager. Og her mener jeg Chelsea har lært. For 3-4 år siden ville Rafa fått handlet inn spillere og når neste manager kommer ville han hatt spillere som han ikke vil ha. Etter hva jeg har lest så ønsket Rafa en annen spiller enn Ba. Så mye tyder på at Ba er et Chelsea kjøp og ikke et Rafa kjøp. Uansett, helt riktig å ikke la en midlertidig manager få handle. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 3. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2013 Man må regne med at det vil oppstå skader, suspensjoner og landslagsoppdrag i løpet av en sesong. Slike forholdsregler er man nesten nødt til å ta før sesongen. Hvem er det som sendte ut alle disse spillerne på utlån? Roman? Manageren (RDM)? Andre direktører? Det var i hvert fall latterlig urutinert. Husker du cupkampen mellom Chelsea-United? Der United brukte Wootton, Keane, Buttner, Powell, Tunnicliffe og Macheda; brukte Chelsea Cahill, Luiz, Mikel, Mata og Hazard. Viser jo helt klart at lagene har enormt forskjellige prioriteringer. United har rotert med bred stall, Chelsea har ikke rotert. Chelsea hadde tjent mye på å ha minst 4-5 av de utlånte spillerne i troppen sin. Virker som at Rafa blir sittende foreløpig. Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Skal jeg tippe per nå tror jeg United, City, Tottenham og Arsenal blir å representere England i neste års CL. United og City er bankers, men jeg tror Chelsea vil slite. Benitez er ikke rett mann der, og jeg tror de vil tape mye poeng fremover. Arsenal klarer seg som regel, og Tottenham ser veldig bra ut. Liverpool er nok alt for ustabile og sliter med å slå de beste lagene. Everton tror jeg dessverre ikke klarer det. De er veldig bra i år, men spiller litt for lite uavgjort og har vesentlig dårligere målforskjell enn de andre lagene. I tillegg er de veldig sårbare for skader. Lenke til kommentar
Karbutar Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 (endret) Litt for lite uavgjort? Det er vel ein skrivefeil? 10-12-3 so langt i sesongen, og har berre 3 mål mindre enn Tottenham i målforskjell. Det blir vanskeleg for Everton og nå CL, men dersom Anichebe forsetter å få speletid (Evt. Jelavic finn målet), er det forsatt mulig. Endret 3. februar 2013 av Karbutar Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Personlig synes jeg ikke Tottenham virker spesielt mye sterkere enn Everton. Jeg mener Tottenham har hatt vel mye marginer på sin side i år. Men det er jo hyggelig at andre tror på laget. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 3. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2013 Rimelig god helg for både Arsenal og Spurs. Må ikke avskrive noen av dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå