Gå til innhold

Anbefalte innlegg

2ry6mvm.png

Dette er mer eller mindre de klubbene som kjemper om to Champions League-plasser. Det gjenstår litt i overkant av én tredjedel av sesongen, hvem takler presset best mot slutten? Hvilke to klubber ser vi i verdens største klubbturnering kommende sesong?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser kanskje sånn ut per dags dato, men det skal ikke mer enn et par dårlige kamper før alt er snudd på hodet. Tror mye avhenger av hva lagene velger å gjøre det neste døgnet. En skikkelig knallsignering hos f.eks. Merseyside-klubbene så skal de greie å gi lagene over en kamp til døra.

Lenke til kommentar

Ble ikke noe særlig klokere av deadline day, kun Arsenal og Everton som gjorde én signering hver. Råtipset mitt: Chelsea. Har en liten luke pluss den beste troppen av lagene under. Og Everton. Det eneste av de lagene som har prestert stabilt godt så langt denne sesongen. Får de en typisk Everton-avslutning på sesongen, da har jeg trua på å se dem i CL til høsten.

Lenke til kommentar

Heldigvis for Chelseas del er ikke managerne under av den ypperste klassen heller. AVB har null erfaring. Wenger har tapt seg, noe salget av RvP og dette overgangsvinduet har bevist. Rodgers har ikke det som skal til for å gjøre om en gjeng middelmådige spillere til en toppklubb. Moyes derimot, han er et geni på alle mulige måter. Derfor er jeg sikker på Chelsea og Everton.

Lenke til kommentar

AVB>Rafa

Men hva har førstnevnte bevist så langt det halvannet året han har vært i England? Rafa endte f.eks. på 2. plass med svakere enkeltspillere i 2009 enn det han har nå i Chelsea.

AVB null erfaring?

Hvor mange sesongavslutninger i PL har han vært med på så langt, sa du?

Lenke til kommentar

@Latias Du må gjerne utdype hva du mener før du uttaler deg så kjepphøyt, å si at AVB har null erfaring uten å utdype åpner jo for misforståelser.

Men uansett har AVB trofeer, og det å vinne trofeer er en evne i seg selv samt at det gir erfaring.

Han har også forbigått alle sine forventninger i Spurs med en dårligere tropp enn 'arry hadde på samme tidspunkt i fjor, og har langt på vei bevist at Chelsea var et unntak snarere enn vane.

Kanskje AVB ikke skaffer oss CL i år, nei vel, men det har ingen realistiske Spurs-tilhengere forventet heller, vi er faktisk i en "mellomsesong".

AVB har ikke "serieavslutning-i-PL-erfaring", men han har strenger å spille på vår unge portugisiske venn.

Ja og hvem var det som sørget for å hente Chelseas kanskje viktigste spiller denne sesongen?

Endret av Snurreleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke Rafa gjort det ca like dårlig som det AVB gjorde det i Chelsea? Og det med et lag som det er investert 80m pund ekstra i. Skulle likt å se hva AVB kunne gjort med Hazard, Oscar, Azpilicueta og nå nylig Ba.

Det var vel ingen som regnet med at Rafa skulle servere en instant impact? Han har selvfølgelig gjort en elendig jobb, men til hans forsvar så tok han faktisk over en tynn stall som ble lite rotert. Spillerne var utslitte på den tiden. Ikke at det forklarer hans idiotiske taktiske valg, men jeg tror han kommer til å gjøre det bedre når han blir litt varmere i trøya og JT er tilbake på banen. CL-plass skal ikke være noe stress med den troppen han har til disposisjon, og den erfaringen han har fra mange år som LFC-manager.

Lenke til kommentar

@Latias Du må gjerne utdype hva du mener før du uttaler deg så kjepphøyt, å si at AVB har null erfaring uten å utdype åpner jo for misforståelser.

Men uansett har AVB trofeer, og det å vinne trofeer er en evne i seg selv samt at det gir erfaring.

Han har også forbigått alle sine forventninger i Spurs med en dårligere tropp enn 'arry hadde på samme tidspunkt i fjor, og har langt på vei bevist at Chelsea var et unntak snarere enn vane.

Kanskje AVB ikke skaffer oss CL i år, nei vel, men det har ingen realistiske Spurs-tilhengere forventet heller, vi er faktisk i en "mellomsesong".

AVB har ikke "serieavslutning-i-PL-erfaring", men han har strenger å spille på vår unge portugisiske venn.

Ja og hvem var det som sørget for å hente Chelseas kanskje viktigste spiller denne sesongen?

Slapp av, jeg har ikke sagt at han er en dårlig manager. Han har gjort en formidabel jobb denne sesongen, og på sikt er dette en fantastisk investering for Spurs. Men nå handler denne tråden om hvem som havner blant de fire beste denne sesongen, og der greier jeg ikke å se for meg Spurs riktig enda - av grunner du selv nevner. Troppen er ikke like sterk i år som den var i fjor. Hva skjer hvis f.eks. Defoe blir skadet og Ade ikke finner formen? Det er ikke nok bredde der til å gi Chelsea en kamp til døra.

Og siden dette er AVBs første sesongavslutning i PL så gjenstår det flere spørsmålstegn. Hvordan kommer han til å bruke spillerne fremover? Hvor flink er han til å rotere nå som EL snart begynner igjen? Tror Spurs kommer til å være med helt til slutten, men taper for Everton på målstreken.

Lenke til kommentar

Slapp av, jeg har ikke sagt at han er en dårlig manager. Han har gjort en formidabel jobb denne sesongen, og på sikt er dette en fantastisk investering for Spurs. Men nå handler denne tråden om hvem som havner blant de fire beste denne sesongen, og der greier jeg ikke å se for meg Spurs riktig enda - av grunner du selv nevner. Troppen er ikke like sterk i år som den var i fjor. Hva skjer hvis f.eks. Defoe blir skadet og Ade ikke finner formen? Det er ikke nok bredde der til å gi Chelsea en kamp til døra.

Og siden dette er AVBs første sesongavslutning i PL så gjenstår det flere spørsmålstegn. Hvordan kommer han til å bruke spillerne fremover? Hvor flink er han til å rotere nå som EL snart begynner igjen? Tror Spurs kommer til å være med helt til slutten, men taper for Everton på målstreken.

Ja ok da :(

Ang. rotering er det verdt å nevne at vi er helt i toppen når det kommer til å bruke flest spillere (var ihvertfall det en måned eller to tilbake).

Spiss-plassen er jo helt klart vårt største problem i øyeblikket, etter å ha fått sett Holtby sitt innhopp så tror jeg dog han, Parker og Dembele vil gjøre en god jobb med defensive arbeidsoppgaver på midten, selv om savnet av Sandro er stort.

Holtby er også meget flink til å spille på få touch, og jeg tror en trio med han, Bale og Lennon blir meget spennende, og vi så på Newcastle i fjor at èn spiller inn kan utføre underverker.

Heller en meget god Holtby enn en evt. middels spiss.

Med det sagt så har Holtby kun spilt typ 19 minutter, men håper han fortsetter med det han viste mot Norwich.

Det blir et rotterace om fjerdeplassen i år også, og så klart håper jeg vi trekker det lengste strået, men Woolwich er like bak og det er rutinen til Wenger jeg frykter mest.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Det jeg savner hos Spurs er målscorere. Defoe og Bale har et solid antall nettkjenninger, men hva skjer hvis en eller begge av disse kommer inn i en måltørke? Dempsey har vært alt annet enn imponerende foran mål de gangene jeg har sett på. Ellers er det vel ingen som har scoret mer enn et par ligamål for Spurs denne sesongen? Hvordan er Holtby som goalgetter? Kan han bidra med avgjørende scoringer?

Woolwich føler jeg dreit seg ut i dette vinduet. De trengte sårt spillere i flere posisjoner, men alt de sitter igjen med er en ok venstreback. Forsvaret deres er en vandrende katastrofe. Man kan slippe med skrekken hvis man har en spiller i verdensklasse på topp, men det har ikke Arsenal i år. Når ketchupeffekten til Walcott tar slutt, hvem er det som da skal redde dem ut? Woolwich er utvilsomt ganske mye svekket i forhold til i fjor, og jeg ser ikke for meg at de havner i CL.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...