Sky89 Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 (endret) Har kjøpt en ny Seagate Barracuda 2 TB harddisk som jeg ikke får initialisert i datamaskinbehandling. Kan se disken i den nederste av de to listene som er der, men det står at den er 128 GB. Når jeg prøver å initilaisere den kommer det opp ei feilmelding hvor d står at "forespørselen ikke ble utført fordi en I/U-feil oppsto". Er det andre måter å initialisere disken på, eller er disken ødelagt? Finnes det noen programmer jeg kan/burde kjør diagnostikk i? Har satt disken i samme strømkontakt og sata-kabel som det opprinnelig stod en 2 TB WD disk, så kablene fungerer. (Mener å huske jeg hadde problemer med å initialisere den også, men husker ikke helt) Takk for eventuelle svar. Endret 31. januar 2013 av Sky89 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Disken er defekt, eller det er noe galt med kabel / HK. Nei, det er er intet annet program som kan hjelpe. Det er ikke noe mer grunnleggende enn å initialisere en disk, hvis ikke Windows kan så er det noe galt med hardware Lenke til kommentar
Sky89 Skrevet 31. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2013 Var det jeg også fryktet. Satte akkurat kablene tilbake til WD-disken, og den funger, så er ikke kabelen/HK det er noe galt med. Kjenner også at alle de andre harddiskene vibrerer litt når maskinene starter, mens det ikke kan kjennes på Seagate-disken, men mulig det er fordi den ikke er initialisert? Ved eventuelle ny disk: Når jeg skal initialisere en 2 TB harddisk så kan jeg bruke MBR siden det står at maksgrensen er 2 TB? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Ja, 2 TB kan bruke MBR. Hvis den ikke vibrerer kan det bety at motoren ikke går. Og da går det ikke å initialisere. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 Var det jeg også fryktet. Satte akkurat kablene tilbake til WD-disken, og den funger, så er ikke kabelen/HK det er noe galt med. Kjenner også at alle de andre harddiskene vibrerer litt når maskinene starter, mens det ikke kan kjennes på Seagate-disken, men mulig det er fordi den ikke er initialisert? Ved eventuelle ny disk: Når jeg skal initialisere en 2 TB harddisk så kan jeg bruke MBR siden det står at maksgrensen er 2 TB? Om du ikke skal boote fra disken på ett eldre system uten UEFI BIOS så anbefaler jeg bare å sprette rett på GPT med en gang. Det vil gjøre jobben enklere om du vil migrere volumet til en ny og større disk i fremtiden siden alt av data må ut av disken (Partisjonene må fjernes.) før du kan konvertere.til GPT. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå