James Bond Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Hallåu! Dette skjønner jeg meg ikke på! Jeg har bygd om ny PC ifjor. SÅ tok jeg vare på den gamle harddisken for å ikke miste musikk osv.. Den ligger nå på E: disken, Jeg er føkkings administrator på nye Windows8 også sier den at jeg må ha administrator rettigheter for å kunne endre på "Skrivebeskyttet!!" hva faen!? Jeg får ikke spilt av musikkfilene.. Får bare feilmelding uansett hvilket program jeg prøver åpne med. Får ikke endra såkalte "Attributter" fordi må være administrator.. MEN JEG ER JO ADMINISTRATOR! ikke funker det å kopiere dem over til en annen disk. Hva skal jeg gjøre for å få tilgang til filene?! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Det er et kjent problem. Filene eies av din forrige Windows installasjon, du må ta eierskap når du har en ny Windows. http://www.sevenforums.com/tutorials/1911-take-ownership-shortcut.html Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 31. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2013 Det er et kjent problem. Filene eies av din forrige Windows installasjon, du må ta eierskap når du har en ny Windows. http://www.sevenforu...p-shortcut.html Virker ikke. Lasta ned ZIP og un-raret til skrivebord for og så trykke på Add_Take_Ownership.reg fila. Deretter prøvde jeg på "Take Ownership" over mappe med musikkfilene.. Kan fortsatt ikke spilles av! Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 (endret) Taking ownership only changes the "owner" of the file or folder to be your user account. It does not change the permission level of the file. After you have taking ownership of the item' date=' you may still need to Allow your user account Full Control of the item before you will have full permission to access it, to be able to modify, or delete it[/quote'] Og du har gjort dette, som beskrevet her? Ved nærmere lesing av linken jeg postet så ser jeg at det er mye som ikke burde være nødvendig i ditt tilfelle, kun steg 2 for å være nøyaktig. Endret 5. februar 2013 av Chris93 Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 5. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2013 Og du har gjort dette, som beskrevet her? Ved nærmere lesing av linken jeg postet så ser jeg at det er mye som ikke burde være nødvendig i ditt tilfelle, kun steg 2 for å være nøyaktig. Ja jeg har gjort det men jeg har Windows 8. Jeg merka dette etter jeg hadde fått Windows 8 at alle filene selvsagt ikke skal bli tilgjengelige. Jeg har nå klart å få noen få filer tilgjengelige f.ex Mp3 med musikken min. Og vet du hva som må gjøres? Man må høyreklikke, Gå på sikkerhet, Fjerne (Ukjent konto) for og så legge til Mitt navn med alle tillatelsene.. PÅ HVER JÆVLA ENESTE EN FIL kun for å få den til å spille av. Gjør man det på mappen så gjelder det ikke for alle filene under.. Fy faen for noe skikkelig piss. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå