Gå til innhold

Anbefalt hastighet på linjen for å se film etc

Anbefalte innlegg

Jeg liker å følge med på reviews på youtube kanaler som omhandler nytt datautstyr. Problemet er at det blir mye stopp i løpet de 10 minuttene videoen varer pga den må loade inn nytt innhold for at videoen skal fortsette. Linjen jeg bruker er 4mb/1.5mb fra loqal.

På meg virker det som jeg trenger høyere hastighet. På innsiden av kabel-modemet har jeg en dlink 655 slik at resten av familen får nett også. Selv bruker jeg kablet.

Hvilken hastighet er nødvendig for at videoene skal flyte bedre?

Endret av TarzanIUnderbuksa2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke testet med youtube men testet med tv2 sumo når den kjørte din "HD" kvalitet, da målte jeg værtfall hastighet som tilsvarer en linje på 5 Mbps, tipper 1080p kvaliteten tilsvarer å bruke værtfall det.

Selv sitter jeg nå på en 10/1 linje og merket klart forskjeld fra 5/0,5.

5/0,5 fungerte fint om det bare var jeg som brukte det, kunne få litt problemer. Men når flere bruker det går det ikke fint.

Så jeg vil anbefale vært fall 10/1 om dere er flere.

Lenke til kommentar

Med flere stykk så er det litt ustabilt å legge seg rett rundt grensen for hva nettverket deres takler. 10Mbps ned er en anbefalt jeg hastighet om du ser litt variert og ikke ønsker problemer om noen andre bruker nettet til noe simplere ting. (Altså ikke store nedlastninger)

Bor i kollektiv med 4 andre, og går som oftest helt utmerket med alle typer kvaliteter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...