Gå til innhold

GoProHD Hero FILMTRÅDEN!

Anbefalte innlegg

Er sony vegas vanskelig å bruke? Jeg har en temmelig grom stasjoner pc som kan fungere fint til filmredigering.

På første filmen jeg redigerte, så brukte jeg kun Mac Book og iMovie :p

Personlig synes jeg ikke sony vegas er vanskelig å bruke...men det er nok pga jeg har brukt det en stund. Mener å huske jeg slet litt i begynnelsen for å lære meg det. Tror det kan karakteriseres som et avansert program, som tar litt tid å lære seg. Men til gjengjeld er det et program med et vidt aspekt av muligheter. Jeg anbefaler deg å prøve det. The basics går fort så lenge du gidder å prøve noen ganger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig synes jeg ikke sony vegas er vanskelig å bruke...men det er nok pga jeg har brukt det en stund. Mener å huske jeg slet litt i begynnelsen for å lære meg det. Tror det kan karakteriseres som et avansert program, som tar litt tid å lære seg. Men til gjengjeld er det et program med et vidt aspekt av muligheter. Jeg anbefaler deg å prøve det. The basics går fort så lenge du gidder å prøve noen ganger :)

Hvor får jeg kjøpt det?

Lenke til kommentar

http://www.youtube.c...3c&noredirect=1

En liten test jeg gjorde :) Skal laste opp en lenger video senere med flere fugler og mer slowmo! :)

Mange måter å få tak i det på...men her er i alle fall link til sidene deres:

http://www.sonycreat...re.com/vegaspro

Det har jeg og faktisk lurt på! Hvordan får man til den slow motion effekten??? Den er RÅKUL! Filmer du med høyere FPS for så å sette ned farten når du redigerer etterpå, eller hva gjør du?

Lenke til kommentar

Jeg blir flau... Jeg kan være glad GoProen ikke falt av når jeg satt i stolheisen!

Haha, den var fin! Limet selv på noen festebraketter på skiene mine. Men disse ramlet av temmelig fort. Så jeg må nok lime en gang til å legge press på skiene nå mens jeg reiser på sjøen.

Jeg vil og anbefale å feste en snor i kameraet når man monterer det slik. Spessielt om man kjører i pudder!!!

Om braketten ramler av i pudderet finner man aldri igjen kameraet.

Da må man eventuelt ta seg en fjelltur til våren... :)

Lenke til kommentar

Ja, tenkte på å knyte det fast, men hadde ikke hyssing da jeg satt i stolheisen :p Ene kompisen min kom bare så vidt borti festet jeg hadde på andre skia og det bare spratt av som is på glass

Superlim du brukte? Kunne kansje prøve med et tynnt lag kontaktlim. Den lime som følger med brakettene egner seg ikke for festing på ski.

Om du legger på et tynnt lag med kontaktlim, å lar skien(e) ligger med press på seg, i romtemperatur i noen dager burde det sitte som støpt :)

Lenke til kommentar

Jeg brukte det som var på de flate festene, de er helt ubrukelige på ski som du sa...

Jepp, jeg brukte dem selv først. De fallt av første runde ned, selv uten at kameraet var montert.

GoPro gikk forresten ut for noen uker siden å anbefalte folk å ikke bruke dem på ski, da limet tålte den direkte kulden og fukten dårlig.

På parkskia mine har jeg brukt to-komponent kontaktlim, kun et tynt lag. Og press i noen dager. Dette folder som pokker. Kan sikkert henge seg selv i skia etter det. Men ville likevel festet kameraet med en snor, i tilfelle det ramler av. Hvertfal om du skal kjøre pudder!!! ;)

Når det kommer til limen på de festebrakettene som leveres, er jeg likevel veldig posetivt overrasket! Jeg greide å krasje med kameraet i et tre når jeg hadde det sidemontert... hehehe... Selve armen som holdt kameraet knakk, men festebraketten sto like støtt! ;)

Endret av Skipstrixxy
Lenke til kommentar

Det har jeg og faktisk lurt på! Hvordan får man til den slow motion effekten??? Den er RÅKUL! Filmer du med høyere FPS for så å sette ned farten når du redigerer etterpå, eller hva gjør du?

Pimper opp fps ja :) Man kan fint lage slowmo med feks 30 fps, men om man "slower skikkelig ned" da, blir det gjerne "hakkete" siden filmen ikke har mange nok bilder å gå på. Des mer fps, des saktere slow mo kan du ha uten at det ser hakkete ut. :) I videoen over er det brukt 720 - 120 fps, men jeg kunne nok gjort den enda saktere. I redigeringsprogrammet, forlenger du filmen, slik at hvert bilde varer lenger. I mange redigeringsprogram, i alle fall i Sony vegas, gjør man dette på en så enkel måte som å dra i enden av klippet mens man holder inne ctrl, og vips, blir det slowmo :)

Lenke til kommentar

Pimper opp fps ja :) Man kan fint lage slowmo med feks 30 fps, men om man "slower skikkelig ned" da, blir det gjerne "hakkete" siden filmen ikke har mange nok bilder å gå på. Des mer fps, des saktere slow mo kan du ha uten at det ser hakkete ut. :) I videoen over er det brukt 720 - 120 fps, men jeg kunne nok gjort den enda saktere. I redigeringsprogrammet, forlenger du filmen, slik at hvert bilde varer lenger. I mange redigeringsprogram, i alle fall i Sony vegas, gjør man dette på en så enkel måte som å dra i enden av klippet mens man holder inne ctrl, og vips, blir det slowmo :)

JEg får teste ut litt med høyere FPS etter hvert. Fremdelses veldig ny i gemet. Prøve å skaffe meg sony vegas også mens jeg er på jobb! :-)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Her er siste Timelap prosjektet mitt. Noen har sikkert seilt denne ruta før, men for dere som ikke har det: Dette er fra Tananger til Stavanger, sjøveien med en stor supplybåt. Turen tar vanligvis noe under to timer.

Kameravinkelen blir desverre forskjøvet etter at jeg bytter batteri.

Er det forresten noen som har prøvd den derre ekstra betteripakken man kan montere bakpå GoPro hero 3 versonene?

Kameraet blir noe større, men hvilken rolle spiller det, så lenge batteriet varer lenger!!

Hadde vert artig med noen tilbakemeldinger på hvordan denne batteripakken fungerer.

Håper dere likte videosnutten!

God Helg :-)

Lenke til kommentar

Her er siste Timelap prosjektet mitt. Noen har sikkert seilt denne ruta før, men for dere som ikke har det: Dette er fra Tananger til Stavanger, sjøveien med en stor supplybåt. Turen tar vanligvis noe under to timer.

Kameravinkelen blir desverre forskjøvet etter at jeg bytter batteri.

Er det forresten noen som har prøvd den derre ekstra betteripakken man kan montere bakpå GoPro hero 3 versonene?

Kameraet blir noe større, men hvilken rolle spiller det, så lenge batteriet varer lenger!!

Hadde vert artig med noen tilbakemeldinger på hvordan denne batteripakken fungerer.

Håper dere likte videosnutten!

God Helg :-)

Fin video!

Jeg venter selv på et tilbud for battery bacpac...de er svindyre etter min mening. Så i det de nermer seg 500 kr, slår jeg til! Det er tydeligivs et must for 3´rn...batterilevetiden er latterlig dårlig.

Lenke til kommentar

Fin video!

Jeg venter selv på et tilbud for battery bacpac...de er svindyre etter min mening. Så i det de nermer seg 500 kr, slår jeg til! Det er tydeligivs et must for 3´rn...batterilevetiden er latterlig dårlig.

Jepp, batterilevetiden er største skuffelsen med hele Go Pro Hero 3. Men jeg har 3 sett batterier som jeg bytter på, så for en dag på fjellet er det ikke noe problem. Problemene vil da først oppstå om man skal være vekke i lengere perioder, uten mulighet til å få ladet batteriene. Eller i slike sitvasjoner som her, når man tar TimeLaps bilder, og må bytte batterier under veis. Ser ikke så bra ut når man endrer kameravinkelen da.

Hadde likevel vert artig med noe feedback på hvordan batteri back-pack'en virker. Men skulle tro at den fikk opp levetiden til 4 - 6 timer (ved pent bruk og Wi-Fi av), da man også (etter slik jeg har forstått det) fremdeles har Li-Ion batteriet koblet i kameraet?

Eller er backpacken laget slik at den passer inn i batterislotten, + at den bygger ut kameraet?.

I det heletatt håper jeg virkelig at noe skjer innenfor batteriteknologien snart.

Endret av Skipstrixxy
Lenke til kommentar

Jepp, batterilevetiden er største skuffelsen med hele Go Pro Hero 3. Men jeg har 3 sett batterier som jeg bytter på, så for en dag på fjellet er det ikke noe problem. Problemene vil da først oppstå om man skal være vekke i lengere perioder, uten mulighet til å få ladet batteriene. Eller i slike sitvasjoner som her, når man tar TimeLaps bilder, og må bytte batterier under veis. Ser ikke så bra ut når man endrer kameravinkelen da.

Hadde likevel vert artig med noe feedback på hvordan batteri back-pack'en virker. Men skulle tro at den fikk opp levetiden til 4 - 6 timer (ved pent bruk og Wi-Fi av), da man også (etter slik jeg har forstått det) fremdeles har Li-Ion batteriet koblet i kameraet?

Eller er backpacken laget slik at den passer inn i batterislotten, + at den bygger ut kameraet?.

I det heletatt håper jeg virkelig at noe skjer innenfor batteriteknologien snart.

Sånn som jeg har forstått det, så er battery bacpac en slags ekstra batteri-slot man kobler på bak på kameraet. Når man kjøper battery bacpac, får man med den sloten, og et batteri. Så i praksis har man to batteri rett oppå hverandre, altså dobler batterikapasiteten :)

Lenke til kommentar

Sånn som jeg har forstått det, så er battery bacpac en slags ekstra batteri-slot man kobler på bak på kameraet. Når man kjøper battery bacpac, får man med den sloten, og et batteri. Så i praksis har man to batteri rett oppå hverandre, altså dobler batterikapasiteten :)

Ahhh, jeg trodde hele greia var et eneste stort batteri jeg.. hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...