Jajakanskjedet Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Lager denne tråden for alle oss kreative gopro-fans! Her kan dere poste en film eller video dere har laget med gopro kamera, samme hvilket, og få tilbakemeldinger på den! Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Første making, generell test av forskjellige kameravinkler. Skyer i Ålesund. Solnedgang i Ålesund. Håper på flere videoer i denne tråden! Har forøvrig planer om en ny vid fra Nordsjøen og Jobb! 2 Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 30. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2013 (endret) Her er min første time-lapse film! Hele filmen er laget med Gopro hero 2 og hero 3 BE. Jeg brukte time-lapse mode, med alt fra bilder hvert sekund til hvert tiende sekund. Redigerte bildene i Adobe Lightroom og satt de sammen i Sony Vegas 11 Noen meninger? Har jeg truffet med bildehastigheten og motivene? Synes selv det kan bli litt "hakkete" i blant. http://www.youtube.com/watch?v=EzOQfE0TgbE&list=UUwVPAagcxm1R17t18VWnUQQ&index=1 Endret 30. januar 2013 av HornYkorN Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 30. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2013 Første making, generell test av forskjellige kameravinkler. Ser du har en mount på siden av hjelmen i skifilmen, brukte du den under filmen? Har selv ikke noe erfaring med mounter på siden...prøvd den? Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Ser du har en mount på siden av hjelmen i skifilmen, brukte du den under filmen? Har selv ikke noe erfaring med mounter på siden...prøvd den? Jeg har prøvd den ja! Den er dritkul! Men jeg greide å slille kameraet for langt ned, så ble mest snø de første gangene. JEg liker personlig sidemonteringen bedre enn toppmonteringen! http://www.youtube.com/watch?v=xNZhpEko56k Her er et lite eksempel på hva den kan brukes til, så lenge man stiller kameraet riktig Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 30. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2013 Jeg har prøvd den ja! Den er dritkul! Men jeg greide å slille kameraet for langt ned, så ble mest snø de første gangene. JEg liker personlig sidemonteringen bedre enn toppmonteringen! http://www.youtube.c...h?v=xNZhpEko56k Her er et lite eksempel på hva den kan brukes til, så lenge man stiller kameraet riktig Ja, har sett noen sånne før. Personlig tror jeg at jeg liker bedre toppmonteringen. Tror det har noe med at toppmonteringen får seeren til å se alt fra førerens synsvinkel, og være en mer del av filmen. Når det blir mountet på siden, i alle fall med sånne motorsykkelhjelmer som på videoen, føler jeg man blir mer en tilskuer, og tar avstand fra føreren. Mange sider i denne saken though Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 (endret) Ja, har sett noen sånne før. Personlig tror jeg at jeg liker bedre toppmonteringen. Tror det har noe med at toppmonteringen får seeren til å se alt fra førerens synsvinkel, og være en mer del av filmen. Når det blir mountet på siden, i alle fall med sånne motorsykkelhjelmer som på videoen, føler jeg man blir mer en tilskuer, og tar avstand fra føreren. Mange sider i denne saken though Kan være litt sannhet i det ja. Men jeg liker det at man får følelsen av at man "er med" på en måte... Er det jeg liker litt med GoPro, at seeren får følelsen av at han er med med, og kanse ikke nødvendig vis ser nøyaktig det samme som meg.... Men det er nok smak, behag og forskjellige meninger! - Så kommer det da helt an på hvilke klipp og setting man ønsker å lage! Om jeg renner offphist vil jeg nok foretrekke å ha monteringen på toppen av hjelmen. Nå har jeg desverre kun hatt kameraet mitt i litt over en måned, og med de elendige snøforholdene som har vert i det siste, så har jeg ikke fått filmet noe pudderkjøring. Endret 30. januar 2013 av Skipstrixxy Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 http://www.youtube.com/watch?v=AcOOvNVGFss&list=PL2W6Cop6anD6pQQRf5Cluv1546PHdq3OU http://www.youtube.com/watch?v=gBhiM6PUVaI&list=PL2W6Cop6anD6pQQRf5Cluv1546PHdq3OU Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 30. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2013 Kan være litt sannhet i det ja. Men jeg liker det at man får følelsen av at man "er med" på en måte... Er det jeg liker litt med GoPro, at seeren får følelsen av at han er med med, og kanse ikke nødvendig vis ser nøyaktig det samme som meg.... Men det er nok smak, behag og forskjellige meninger! - Så kommer det da helt an på hvilke klipp og setting man ønsker å lage! Om jeg renner offphist vil jeg nok foretrekke å ha monteringen på toppen av hjelmen. Nå har jeg desverre kun hatt kameraet mitt i litt over en måned, og med de elendige snøforholdene som har vert i det siste, så har jeg ikke fått filmet noe pudderkjøring. Det er nok det. Det er jo dette som er så flott med gopro, "The versability" som de driver å reklamerer så mye for. Du kan praktisk talt feste det hvor enn du vil, og variere med forskjellige kameravinkler...bare leke deg rett og slett ^^ Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Det er nok det. Det er jo dette som er så flott med gopro, "The versability" som de driver å reklamerer så mye for. Du kan praktisk talt feste det hvor enn du vil, og variere med forskjellige kameravinkler...bare leke deg rett og slett ^^ Jepp! Det er egentlig bare din egen fantasi og evne til å lage braketter som setter grenser. Så en sykt kul mount, der noen hadde kommer på å montere kameraet inni en luftballong. De fikk noen temmelig kule bilder. Jeg kunne ha tenkt meg å prøve å montere kameraet på en kran wire i Nordsjøen. Før se hva jeg får til. 1 Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 30. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2013 Stilige videoer Sitronade! Likte spessielt godt Gopro - Summer 2012. Men den stjerne-lapsen ca midt inn i der...den er vel ikke filmet med gopro er den det? ISOen går vel ikke høyt nok til å få så klare fine bilder om natta? Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Takk! Nei den er ikke tatt med gopro'en. Tror nok det ikke er mulig(?) å ta noen brukbare stjernetimelapse med gopro. Det er noen par shots som er tatt med speilrefleksen, men siden de fleste omgivelsene jeg filmer er våte dras den ikke fram så mye Ellers er all kritikk godt motatt =) Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Takk! Nei den er ikke tatt med gopro'en. Tror nok det ikke er mulig(?) å ta noen brukbare stjernetimelapse med gopro. Det er noen par shots som er tatt med speilrefleksen, men siden de fleste omgivelsene jeg filmer er våte dras den ikke fram så mye Ellers er all kritikk godt motatt =) Summer 2012 ser knallbra ut! Eneste filmen jeg har sett på lenge som faktisk gjør at jeg tenker litt positivt om sommeren nå på vinteren! Hvilken speilrefleks bruker du? Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Godt å høre. Jeg er opprinelig fra Montenegro og er der hver sommer i lengre perioder, så foretrekker mer sommern og vannsport/fridykking. Har bare nylig begynt å stå veldig aktivt så ski. Så post deres skivideoer - need DEM inspiration =) .. Bruker en Canon 550D med enten kit objektiv eller en Canon EF 50mm f/1.8 II .Bruker den skjeldnere enn det jeg ville likt. 1 Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Godt å høre. Jeg er opprinelig fra Montenegro og er der hver sommer i lengre perioder, så foretrekker mer sommern og vannsport/fridykking. Har bare nylig begynt å stå veldig aktivt så ski. Så post deres skivideoer - need DEM inspiration =) .. Bruker en Canon 550D med enten kit objektiv eller en Canon EF 50mm f/1.8 II .Bruker den skjeldnere enn det jeg ville likt. Ahh, dette hørest bra ut! Montenegra er vakkert! Det blir vel ikke så mye skikjøring der nede? Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 31. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2013 Kan jo bare poste denne: Er egentlig ganske elendig, siden ingen av de på videoen, (spessielt meg) er noe spessielt gode på snowboard/ski, men gopro-matteriale er jo det 2 Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Kan jo bare poste denne: Er egentlig ganske elendig, siden ingen av de på videoen, (spessielt meg) er noe spessielt gode på snowboard/ski, men gopro-matteriale er jo det Hvilket program bruker du til redigeringen? Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 31. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2013 Hvilket program bruker du til redigeringen? I denne videoen, sony vegas 11. 3d bokstavene lagde jeg i Cinema 4d Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 I denne videoen, sony vegas 11. 3d bokstavene lagde jeg i Cinema 4d Er sony vegas vanskelig å bruke? Jeg har en temmelig grom stasjoner pc som kan fungere fint til filmredigering. På første filmen jeg redigerte, så brukte jeg kun Mac Book og iMovie Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Ahh, dette hørest bra ut! Montenegra er vakkert! Det blir vel ikke så mye skikjøring der nede? Nei det er så vidt det er minus ved kysten der nede i vintertider. Men det faller snø oppe på fjellene da. Problemet er at det ikke er nok for noe skianlegg. Fine videoer her inne! Alltid like moro å se fin kjøring og god stemning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå