Gå til innhold

RYP - Alternativer til ProZyme, MealTech osv

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske ny innen trening, og har tenkt å prøve ut RYP-programmet. Planen ser fin ut, men det å følge kosthold-programmet kan bli litt vrient.

Jeg er en fattig student, og jeg ønsker å spare penger. Jeg skal klare å få tak i havregryn, ris, kylling, laks, cashewnøtter osv. men produkter som ProZyme, EFAOmega, MealTech (produkter fra Tech Nutrition) kan bli litt dyr for meg. Jeg kunne ha droppet disse, men da vil vel dagens inntak ikke være nok. Nå lurer jeg på om det finnes noen alternativer til disse produktene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svaret er ja, det er bare proteintilskudd og måltidserstattere.

Tranen er viktig da så kjøp iallefall en i butikken.

Du kan bytte det ut med hva du vil i hele verden.

Prozyme bytter du ut med melk/egg/kylling/kjøtt , alt med protein i.

MealTech er bare et måltid, det kan du bytte ut med vanlig mat.

Problemet her er jo å få samme proteininnhold.

30g prozyme til et måltid man skipper blir en kyllingfillet eller 1 liter melk..

Regner med at du skal opp i vekt/muskelmasse, da er det 1,7g protein x kroppsvekten som gjelder.

Resten av kaloriene kan du gjøre som du vil med.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar.

Litt om meg selv: 21 år, veier 90 kg og er ca. 188 cm.

Mine mål med denne planen er:

- Bli kvitt den store magen, fettet rundt og forhåpentligvis det "belegget" bak haka!

- Armene mine er veldig spinkle i forhold til overkroppen. Ønsker litt større volum på disse!

- Få en bedre kondis, håpe på å forbedre astmaen!

Vet ikke hvor mange av disse målene jeg vil oppnå på 13 uker. Jeg vil gjøre mitt beste, og fortsette med dette før jeg eventuelt begynner på ekstrem muskelvekst! :)

Er det da veldig viktig å stappe i meg proteinrik mat? Eller mye mat generelt..

Endret av Tesio
Lenke til kommentar

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1487886

Samme som denne karen.

Som Akse sier ,få ned fettprosenten først, 12% ca ( kan måles med slim-guide)

Det er demotiverende å bygge masse , noe som krever av fettprosenten øker litt for å vite at man er i overskudd, når man allerede har litt å bære på.

Det er uansett sommer snart og du kan ha bra kropp 1 mai med kcal-underskudd fra nå.

Lenke til kommentar

Kostplanen Tech Nutrition har satt opp er bare et eksempel, ingenting annet. Det er først og fremst satt opp så de skal kunne tjene penger på sine egne produkter, men om du spiser tunfisk, egg, havregryn, nøtter osv. og oppnår samme energibalanse spiller absolutt ingen rolle. Det er noe vanskelig og upraktisk å få i seg så mye proteiner gjennom vanlig mat, så anbefaler heller at du investerer i et billigere proteintilskudd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...