Gå til innhold

S55 taster løse

jorgent

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte i mars en Siemens S55, nå opplever jeg at tastene på denne mobilen begynner å løsne... Jeg har ikke behandlet mobilen dårlig eller mistet den mye i gulvet, så dette må jo bare være fordi tastene ikke er av god nok kvalitet.

Hvordan skal jeg gå fram for å få reparert dette. Hva er rettighetene mine?

Jeg har flyttet fra stedet jeg kjøpte telefonen, men her i Trondheim har den en butikk av samme kjede (Telebutikken) som jeg var innom. De sa at de kunne fikse det, men at det ville ta 3 uker å få mobilen tilbake. Jeg spurte da om jeg fikk låne noen erstatningsmobil i mellomtiden, men det ville jeg ikke få.

Dette kan da ikke være helt lovlig?

Håper på svar

-jørgen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM
Hei.

Jeg kjøpte i mars en Siemens S55, nå opplever jeg at tastene på denne mobilen begynner å løsne... Jeg har ikke behandlet mobilen dårlig eller mistet den mye i gulvet, så dette må jo bare være fordi tastene ikke er av god nok kvalitet.

Hvordan skal jeg gå fram for å få reparert dette. Hva er rettighetene mine?

Jeg har flyttet fra stedet jeg kjøpte telefonen, men her i Trondheim har den en butikk av samme kjede (Telebutikken) som jeg var innom. De sa at de kunne fikse det, men at det ville ta 3 uker å få mobilen tilbake. Jeg spurte da om jeg fikk låne noen erstatningsmobil i mellomtiden, men det ville jeg ikke få.

Dette kan da ikke være helt lovlig?

Håper på svar

-jørgen

vel, du kan jo sjekke forbrukerrådet, men husker jeg ikke helt feil så er det slik at du har ikke krav på erstatningsmobil fra dag #1 hvis de ikke har tilgjengelig, men etter 7 dager så kan du kreve det.

ta å ring forbrukerombudet eller sjekk siden deres, så sjekker du hva loven sier om dette.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har mista '1' og '2'-tastene helt på min s55. Har forsikring på den, men irriterende å måtte være uten telefon over tid bare fordi tastene er av dårlig kvalitet og man ikke kan bytte deksel selv.. :grumpy:

Hadde gladelig betalt 100-200,- for nytt deksel fremfor å få den reparert gratis etter 1-2 uker...

BTW: det at telefonen er slik er jo ikke et argument mot din klagerett. Man har krav på å kunne forvente at en ting har normal levetid dersom annet ikke er oppgitt.

-Vegar

Endret av Format71
Lenke til kommentar

Jeg er en lykkelig eier av S55, selv om min tastematte er byttet to ganger siden februar. De som bor i Oslo området kan levere mobilen hos Zodiac på storo. Det hele går på garantien, ingen spørsmål.

Sist gang leverte jeg mobilen halv 4, og kl kvart på 10 dagen etter ringte de og sa den var ferdig. Her snakker vi så god service at det ikke er noe problem. De fortalte at den tastematten som ble levert på de nye mobilene i vår var dårlige, men at det nå skal være ordnet.

Men skjer det igjen hever jeg kjøpet, for da er jeg lei. Helt klart en vesentlig mangel hvis det skjer 3 ganger. Slik slitasje er ikke normal.

Lyn for Alltid :p:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...