Gå til innhold

Forslag til egenbygget bare metal server til EXSi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er en annen interessant link dersom du er interessert i å kjøre OS X på ESXi

Jeg kjører OS X i en VM på min Shuttle, og det fungerer utmerket til mitt behov.

Jeg har ikke lyd, men jeg bruker maskinen til programmering, så det er ingen issue :green:

OS X ja, testet det under server 2.0 en gang, det var ingen stor suksess. :-) Men kan jo være moro å prøve igjen nå - er det komplisert (har ikke lest linken enda)? Har du en pkt 1-til-x -liste for hvordan? :-)

Kjem heilt an på behovet. Men NFS er lettare, like raskt og like robust.

Ender nok på NFS, men skal teste litt til.

Lenke til kommentar

Ei stund sida jeg installerte OS X, så husker ikke i detalj. Jeg kjører OS X 10.7.4.

Du laster ned unlocker, kopierer filene over på ESXi server med SCP eller lignende og kjører install.sh etter å ha tatt chmod på filene slik at du kan eksekvere dem.

Deretter er det bare å installere OS X på vanlig måte i en VM. Hardware må være kompatibel med OS X.

Du finner tråder i forument på insanely mac med mer detaljerte beskrivelser.

Lenke til kommentar

Har testet en Shuttle SX79R nå. Bestilte med et Intel 2-ports nettverkskort for å være sikker, men overraskende nok fikk jeg uten videre 4 tilgjengelige nettverksporter tilgjengelig etter å ha installert ESXi - dvs at de to Realtek-portene på hovedkortet ble gjenkjent og tydeligvis er støttet i ESXi. Moro. :-)

Så nå tester jeg denne mot tidligere nevnte Synologyboks, og det går - igjen - overraskende bra. Foreløpig har jeg bare en VM gående via NFS, så blir spennende når jeg legger på noen flere.

Lenke til kommentar

Jeg har samme Realtek RTL 8111E på min SH67H7 og de fungerer utmerket :)

Litt overkill å kjøre ESXi på disse Shuttle boksene, men jeg er veldig fornøyd med min. Har fungert utmerket lenge nå, jeg har også et Intel kort for 2 nic til slik som du.

Klarer du deg med 2 nics er også Shuttle XH61V et alternativ. Mindre boks som tar mindre plass, og to stk kan stables oppå hverandre. Se her for inspirasjon.

XH61V er også et greit valg for Hackintosh, så jeg antar OS X funker i VM der også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vi trengte også en labserver på jobben så jeg gjorde litt research på dette.

De mest aktuelle kortene for ESXI/VT-D virker som å MSI eller asrock.

Etter litt forumtråling fant jeg denne bloggen med oppdatert hardware:

http://kuonen.me/2012/09/vesuvio-4-0-ivy-bridge-whitebox/

HK: ASROCK z77 Professional

CPU: Intel i7 3770

Minne: 32 Gb DDR3

RAID: Adaptec RAID 6805

Nettverk: 2x Intel Dual Port 82571

Harddisk: 3x 2TB WD red 2x 128 GbSSD

Kabinett: Corsair Graphite 600T

Pris ca 15000 kr på proshop.no.

Men vi endte opp med HP ProLiant DL380p Gen8 2x E5-2630 32Gb RAM.

Ca 3 ganger så dyrt, men det var i følge sjefen "verdt" det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...