Procrastinator Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Hei! Hvordan i pokkers helvette skal jeg koble disse to sammen når ampen kun har RCA "pre out" (hva nå enn det betyr). Subwoofer Amplifier Ha det! Lenke til kommentar
just1user Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 *finner frem popcornet* Lenke til kommentar
Procrastinator Skrevet 30. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2013 *finner frem popcornet* Jauda. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Du må koble den via en effektforsterker. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Som sedsberg sa trenger den en effektforsterker men den vill heller ikke spille noe bra da den er beregnet for en bil kupe med noen få kubikk liter volum. Du kan ikke regne med å få bass under 40-60 Hz med den innendørs. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Sett den i et hjørne i rommet så kan det fort bli bra uansett. Har brukt bil-subber innendørs selv med godt hell. Lenke til kommentar
Procrastinator Skrevet 31. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2013 Sett den i et hjørne i rommet så kan det fort bli bra uansett. Har brukt bil-subber innendørs selv med godt hell. Hvorfor hjørne? Og hvilken type effektforsterker trenger jeg med tanke på spesifikasjonene til amp/sub? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Vet ikke hva den nøyaktige beskrivelsen kalles men det er som regel når en plasserer subben i et hjørne at man får høyest lydtrykk ellers i rommet. Det du også kan gjøre er å sette subben der du planlegger å sitte og så fyke rundt i rommet til du hører hvor du har best trykk. Så setter du subben der. Ljudia har et par subforsterkere. Mulig dynabel også har noen fremdeles. http://www.ljudia.no/hifi-hjemmekino-s82107/subwoofer-forsterker-c75234/zachry-dsw-500n-p420523/ Lenke til kommentar
Procrastinator Skrevet 31. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2013 Ljudia har et par subforsterkere. Mulig dynabel også har noen fremdeles. http://www.ljudia.no...w-500n-p420523/ Ikke akkurat kampanjetilbud på den der. Så hvis jeg heller skulle gått for en enkel aktiv sub, har vel ikke den frekvenskonflikter o.l med amplifiern? For jeg har nemlig tenkt til å hooke opp mine 4 jallatalere (à 100W) og aktiv sub opp til ampen. Eller kan jeg KUN benytte meg av den aktive subben? Og i tilfelle - tips til aktiv sub er tatt i mot med dyp takknemlighet! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Forsterkeren din har kun en sub-forforsterker. En aktiv sub har kun effektforsterker. No problem! Om forsterkeren din har instillinger for frekvenser så kan du bare sette den aktive subben til høyeste frekvens så ordner forsterkeren resten. Hvis forsterkeren din IKKE har instillinger for frekvens så justerer du bare dette på den aktive subben. Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Enda en helt lik tråd, kunne holdt deg til den første da men o.O Men uansett, du kan bare kjøpe en PA amp å koble opp mot sub'en og forsterkeren din. Kjøper du f.eks denne så har du mere enn nok power til alle de passive sub'ene dine http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=725501&artno=209248 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå