Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den gigantiske privatisttråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, jeg trakk fra radiusen :)

Jeg forutsatte også at dette var høyden i kjeglen. For var tegnet ganske teit så kunne se ut som siden til kjeglen.

Fant siden med pytagoras.

Nei, jeg fant høyden med pytagoras. Fordi høyden er jo fra grunnflaten til kjeglen og opp til spissen. Jeg satte opp at sideflaten var 3,2 - r. Også fant høyden ved hjelp av pytagoras.

Lenke til kommentar

Nei, jeg fant høyden med pytagoras. Fordi høyden er jo fra grunnflaten til kjeglen og opp til spissen. Jeg satte opp at sideflaten var 3,2 - r. Også fant høyden ved hjelp av pytagoras.

Da har vi gjort annerledes på den. Men jeg tegnet opp og forklarte hvorfor jeg hadde tenkt at dette var høyden, for var vanskelig å se ut i fra tegningen.

Lenke til kommentar

Da har vi gjort annerledes på den. Men jeg tegnet opp og forklarte hvorfor jeg hadde tenkt at dette var høyden, for var vanskelig å se ut i fra tegningen.

Jeg gjorde også det. Men tror den oppgaven hadde rom for mistolkning, så sensorene bør kanskje ta høyde for det. Nå burde jeg slutte å vanke her :p Blir bare demotivert og har en ny eksamen på torsdag! Du får ha lykke til med andre eksamener som du evt har. også med resultatet når det kommer! Håper så inderlig at de som satset 6er, får det. Inkludert meg.. hehe =)

Endret av Futuredoctor
Lenke til kommentar

Jeg gjorde også det. Men tror den oppgaven hadde rom for mistolkning, så sensorene bør kanskje ta høyde for det. Nå burde jeg slutte å vanke her :p Blir bare demotivert og har en ny eksamen på torsdag! Du får ha lykke til med andre eksamener som du evt har. også med resultatet når det kommer! Håper så inderlig at de som satset 6er, får det. Inkludert meg.. hehe =)

Lykke til videre!

Lenke til kommentar

Er det slik å forstå at man skal skrive et fordypningsemne for både høst- og vår-eksamen i norsk muntlig?

Ja. Men nå har man vel bare eksamen en gang. For å ta eksamen i norsk muntlig må man ha skrevet fordypningsevne. Når på året du gjennomfører denne eksamenen er vel i og for seg irrelevant, da det ikke er noe som heter "høsteksamen" og "våreksamen" som om det er forskjellige eksamener.

Lenke til kommentar

Ble regelrett sjokkert når jeg leste oppgavene på Norsk Hovedmål eksamen i dag! Det var faktisk en oppgave hvor en kunne skrive novelle! Siden våreksamen i 2009 (gamleste eksamen som udir har ute på deres sider) har dette bare skjedd en gang, det høsten 2011. Ellers var det diggbare oppgaver, første del var veldig rett fram og del to hadde en rekke forskjellige oppgaver for hver en smak. Selv gikk jeg for den første oppgaven, den om modernisme i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...