Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den gigantiske privatisttråden


Anbefalte innlegg

DEL 2

Oppgave 1

  1. 6,7 %
  2. 8161,5
  3. I 2012. Sammenlignet reallønn

Oppgave 2

  1. 1/25
  2. 8/25

Oppgave 3

  1. 110926,321
  2. 563443,76

Oppgave 4

  1. 60 grader
  2. 2,59 cm
  3. 23,31 cm^2

oppgave 5

  1. tegnet på geogebra
  2. Bunnpunkt x=8,56 y=51,25
  3. Etter 5,91 år er det 200 tonn fisk
  4. Minker 64,8 tonn per år

 

Oppgave 6

  1. 645
  2. 9790

Oppgave 7

  1. 1,42 m^3
  2. 4,33 = 5 bokser lakk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Her er det jeg har svart på DEL 1 på 1P i dag

 

Oppgave

500 sider

 

Oppgave 2

1:5000 som selvfølgelig er helt feil. Skjønner ikke hva jeg tenkte på.

 

Oppgave 3

32 m^2

 

Oppgave 4

650 000

 

Oppgave 5

Ja, kvadratroten av 50m^2 er mer enn 7 m

 

Oppgave 6

  1. 15 000 ltr
  2. 4h og 12 min

Oppgave 7

  1. 198,2
  2. 50 år

Oppgave 8

  1. 3/5
  2. ½

Oppgave 9

  1. 150 kroner. 1 hg koster ca 10 kr
  2. y=7,5x+150

Oppgave 10

Ja, dersom man deler pris på gram får man samme svar uansett hvilken av kjøttdeigene man tar

 

Oppgave 11

Ca 66,6 cm

Fikk alt av det samme svar som deg, utenom 1, 2 og 11. Syns de var veldig vanskelige. Hvordan kom du frem til svar 1 og 11?

 

Endret av Hallaballakamma
Lenke til kommentar

Oppgave 2-en min er på bærtur så den trenger du ikke tenke på

 

Jeg vet ikke om jeg har gjort riktig men her er det jeg har tenkt

 

Oppgave 1

150 er 30%

150/3 = 50 som er 10%

50 * 10 = 500 som er 100%

 

Det er 500 sider i boken

 

 

O = 2*pi*r

200 = 2* 3 * r

r = 200/ 6

r = 33,3

 

diameter = 2*r = 2*33,3

diameter er 66,6

 

Har du svarene dine på del 2 også?

Endret av privatistK
Lenke til kommentar

 

 

DEL 2

Oppgave 1

  1. 6,7 %
  2. 8161,5
  3. I 2012. Sammenlignet reallønn

Oppgave 2

  1. 1/25
  2. 8/25

Oppgave 3

  1. 110926,321
  2. 563443,76

Oppgave 4

  1. 60 grader
  2. 2,59 cm
  3. 23,31 cm^2

oppgave 5

  1. tegnet på geogebra
  2. Bunnpunkt x=8,56 y=51,25
  3. Etter 5,91 år er det 200 tonn fisk
  4. Minker 64,8 tonn per år

 

Oppgave 6

  1. 645
  2. 9790

Oppgave 7

  1. 1,42 m^3
  2. 4,33 = 5 bokser lakk

 

Her fikk jeg også mye av det samme! Eneste jeg ikke fikk til (som er ulik din svar :p) var oppg 2 og 7, kan du forklare meg hva du gjorde her?

 

Endret av Hallaballakamma
Lenke til kommentar

Jeg er grisedårlig i sannsynlighet så jeg aner ikke om jeg har gjort riktig.

 

Oppgave 2

a) 1/5 * 1/5 = 1/25

b) Her tenkte jeg det var to gunstige utfall. Enten at den første har lys og ikke den andre, eller at den første har ikke lys og den andre har.

1/5*4/5 + 4/5*1/5 = 8/25

 

Oppgave 7

a) Tok vanlig areal av kjegle og halvkule og plusset sammen

b) Tok overflate av kjegle og halvkule og trakk fra grunnflaten på kjeglen siden halvkulen er plusset på der.

 

Hva fikk du?

 

 

Fikk du det samme på alle de andre oppgavene?

Endret av privatistK
Lenke til kommentar

 

Jeg er grisedårlig i sannsynlighet så jeg aner ikke om jeg har gjort riktig.

 

Oppgave 2

a) 1/5 * 1/5 = 1/25

b) Her tenkte jeg det var to gunstige utfall. Enten at den første har lys og ikke den andre, eller at den første har ikke lys og den andre har.

1/5*4/5 + 4/5*1/5 = 8/25

 

Oppgave 7

a) Tok vanlig areal av kjegle og halvkule og plusset sammen

b) Tok overflate av kjegle og halvkule og trakk fra grunnflaten på kjeglen siden halvkulen er plusset på der.

 

Hva fikk du?

 

 

Fikk du det samme på alle de andre oppgavene?

Er sykt dårlig i sannsynlighet selv, haha! Akkurat på sånne oppgaver, failet det skikkelig. Siden det stod 20 av 100 så bare tok jeg 20/100. Fikk 0,038 på første også 0,962 på den andre, ikke spør meg hvordan haha. På oppg 7 så gjorde jeg det samme på a, fikk 4,05 m^3 :S Så tror jeg må ha bommet på regningen. Så ja, vet at jeg fikk feil på opppgave 7 da! :p Men syns faktisk del 1 var litt vanskeligere enn del 2!

 

 

Endret av Hallaballakamma
Lenke til kommentar

 

Er sykt dårlig i sannsynlighet selv, haha! Akkurat på sånne oppgaver, failet det skikkelig. Siden det stod 20 av 100 så bare tok jeg 20/100. Fikk 0,038 på første også 0,962 på den andre, ikke spør meg hvordan haha. På oppg 7 så gjorde jeg det samme på a, fikk 4,05 m^3 :S Så tror jeg må ha bommet på regningen. Så ja, vet at jeg fikk feil på opppgave 7 da! :p Men syns faktisk del 1 var litt vanskeligere enn del 2!

 

Jeg syns det værste er at vi må vente helt til 4 januar før svaret kommer..! Er så lett å gjøre tullete småfeil. Jeg syns ikke eksamen var så ille. Men jeg må nesten vente til jeg ser resultatet før jeg kan si det sikkert haha! Eneste var den sannsynlighetsoppgaven. Den var litt vrien.

Lenke til kommentar

 

Jeg syns det værste er at vi må vente helt til 4 januar før svaret kommer..! Er så lett å gjøre tullete småfeil. Jeg syns ikke eksamen var så ille. Men jeg må nesten vente til jeg ser resultatet før jeg kan si det sikkert haha! Eneste var den sannsynlighetsoppgaven. Den var litt vrien.

Ja! Ellers syns jeg det var kjekt å vite at vi fikk det samme svarene på det meste av oppgavene, får bare krysse fingrene for at det går bra! :D

 

Endret av Hallaballakamma
Lenke til kommentar

Oppgave 2-en min er på bærtur så den trenger du ikke tenke på

 

Jeg vet ikke om jeg har gjort riktig men her er det jeg har tenkt

 

Oppgave 1

150 er 30%

150/3 = 50 som er 10%

50 * 10 = 500 som er 100%

 

Det er 500 sider i boken

 

 

O = 2*pi*r

200 = 2* 3 * r

r = 200/ 6

r = 33,3

 

diameter = 2*r = 2*33,3

diameter er 66,6

 

Har du svarene dine på del 2 også?

Hvorfor er overflaten 200? Jeg tenkte ettersom arealformelen for en kule ikke er et formlene man skal kunne på del 1 så bare tenkte jeg på dette som en sirkel. Hun målte jo avstanden fra ene enden til den andre, og ikke rundt?:S

Lenke til kommentar

Jeg er grisedårlig i sannsynlighet så jeg aner ikke om jeg har gjort riktig.

 

Oppgave 2

a) 1/5 * 1/5 = 1/25

b) Her tenkte jeg det var to gunstige utfall. Enten at den første har lys og ikke den andre, eller at den første har ikke lys og den andre har.

1/5*4/5 + 4/5*1/5 = 8/25

 

Oppgave 7

a) Tok vanlig areal av kjegle og halvkule og plusset sammen

b) Tok overflate av kjegle og halvkule og trakk fra grunnflaten på kjeglen siden halvkulen er plusset på der.

 

Hva fikk du?

 

 

Fikk du det samme på alle de andre oppgavene?

Oppgave 7)

 

Jeg gjorde det samme som deg først. Bare fant to ulike areal og la sammen, men du trakk vel fra radiusen fra sideflaten når du regnet ut? Vi visste heller ikke høyden i kjeglen, så du måtte jo først finne høyden osv osv for så å bruke sideflaten i kjeglen som er 3,2- radiusen. For lengden på HELE modellen er 3,2, altså med hodet til kulen. Jeg innså ikke dette før 10 minutter før levering, men rakk å endre på det heldigvis.

Lenke til kommentar

Åh herlig.. der røk seksern -.-´

 

 

Trodde jeg hadde ALT riktig utenom oppgaven med de buksene på del 1.. der visste jeg hvordan jeg skulle gjøre b) men dreit meg ut fant jeg ut nå. Antall mulige utfall for at det er en blå bukse som passer er jo ikke 3/10. Den er 3/6...

 

 

og sannsynlighen på del 2 hadde jeg også riktig tenkte jeg. Men du gjorde det på en annen måte:S på b) tenkte jeg at det ikke er noen trekke først eller trekke etterpå. Tenkte ikke at det har noe å si, fordi jeg hadde et lignende eksempel i boka mi, og der tok de bare sannsynlighweten for ikke * sannsynligheten for.

Lenke til kommentar


Åh herlig.. der røk seksern -.-´

 

 

Trodde jeg hadde ALT riktig utenom oppgaven med de buksene på del 1.. der visste jeg hvordan jeg skulle gjøre b) men dreit meg ut fant jeg ut nå. Antall mulige utfall for at det er en blå bukse som passer er jo ikke 3/10. Den er 3/6...

 

 

og sannsynlighen på del 2 hadde jeg også riktig tenkte jeg. Men du gjorde det på en annen måte:S på b) tenkte jeg at det ikke er noen trekke først eller trekke etterpå. Tenkte ikke at det har noe å si, fordi jeg hadde et lignende eksempel i boka mi, og der tok de bare sannsynlighweten for ikke * sannsynligheten for.

 

Gjorde litt av det samme feilene men du får håpe på du får 6eren, det er jo tross alt ca 56 poeng av 60 poeng du må ha!

Endret av Hallaballakamma
Lenke til kommentar

Åh herlig.. der røk seksern -.-´

 

 

Trodde jeg hadde ALT riktig utenom oppgaven med de buksene på del 1.. der visste jeg hvordan jeg skulle gjøre b) men dreit meg ut fant jeg ut nå. Antall mulige utfall for at det er en blå bukse som passer er jo ikke 3/10. Den er 3/6...

 

 

og sannsynlighen på del 2 hadde jeg også riktig tenkte jeg. Men du gjorde det på en annen måte:S på b) tenkte jeg at det ikke er noen trekke først eller trekke etterpå. Tenkte ikke at det har noe å si, fordi jeg hadde et lignende eksempel i boka mi, og der tok de bare sannsynlighweten for ikke * sannsynligheten for.

Den på del 2 har jeg dobbeltsjekket med læreren min så den har jeg rett på.

 

Ja, er kjedelig med slurvefeil er der 6eren ryker! Dumt vi må vente så lenge på svar

Lenke til kommentar

Jeg får nok 54

 

Den på del 2 har jeg dobbeltsjekket med læreren min så den har jeg rett på.

Ja, er kjedelig med slurvefeil er der 6eren ryker! Dumt vi må vente så lenge på svar

Ja, det virker jo logisk egentlig. Jeg kan ha bare blinksa på likhetene mellom oppgaven i boka og oppgaven på eksamen. Men tror det er mye som skal til for at jeg får en 6er når jeg har 54 poeng.. Selv om de sier at poengsummen er veilende, så har ikke sensoren tatt noe særlig hensyn til det andre ganger jeg har hatt eksamen.

Lenke til kommentar

Oppgave 7)

 

Jeg gjorde det samme som deg først. Bare fant to ulike areal og la sammen, men du trakk vel fra radiusen fra sideflaten når du regnet ut? Vi visste heller ikke høyden i kjeglen, så du måtte jo først finne høyden osv osv for så å bruke sideflaten i kjeglen som er 3,2- radiusen. For lengden på HELE modellen er 3,2, altså med hodet til kulen. Jeg innså ikke dette før 10 minutter før levering, men rakk å endre på det heldigvis.

Ja, jeg trakk fra radiusen :)

Jeg forutsatte også at dette var høyden i kjeglen. For var tegnet ganske teit så kunne se ut som siden til kjeglen.

 

Fant siden med pytagoras.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...