Gå til innhold

Termsik lim og fremgangsmåte.


Anbefalte innlegg

Jeg har laget noen egne kjøleribber av en gammel kjøleribbe som stod på nb på et hovedkort jeg hadde. jeg har saget kjøleribbene slik at de dekker enten akkurat, eller litt over minnebrikkene på mitt Sapphire Radeon 9700.

 

jeg har kjøpt Artic Silver Thermal Adhesive.

 

adhesive1.gif

 

hva er fremgangsmåten og hva skal jeg med to tuber?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hemligheten med to tuber e at det e to forskjellige stoffer som e "flytende" for seg selv hele tiå. Men når de blandes vil blandingen størkne fort. Egne seg derfor ikke at det komme i ei tuba ;)

 

Bland A og B med forholdet 1:1 miks det godt sammen. Du har ca 5 (eller 10, huske ikkje i slengen) minuters arbeidstid. Altså jobben må være gjort på denna tiå.

Når eg gjorde dette selv smurte eg bare på en dasj og glattet det ut, satte ribben på og ventet. Men e overbevist om at det finnes bedre måter, så ikkje hør for mye på meg :D

Lenke til kommentar
mmm, vil anbefala deg å venta litt å høra på noen innspill fra andre. Du e herved advart :o

 

bare for å se om jeg har fortstått deg rett:

jeg tar litt av ver type og blander det sammen. så dekker jeg hele undersiden av kjøleribben med det jeg blandet sammen, så setter jeg kjøleribben på minnebrikken?

Lenke til kommentar

Vel, det e jo på mange måter det samme som goop. Bare at det limer delene sammen etter en stund.....

 

Blande 50% (1:1) av hver del ja, og arbeidstiden e 5 minutter (står på tuben om enn ikkje så tydlig.

 

Va det eg gjorde, men fekk litt dårligere effekt en eg hadde forventet. Lur på om eg burde holdt delene under litt press mens det tørket. Vurdere å ta de av igjen å gjøre det på nytt, lure bare på kossen eg ska få vekk limen igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...