Gå til innhold

Ingen vil reparere Nexus 4 – knust skjerm

Aeyoun

Anbefalte innlegg

Trykkskjermen på min LG Nexus 4 er knust.

Jeg har ringt rundt til ulike mobilreperasjonsfirmaer og har kontaktet LG. Ingen har denne skjermen og ingen har delene eller ønsker oppdraget med å reparere den.

Jeg ser jeg kan bestille selve skjermen fra Kina via etradesupply (vet ingenting om de) til 650 NOK, men det blir fort dyrere med +frakt, +mva, og +130 til Posten (utlegg av mva og fortollingstullegebyr). Jeg er ikke komfortabel med å pille på finelektronikken selv heller.

Kan noen foreslå flere steder hvor jeg kan få reparert en knust skjerm?

Dette er også ment som en liten advarsel til ivrige potensielle Nexus 4 kunder om at service ikke er enkelt på denne telefonen.

Endret av Aeyoun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke svare på spørsmålet ditt men kan dele en erfaring.

En i familien klarte å miste sin Nokia N8 i gulvet med det resultatet at skjermen ble ødelagt. Ikke glassplata, men det plastbelegget som gjør berøringsskjerm.

Da jeg bestillte fra en svensk netthandel så viste det seg at det nye plastbelegget ikke fungerte likevel. Da jeg undersøkte det nærmere viste det seg at det fantes flere underversjoner av N8, og det viste seg ikke være mulig å få tak i et plastbelegg som passet akkurat denne underversjonen. I tillegg så fantes det ikke noe opplysninger på nettbuttikken som tilsa at plastbelegget skulle fungere på kun enkelte underversjoner.

Hvis dette er et gjennomgående problem med andre produsenter også så forstår jeg hvorfor ingen ønsker å reparere. Da koster det fort mer enn verdien av telefonen hvis man må "prøvebestille" skjermer som passer til flere underversjoner av telefonen.

Det fungerte for meg ved at jeg fikk tak i en brukt telefon på qxl som jeg brukte som dele-telefon. Nå er jeg utvist fra qxl, men det er en annen story...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg sendte den avsted til verksted i Danmark som sa de hadde deler. Når de mottok telefonen het det seg derimot at de ikke hadde delene på lagre og at det ville ta iallfall en mnd. før de fikk de på lager.

:hm: MyTrendyPhone.no er altså ikke det beste stedet å sende en telefon som trenger reperasjon.

Lenke til kommentar

Jeg brukte Service Eksperten Vest A/S. Rask levering av deler og god service. De måtte bestille fra Nederland og det tok omtrent en uke. SKjermen kom på 600kr inkl alt. Skjermen byttet jeg selv, ikke vær redd for å bytte trykkskjermen selv, det er lett selv for en som ikke er spesiellt handy. Alt du trenger er stødige hender, tålmodighet og noe verktøy.

Bruk denne som guide, det er i all hovedsak samma prinsippet på LG telefonene. Denne, optimus 2x og optimus 4x har samme prinsippet og er enkle å bytte på. Jeg antar det samme gjelder for Nexusen.

Edit: Jeg brukte denne guiden til LG Optimus 4x telefonen og det gikk fint.

http://www.youtube.com/watch?v=-rXX7Rm4gnA

Endret av Mammakamelen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...