Gå til innhold

Snowboard og T-trekk, tips?

Anbefalte innlegg

Hei.

Hvis noen av dere har snowboard og brukt de derran T-trekkene, så vet dere vel hvordan det er.

Er det noen som har tips som man kan bruke før å minke smertene mellom beinene?

Jeg personlig hvis jeg har vært i bakken noen timer, så kan jeg få sinsykt vondt der mellom beinene der trekket treffer?

Så er det noe som går ann å bruke, samtidig som man kan kjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du trenger ikke nødvendig vis å ha trekket mellom beina vettu! ;)

Fullt mulig å ha det bakpå skinka også med litt teknikk. Det er mye mer behagelig.

Står ikke på snowboad selv men ser at mange gjør det.

Er bare å øve seg i barnetrekket noen ganger det til du får inn teknikken.

Lenke til kommentar

Eventuelt, du løsner bakerste binning (feks høyre fot) - som du alltig gjør. Så stiller du deg opp som vanlig, men istedenfor å ta det mellom beina, har du det bak på høyre skinke. Du kan fremdelse stå som vanlig. Når du blir skilla på dette kan du uansett slippe T'en uten å holde deg fast. Så da kan du styre på med andre ting med henda.

Spør såklart hvilken vei du står. Og hvilken binning du løsner etc. Men er bare å prøve seg fram. Ikke nødvendig å kjøpe noen ting som helst for å slippe smertene

Lenke til kommentar

du trenger ikke nødvendig vis å ha trekket mellom beina vettu! ;)

Fullt mulig å ha det bakpå skinka også med litt teknikk. Det er mye mer behagelig.

Står ikke på snowboad selv men ser at mange gjør det.

Er bare å øve seg i barnetrekket noen ganger det til du får inn teknikken.

Prøvde det der idag. Men føltes ut som trekke skulle skulle bli dradd oppover kroppen, slikt at jeg mistet det.

Men har sett flere som bruker det, så får teste det litt.

Phileas: Joda, kan stå switch. Men er ikke så rutta på kontrollen den veien.

Takker for tips.. :)

Lenke til kommentar

Prøvde det der idag. Men føltes ut som trekke skulle skulle bli dradd oppover kroppen, slikt at jeg mistet det.

Men har sett flere som bruker det, så får teste det litt.

Takker for tips.. :)

Bare å putte T'en under hoftebeinet da sklir den ikke oppover.. Det er det samme som vi på ski gjør, bare det av vi ikke trenger å stå skeivt.

Lenke til kommentar

Det er jo bare enda en grunn for at du bør stå switch. De første gangene en skal stå switch i trekket er ganske tung, og krever full konsentrasjon. Du kommer nok til tro at du skal falle, men det går alltid bra. Du trenger heller ikke mange turene før det virker enkelt.

Selv bytter jeg på å ha trekket mellom beina og på å ha det bak på/under rumpen, i tillegg til at jeg bruker begge metodene switch, da får jeg 4 forskjellige posisjoner å bytte mellom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...