negative_creep Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Hei. Skulle flytte bilen til fattern noen meter i formiddag da clutchen plutselig forsvant. Kjente clutch pedalen var litt hard å tråkke ned men fikk satt den i gir å rygget noen meter. Da jeg skulle kjøre den litt fram igjen trykket jeg ned pedalen og clutchen forsvant helt. Akkurat som om wiren røyk eller noe. Men det som var litt rart var at vi prøvde å starte bilen i gir, da den i teorien skal gå framover bare med start motoren, det gjore den ikke. Kom bare ett nykk ifra hjulet og ingenting mer. Motor gikk som normalt.. Noen forslag om hva som kan være galt? Bilen er en Nissan Serena Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Wiren røyk nok. Skjedde det samme på gamlebilen min, pedalen forsvant langt oppunder. Bare bytte wire tenker jeg. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Trolig har clutchlamellen rakna skikkelig. Det KAN også være forårsaket av brukket trykkplate som lagde en skarp kant som kjapt fresa lamellen i filler. Om du kan starte bilen i gir uten at den beveger seg har det ingenting med noe wire å gjøre. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå