Peppep Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Jeg fikk 136 på NRK's test. Der står det at gjennomsnitlig IQ er ca 100. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Jeg fikk 136 på NRK's test. Der står det at gjennomsnitlig IQ er ca 100. Husk at både Kjell-Magne, Bush, Ole Klemmetsen og Robinson-Christer er tatt med i den beregningen da Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Jeg fikk 103. Kanskje alle dere er lure likevel? 103 virker iaffal troverdig. http://www2.nrk.no/inkluder/popup.asp?w=64...v/test_nasjonen <-- Prøv den, Cannie. Lenke til kommentar
pebbe Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Wohoi! 100! og det at folk alltid sier til meg at jeg ligner på noen betyr vel at jeg er blant de mest normale i klassen :-) Fikk litt bedre når jeg var i militæret da. språk 4/9 teknisk forståelse 8/9 Lenke til kommentar
Gef Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 på www.iqtest.com fikk jeg dette på e-mail: Thank you for recently taking the Self Discovery Workshop's IQ Test. Because of the Internet's ability to mishandle transmissions, we are reconfirming via email that your IQ Test score was: 126 Average: 85 - 115 Above average: 116 - 125 Gifted Borderline Genius: 126 - 135 Highly gifted and appearing to be a Genius to most others: 136 - 145 Genius: 146 - 165 High Genius: 166 - 180 Highest Genius: 181 - 200 Beyond being measurable Genius: Over 200 fikk høyere enn forventet Lenke til kommentar
sebastgs Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 103... Helt greit egentlig Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Hvordan kommer dere inn på noe sted å ta testen? Når jeg klikker på linkene hvor det står "ta testen" eller "ta testen her", får jeg bare samme side opp igjen..? Slå av popup stopperen din jeg he ikje popup ståpper, men får ikje nokka tæst opp forde!!! Joda, når jeg brukte IE6 gikk det. Testen kommer opp i et pop-vindu. Vet ikke om jeg tør si hva jeg fikk :oops: Men tiden gikk jo alltfor fort. Jeg er sånn som må ha litt tid på sånne oppgaver, så går det bra Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 hehe, hvor mange ganger du er nødt til å prøve å klikke på den linken er den egentlige IQ testen...(ikke rart jeg fikk så lavt da ) Lenke til kommentar
Aggex Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Fikk 103 i IQ på første forsøk, er ihvertfall over gjennomsnittet:) *Språk 914 *Hukommelse fikk eg 3 av 9 riktig *logikk 1723 *regning 46 * teknikk og romforestilling 1618 Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Fikk 101 i Iq, men det var mange ganger jeg trykket på deg jeg mente var riktig, og så sa siden at det rette svaret var det jeg trykket. Med andre ord: Jeg trykket A, og fikk beskjed om det var feil, men at A var det rette svaret. Tror det skjedde to-tre ganger. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 jeg fikk 126 på en mensa test over nette. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 108. Du kan ikke måle IQ med så få spørsmål. Denne "testen" har nok en feilmargin på ihvertfall +/- 20 %. Prøvde å ta testen å bare svare kødde, dvs. tilfeldig, og da fikk jeg 87! Rævva test spør du meg. Lenke til kommentar
jonsen Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 På NRK sin test fikk jeg 107 poeng, som jeg var litt skuffet over, trodde at jeg var i hvertfall litt smartere enn gjennomsnittet. På testen på http://iqtest.com fikk jeg 136 poeng, som jeg er veldig fornøyd med.. Men dette viser jo at iq-tester over nettet ikke kan være særlig nøyaktig, når man kan få to så forskjellige resultater. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 vel for det første er denne testen delvis kunnskapsbasert...så det er en stor kilde til unøyaktig resultat på IQ allerede tidlig på 1950 tallet hadde man forstått at kunnskapsbaserte sp.mål ikke burde bli brukt i seriøse IQ tester... Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Det sier seg jo selv at en IQ-test hvor man kan gjette vilt (helt uten logikk, det vil si å kunne resonnere seg fram til et mulig riktig alternativ ved å utelukke andre alternativer fordi de nettopp har vært et riktig svar) kan ta inderlig feil. Ikke det at jeg kan så mye om IQ-tester, men jeg ser for meg at en ultimat IQ-test ikke har svaralternativer, og at den etterpå blir rettet av en person, som igjen får regnet ut resultatet med en PC eller noe. Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Tull om Robinson-Christer Christer er en kjempegrei kar, og han har så grådig bra peil på musikk at jeg nesten er flau over å delta i pop-quiz mot ham. Bra mann, smart er han også : ) Og iq-tester over nettet er rimelig fånyttes, sånt skal gjøres under kontrollerte forhold om det skal gi et korrekt bilde av ens intelligens. Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Fikk 101 i Iq, men det var mange ganger jeg trykket på deg jeg mente var riktig, og så sa siden at det rette svaret var det jeg trykket. Med andre ord: Jeg trykket A, og fikk beskjed om det var feil, men at A var det rette svaret. Tror det skjedde to-tre ganger. Nei. Den viste ikke med rødt at du trykte feil. Den viste bare hvilket svar som var riktig på noen av oppgavene slik at man kunne se hvordan de fungerte Lenke til kommentar
tankboy Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Synes ikke at språkforståelse har så veldig mye med IQ å gjøre (At man f.eks. vet hva et ord betyr. Det at noen er så nerdete at de pugger fremmedordboka betyr ikke at de har høy IQ ;-) ) Og dette med fart og IQ er jo også en faktor. Fant noe artig på nettet: http://www.geocities.com/einstein_library/iq.htm Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 det er jo egentlig helt sykt å måle IQ... om en person har mye eller lite IQ har veldig lite eller ingenting å si. En feil som mange ofte tar er at de tror at en med høy iq kan masse. Høy iq betyr at du har høy evne til å resonere deg fram til det riktige svaret i en absurd oppgave som ikke har noe med den virkelige verden å gjøre, ikke at du kan det som er verd å vite her i livet... Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Mener at å ha lest at mange psykologer i dag opererer med flere typer IQ. Ikke bare logisk IQ slik som mensa måler, men også f.eks. musikalsk IQ... virker mer fornuftig egentlig, dersom man skal drive med den type tåpelig inndeling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå