Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp med pris på dekk! Yokohama ig30 195/65 15

matsmete

Anbefalte innlegg

Hei en kompis av meg bestilte dekk til meg, og han sier dekkene koster 4400, dekkene er av type yokohama ig30 195/55-15, og jeg lurer på om dette faktisk er den virkelige prisen. Etter mange søk på google på samme dekk, ser jeg at nesten alle butikker/nettsteder selger dekkene for rundt 650.- pr.stk. Noen som vet noe mer enn det jeg gjør?

takk for hjelpen på forhånd!

Endret av matsmete
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En pris på 4400,- for 4stk yokohama 195/55-15, hørtes helt på trynet ut, og kan ikke stemme. 650-750,- stk, hørtes mere sannsynlig ut. Jeg er 17 år gammel, og har jobbet fast på ett dekk firma i Aust-Agder i nesten 3år i helger,sesonger og etter skolen. Vi selger heller ikke yokohama, som har med at flere av disse dekkene er mye stivere, og dårligere enn det som vi vanligvis setter standard for, selv om det skal være rimelige og billige dekk. Er det vinterdekk eller sommerdekk du ser etter? Nokian,Michelin,Continental eller nordek, har mye forskjelle typer dekk, i forskjellige prisklasser. Jeg sier ikke at Yokohoma er elendig, men til en slik pris, ville jeg sett etter noe annet.

Lenke til kommentar

Lurer virkelig på hva slags "kompis" som prøver å ta 4400 kr for 4 stk Yokohama IG30 195, 65, 15 dekk.

Yokohama ICE GUARD TRIPLE iG30 195/65 R15 91Q koster 669,10 kr pr stk hos dekkonline.com. Prisen er inkludert frakt! Ville vel heller ha kalt ham kjeltring enn "kompis". Prisen du kunne ha fått disse dekkene for er altså 2676,40 uten forhandler rabatt. Men du sier ingen ting om prisen gjelder dekk ferdig på felg.

Mange forhandlere tar inntil 1000 kr for å legge dekkene på felg og balansere dem. Grunnen til at de er så dyre på dette er at de ikke vil at du skal kjøpe dekk andre steder.

Videre så kan dekk prisen variere med ca 1500 kr for 4 dekk, fra billigeste til dyreste sted. Si enkelt og greit at du vil se faktura på dekkene. Noen god pris på dekkene har du ihvertfall ikke fått.

Yokohama IG30 er ikke dårlige dekk. Men heller ikke av de beste. I forskjellige tester komer de ut med ca 7 av 10 mulige poeng. Det er ikke dårlig for vinterdekk! Men de finnes bedre. Nokian Hakkapeliitta R er de beste piggfrie vinterdekkene du få pr dags dato. 7.5 av 10 mulige poeng.

Men det som Sørlandsgutten sier om at de ikke selger Yokohama dekk fordi de er stivere og dårligere enn det de setter standard for er ren skjær svada... de selger ikke Yokohama rett og slett fordi de ikke har gode nok avtaler med produsenten. Har desverre mange ganger hørt slike påstander fra forskjellige dekk forhandlere. Se på tester gjort av NAF som er det eneste uavhengige test organ vi har. (De er ikke kjøpt og betalt av produsentene.) Så vil du se at Yokohama faktisk gjør det dårligere på tørt føre test. Ergo det er ikke brukt for hard gummi. Heller tvert om. Noe som dessverre også gjør at de slites litt fortere enn "harde" dekk. :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...