Redaksjonen. Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Nye dokumenter viser den nye modellen. Neste Apple TV blir mindre og raskere Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Uten bedre app-støtte, forstår jeg ikke helt poenget med å oppgradere. Jeg har siste jailbrake-vennlige versjon (black), og det som irriterer meg er ikke lav oppløsning eller treg prosesser. Det som plager meg er dårlig utvalg av apps, som tvang meg til å JailBrake via FireCore. Har nå XMBC, nettleser, tilgang på div. nett-tv, etc. rett i boksen! :-) Ser ikke Apple verdien av dette? Forrige årsmodell av AppleTV er det ennå ingen som har klart å jailbreake, og sålenge dette fortsetter, regner jeg med at salgstallene bremser ... Min anbefalning er iallefall å enten få tak i en eldre AppleTV, eller velg en annen leverandør ,-) Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Legg på en tusing og du får en HTPC, som kan kjøre hva du vil.. 1 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Skikkelig HTPC for 1800kr? I samme format og formfaktor? Hvor jeg kan få i gang AirPlay Mirroring uten å ha maskinen på 24/7? 2 Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Pointless og skrive i overskriften at den blir mindre når det er snakk om lusne 4mm i lengde og bredde. 1 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Uten bedre app-støtte, forstår jeg ikke helt poenget med å oppgradere. Vil tro at støtte for apps (AppStore for Apple TV) er ting som kommer snart. Jeg tipper at en av grunnene til at Apple putter inn en A5X SoC er at de ønkser mer GPU-kraft, siden eneste forskjell på A5 som er i dagens Apple TV og A5X er at GPU har dobbelt så mange regneenheter. Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 (endret) *klør meg litt i hodet* Hva i allverden er en grafikkel ? Høres ut som om det er noe som er veldig kjekt å ha i alle fall. Endret 30. januar 2013 av Phyltre Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 (endret) Uten bedre app-støtte, forstår jeg ikke helt poenget med å oppgradere. Nope, men det er nok nettopp dette som kommer! Endret 30. januar 2013 av PaulKemp Lenke til kommentar
torepaul Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Legg på en tusing og du får en HTPC, som kan kjøre hva du vil.. På samme 10x10cm???. Lykke til. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Akkurat som om størrelse teller og ja, det finnes knøttsmå HTPCer for de som vil ha sånt Får lydløse sådane også nå, som ikke trekker noe strøm Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 (endret) Det blir like idiotisk som å påstå at "akkurat som om funksjonalitet teller" osv osv.. Vi har alle våre preferanser, dine er på ingen måte noe viktigere enn andres sådan. Hvorfor skal noen betale over dobbelt så mye, for noe som er større og sikkert trekker mer strøm, som for enkelte av oss ikke tilbyr alle den samme funksjonaliteten (sikter da hovedsaklig til AirPlay Mirroring osv..). Du kommer jo ikke med et eneste fornuftig argument, men bare kontrer andre sine argumenter med noe så fjasete som "akkurat som om størrelse teller". En annen veldig viktig ting å tenke på oppi det hele, som sikkert også er mye av grunnen til at Apple TV har fått såpass suksess er nok hvor enkel den er å sette opp, konfigurere og hvor generelt enkel den er å ta i bruk. Det å ha en egen liten HTPC, hvor du må styre med installasjon og oppsett av valgfritt operativsystem er noe som generelt strekker seg utenfor kunnskapsnivået og komfortsonen til de fleste der ute. Endret 31. januar 2013 av RamGuy Lenke til kommentar
Eldrach Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Har en appleTv gen, den funker greit til netflix og airplay..Resten er ubrukelig..WDTV varianten er jo hav bedre sånn sett..6-700kr..streamer alt av formater, støtter netflix og spotify, kjøring av media fra minnepinne/ eksterndisk, har mobil app for en ekstra fjernkontroll osv..og slipper å leie filmer for ranspriser om du vil kjøre ting natively rett fra enheten. 1 Lenke til kommentar
Xkr%#^+* Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Gjør det fritt og enkelt. Kjør Android! http://www.bristols.no/search_result?search_in_description=1&keywords=mk80&x=0&y=0 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Gjør det fritt og enkelt. Kjør Android! http://www.bristols....ds=mk80&x=0&y=0 Jøss. En nettside fra 90-tallet med tittel Dyrebutikk på nett. Ja, der ønsker jeg å handle elektronikk... Denne slår jo Elkjøp og "du handler vel ikke høyttalere der du kjøper kjøleskap?" ned i støvlene. Lenke til kommentar
Xkr%#^+* Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 Haha. Det er jo opp til deg. Produktene er uansett de samme om du kjøper her eller andre steder. Det er en dyrebutikk som også selger produkter til hjem og fritid. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Haha. Det er jo opp til deg. Produktene er uansett de samme om du kjøper her eller andre steder. Det er en dyrebutikk som også selger produkter til hjem og fritid. Joda. For alt jeg vet kan det være en god og seriøs butikk. Jeg bare reagerte litt på hvordan sidene så ut og hva de solgte. Merkelig nok er det ofte en sammenheng mellom innsats lagt i design av nettside og opplevd kundeservice. Men jeg skal snart få meg hund, så da kan jeg jo kikke litt på prisene deres på hundeutstyr da. Jeg har en bekjent som for en del år siden drev eget firma med fokus på maling og datasupport. Ikke overraskende rant det ikke inn med oppdrag... Lenke til kommentar
Xkr%#^+* Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 En som skal kjøpe utstyr til dyr vil nok ikke ha problemer med designet, men ser den om man er en som er vant til å handle elektronikk. Faktisk er det konas butikk, og hun selger 99% utstyr til dyr, men også en god del MK802 og MK808. Support, firmware oppdatering og lign overlater hun til andre Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 En som skal kjøpe utstyr til dyr vil nok ikke ha problemer med designet, men ser den om man er en som er vant til å handle elektronikk. Faktisk er det konas butikk, og hun selger 99% utstyr til dyr, men også en god del MK802 og MK808. Support, firmware oppdatering og lign overlater hun til andre Ai. Føler jeg kanskje var litt krass i kritikken nå... Kikket over siden igjen nå, og sammenlignet litt med et par andre, og det er egentlig bare småting som ga meg førsteinntrykket. Det er de voldsomt komprimerte bildene med jpeg artifakter. (eks: http://www.bristols.no/users/bristols_mystore_no/ads/1358633162.jpg). Resten er jo egentlig veldig greit. Litt mer on-topic: Hvilke erfaringer er gjort med MK802 og MK808? Tenker kanskje mest i forhold til f.eks Raspberry Pi og tilsvarende. Lenke til kommentar
Xkr%#^+* Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Hehe. No problem! Det er lov å mene og si hva man vil i Norge! Heldigvis! Ang Mk802 og 808. Disse har jeg fulgt siden første versjon kom. Nå er de virkelig blitt bra nok for de fleste, i mine øyne. (Mk802 lllS og MK808B) Det er fortsatt ingen fullverdig PC, men et supert mediasenter som også kan brukes til MYE annet. Det disse har slitt med siden starten er surfing. Netflix/Spotify, no problem, men surfing gikk utrooolig treeegt. Men nå er også dette kommet opp på et akseptabelt nivå. Så bruker jeg min også til det om det er kun en liten runde på nett. Lese VG, sjekke innom en nettbutikk eller to osv. Et stooort pluss i mine øyne, man kan putte dem i lomma, ta de med på fest (Spotify) ta de med til en kompis som ikke har Netflix om man skal ha filmkveld. På hytta osv. Du kan jo lese min lite objektive omtale av begge pinnene her Hva er egentlig en Android mini PC Ang Raspberry PI. Har veldig lyst til å teste den ut. Men sitter med en følelse at det ikke er noe "Fru hansen" kunne kjøpt, plugget inn og hatt glede av. Men jeg kunne nok ha kost meg masse med en, Så lenge den skal stå fast hjemme. God helg! Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Hehe. No problem! Det er lov å mene og si hva man vil i Norge! Heldigvis! Ang Mk802 og 808. Disse har jeg fulgt siden første versjon kom. Nå er de virkelig blitt bra nok for de fleste, i mine øyne. (Mk802 lllS og MK808B) Det er fortsatt ingen fullverdig PC, men et supert mediasenter som også kan brukes til MYE annet. Det disse har slitt med siden starten er surfing. Netflix/Spotify, no problem, men surfing gikk utrooolig treeegt. Men nå er også dette kommet opp på et akseptabelt nivå. Så bruker jeg min også til det om det er kun en liten runde på nett. Lese VG, sjekke innom en nettbutikk eller to osv. Et stooort pluss i mine øyne, man kan putte dem i lomma, ta de med på fest (Spotify) ta de med til en kompis som ikke har Netflix om man skal ha filmkveld. På hytta osv. Du kan jo lese min lite objektive omtale av begge pinnene her Hva er egentlig en Android mini PC Ang Raspberry PI. Har veldig lyst til å teste den ut. Men sitter med en følelse at det ikke er noe "Fru hansen" kunne kjøpt, plugget inn og hatt glede av. Men jeg kunne nok ha kost meg masse med en, Så lenge den skal stå fast hjemme. God helg! Godt å høre. Jeg er jo ellers vant til at man havner i en "shitstorm" uten like om man sier noe feil her... (men tar selvkritikk for det surmaga innlegget mitt okkesom ) Omtalene ligger klar til lesing, men jeg sitter foreløpig med bedre inntrykk av disse enn Pi. Pi tror jeg blir for treg for mitt bruk. Surfing er ikke så farlig på tv for min del enda, da griper jeg heller etter mobil eller nettbrett (så snart jeg får kjøpt et). God helg til deg og! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå