Gå til innhold

Wifi nettverk ruter med minimal stråling?

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet av en wifi-rutere (altså en trådløs ruter for internet i evt. hjemmenettverk) som stråler absolutt minst eller har minst rekkevidde? Eller der man kan sette ned effekten slik at man kan justere ned strålingen?

Vi har en en familien som sier at vedk. blir dårlig av stråling. Vi ønsker å ta hensyn til dette og skrur av wifi om natten, men på dagtid så kan vi gjerne begrense strålingen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forrigegang jeg sjekket viste det seg å være psykisk.

De ga folkene et trehus uten strøm som de skulle få slappe av i og de følte seg så bra.

Det huset hadde 2w stråling over alt som beviste at det var psykisk.

Jeg satt vedsiden av en dame på flyet som sa hu ble syk av stråling / elektro.

Hu ba meg slå av mobilen noe jeg bare latet som jeg gjorde (på bakken) og hu sa at hu ble såå mye bedre nå. :hmm:

Hva med å montere routeren inni et skap ol?

Man kan bruke inSSIDer til å gå rundt i huset med wifi på for å se hvor strålinga / DB/ er.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi ønsker å ta hensyn til dette og skrur av wifi om natten, men på dagtid så kan vi gjerne begrense strålingen.

Før du går å kjøper deg ny ruter, så ville jeg undersøkt nærmere omkring el-overfølsomhet.

Feks skriver Tjomlid om det i bliggen sin: http://tjomlid.com/2011/06/11/el-overf%C3%B8lsomhet-myte-eller-realitet/

Jeg selv mener, basert på den forskingen som er gjort, at el-overfølsomhet er noncebo, eller en annen sykdom. Undersøkelsev viser også at ingen av de som sier de er el-overfølsome ikke klarer å identifisere om de blir bestrålt eller ikke.

Du kan jo selv utføre blindtester på dette ved å eksponere personen for stråling, og notere om det blir nevnt noen symptomer. Da selvfølgelig som blindtest, der du ikke forteller noen at du gjør dette. (man unngår dermed nocebo effekten)

Skru av ruteren noen netter, og ha den på andre netter, og før statestikk. Gjerne spør hvordan vedkommende føler seg uten å vekke mistanke.

Mulig det bare er jeg som mangler skruppler her, men om noen i familien min påberopte seg el-overfølsomhet, hadde jeg benyttet sjangsen for alt den er verdt til å eksperimentere, og evt debunke det for personen. Gjør vitenskap!

Men, om du skal gå den veien at du tar overbevisningen til familiemedlemmet ditt for god fisk, er kabel eneste alternativ.

Lenke til kommentar

Kjøp en som støttes av custom firmware. dd-wrt eller tomato. Disse kan du stille sendestyrken selv etter det du trenger.Du finner støttede routere og oppsett på http://www.dd-wrt.com/site/index og http://www.polarcloud.com/tomato

Lykke til.

Takk så mye for innlegg. Vet du noen rutere som kan kjøpes i Norge på Elkøp f.eks. som passer inn i denne kategorien (da kan jeg teste en måneds tid og evt. returnere om det blir for mye pes å konfirguerere). Eller er konfigureringen lett?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har hatt et par D-link tidligere, de har hatt justering av ut-effekt som standard. Vet ikke om dette gjelder nyere modeller.

Lenke til kommentar

Har hatt et par D-link tidligere, de har hatt justering av ut-effekt som standard. Vet ikke om dette gjelder nyere modeller.

Så det heter å "justere ut effekt"? Har dette noe å si for ytelsen / hastigheten eller er det kun mindre radius dekning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...