Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Lyserødt, hovent og kløende utslett i ansiktet?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et ukjent type utslett i ansiktet. Det kom over natten til lørdag, og har siden da blitt litt verre. Fredags kveld gikk jeg hjem i 6-10 minusgrader, rundt 40 minutter, og jeg lurer på om kulda kan være årsaken til utslettet. De siste dagene har jeg forsøkt å dekke til ansiktet med skjerf når jeg har vært utendørs. Utslettet har ikke blitt noe bedre, men de områdene jeg ikke har fått dekket til (høyt oppe på kinnene) har blitt verre.

Utslettet klør veldig. Det vises forresten ikke veeldig godt (det kjennes verre enn det ser ut på bildet), men kjennes veldig godt hvis jeg drar fingrene over huden. Det er ikke tørt i det hele tatt, men hovent. Hva kan det være?

Min mor lider av kuldeutløst elveblest. Jeg vet ikke om det er arvelig. Men kan det se ut som elveblest?

(stort nærbilde i spoiler)

i4020o.jpg

Anonym poster: 75b3fd4d0dc73dfe27c40a7a5abc0086 Anonym poster: 75b3fd4d0dc73dfe27c40a7a5abc0086 Anonym poster: 75b3fd4d0dc73dfe27c40a7a5abc0086

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er jente, ja. Jeg har brukt ID Bare Minerals sin pudderfoundation siden juni. Jeg vet den inneholder bismuth, men siden jeg ikke har fått noen reaksjoner tidligere har jeg bare fortsatt å bruke den..

Har ikke tenkt på at det kan være sminken/hudpleiensiden jeg ikke har brukt noe nytt det siste halvåret. Er det rart om reaksjonen kommer først nå? Anonym poster: 75b3fd4d0dc73dfe27c40a7a5abc0086 Anonym poster: 75b3fd4d0dc73dfe27c40a7a5abc0086

Lenke til kommentar

Det gjør jeg :-) Har brukt den fast siden. Har dog en blanding av to farger, men LA minerals er jo så snille at de blander farger. Jeg bruker bare den mineralfoundationen, blush og mascara jeg! (pluss leppestift og lipgloss)

Jeg får heeelt "flawless" skin.

Lenke til kommentar

Concealer kommer jeg alltid til å sverge til, men jeg håper LA minerals gjør nytten sin til den grad jeg forventer at en mineralfoundation skal, iallefall :)

Er forresten nesten overbevist om at det er bismuth jeg har reagert på. Droppet sminken i hele går og gikk med bismuth-fri sminke idag, og jeg innbiller meg at huden er mindre flammende og mindre hoven. Det klør fortsatt endel, men jeg tipper det tar noen dager før det gir seg helt :)

Tusen takk for tipset og hjelpen! Hadde ikke engang tenkt over at jeg plutselig kunne reagere på noe jeg har brukt så lenge :)Anonym poster: 75b3fd4d0dc73dfe27c40a7a5abc0086

Lenke til kommentar

Bruker foundationen som concealer. Den dekker helt vilt.

Så bra det ordnet seg! Husk at det hjelper mye med alle vera og når man har reagert så sterkt som D og jeg har gjort. Dropp også renserutinen hvis du har kjempe sterke produkter. De gjør dette verre akkurat nå.

Eller så løser det seg nok selv.

Lenke til kommentar

Det varte ikke så lenge.. hovnet ekstremt opp i øynene, dro til legen og fikk "diagnostisert" elveblest og angioødem. Etter å ha tatt allergimedisin og kortisinpiller som jeg fikk hos legen i 4 dager (samt tatt det rolig med renserutiner og droppet sminken) er huden nå heeelt fin.

Også fikk jeg svar på allergiprøvene da - det viser seg at jeg har fått utslag på bjørk og husstøvmidd. Wtf.

Kjenner dette blir for mye styr for meg altså, jeg vil ikke være en allergiperson, haha!

Bør man ta allergimedisiner fast når man er allergisk mot slike "vanlige" ting som er i lufta overalt og i ethvert hjem? Anonym poster: 75b3fd4d0dc73dfe27c40a7a5abc0086

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...